|
|
2.3.1 Korbay
! d6 T( Q* o$ c, t$ ~4 D/ \# m- p2 @6 P7 a
S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)+ ]0 ?2 K) s+ `# N0 e
2.3.2 Liszt
. r6 o, T( @# H9 U" r$ a* R1 n9 u% c2 T" `. Y+ M
S.369, Die Lorelei (Heine) (1860)
1 | T' v: w5 X1 z0 p$ @9 z$ rS.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
- Q8 @% O. J$ s) aS.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)7 Z8 s! n1 [$ X% | y4 D
S.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)
' H; z$ C& x8 v5 P C, kS.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)
, p# a* y2 ]+ S! l$ l3 k* r' A% gS.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)
# w% c+ Y, ~ ~8 q% i s: i2.3.3 Schubert
2 h0 f/ T4 I; Z& K4 u$ y! K3 A8 R% r# p' u0 s; w
S.375, 6 Songs (1860)
# e0 K, W& v; h0 w0 T, I, _S.376, Die Allmacht (1871)" p. @3 Q% I5 x4 i* N
2.3.4 Zichy
& s# P- F7 j) x3 q2 n* X0 C: Z/ A) p! F* d! @6 j/ S
S.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)1 ^" i) ^" b/ a( T
2.4 Chamber Music(室内乐等): [, l/ g/ @. z. h/ g5 ` _4 K
2.4.1 Liszt
. \# g) V" N5 V1 b" ?6 Q8 f: [7 I% i/ G$ K6 F
S.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)
7 x; Z3 \" B0 _# s7 ]6 IS.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)- k% T1 r/ Q+ V# U
S.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)
" p- T3 l' S9 VS.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)5 w5 y* ~5 r+ H3 p# ^7 Y
S.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871), F, S7 v; r* X( ?$ Y4 w" P/ {) F
S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)
! i) w* I; l0 c3 V/ hS.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)
6 w4 ^3 b) g3 p6 W9 N6 `. AS.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)
1 b* C7 u2 ]2 \S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)) B; Y* O2 @9 x. Z& _" d% O
S.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)
, j1 w% n9 [+ J1 r+ }; @2.5 Pianoforte Solo
' q9 I3 u p3 I6 S( E- p e( ?& Z0 _9 H4 b
2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
: [8 m& C. \8 o, w. b$ Q$ j; O# J, Z. k
* y w0 ?7 C. K, p2.5.1.1 ábrányi
7 ]0 O5 T, v1 K! {
1 }* Z# \+ X8 g3 F. l1 IS.383a, Elaboration on Virág dal (1881)2 b& L5 J8 N2 z: H/ P
2.5.1.2 Alyabyev$ c/ \7 D2 p2 @3 e
) P/ y! n8 X6 E
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
6 }# V/ ]- G1 [9 iS.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)
$ c9 v+ G( `% n' v2.5.1.3 Auber' ]2 ?8 I" e* k2 V
; | q7 `. z2 A! k QS.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
6 l% F. A9 F: y- t- PS.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编9 i% I5 u7 c' ]. C8 `
S.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编( i. M& r" ?+ r d
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)8 H) t# b7 j, V
S.387a, Piece on an unknown theme (1847)
c% p6 L5 V& g" C' ?+ k% g2.5.1.4 Beethoven1 j. n2 r$ ]! L W+ A+ f% Y
/ q( P, a; F$ v' x: L: b
S.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编9 Q% T! {' x' w1 b. o% Y$ D
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)
9 M4 H% \5 K4 v9 US.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)4 ]( Q0 n' ~ ^' w
S.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
( x1 Z# I6 o) t. g, n2 m4 uS.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879). c8 D: e5 D: y& b2 v
2.5.1.5 Bellini6 ]. r: {8 t' V/ z6 ^/ c' ^
6 N6 T8 q! h9 U. I+ l3 g4 D
S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)6 l+ P) M& ~& P2 L, b! W
S.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)! J% _" _# i2 T% J# }( s9 d. r0 h
S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)
' t1 i& y+ I: Z; k ~3 CS.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)2 ~, x& l7 e1 C/ P" M
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43). p6 n, r6 C: X( p, d2 ~3 ?* y7 e
2.5.1.6 Berlioz/ ^+ V- O* R; C3 g6 p( Z8 W- k
8 |8 p. {# O3 A ~
S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
5 @$ [* L+ H, Y2 R) Q* {, eS.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)$ }, |6 ~1 _, l
2.5.1.7 Donizetti, Gaetano) @8 F9 d8 c( I
' P) n/ w9 Q* y
S.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)+ o# i7 y) F. y2 q& m7 B7 d
S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839) K' {8 `+ z' r
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)# w4 k, r8 a& Y2 n* f; S
S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
7 v2 J. e& t8 r; v. `9 W* ~( A# |6 `! j6 I; \0 Z+ E5 e$ x, D: }
李斯特全部作品目录-3
. c" N; r, N+ A: d3 b( k- w0 j- a) l
9 y, S1 P& f9 ?* sS.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
7 I1 W U# F3 }) B' ]* ]0 j: _S.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)9 E" W3 ~7 d* G5 P5 a
S.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)' K/ l" p; f0 F7 Y' p
2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe
9 o V& j* r0 O- G: ?( z: B- Q8 y, E0 F. I' ~
S.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)3 |* u4 e0 b2 s: q# d7 G
2.5.1.9 Duke Ernst$ a) ]" {, E# }% T0 y. X5 k- p& l
1 w/ o7 ~5 M% r: L0 Q+ y4 B6 t
S.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)/ X/ R; g4 G9 j
2.5.1.10 Erkel, Franz/ j1 i9 k7 s: F1 v( {/ \# B
$ q% L( u* V2 m7 |S.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)
O" `: Q" |" u8 O5 a% I2.5.1.11 Festetics
8 ?: d P: ?* P: C6 s: W; {$ E. _5 w
/ N/ W# J7 i( G" E1 P: C+ MS.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)
& o$ N( \# L" I; a2.5.1.12 Glinka0 ^" W) k0 t o$ F
$ b$ y7 r. h% X$ A; X
S.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
" s; R/ i1 i4 i* n6 C; Q1 J2.5.1.13 Gounod1 X" D- q1 D6 V: {* d) q
" }# h3 u, K8 p
S.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)3 W: T7 }6 {* y8 v
S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)3 n+ U$ n5 c1 V& r% H
S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)4 j/ [2 K+ [& {& b% R( y2 z
2.5.1.14 Halévy
/ L* z8 s: e% ?, ~- [2 T! {S.409a, Réminiscences de La Juive (1835)
9 |& ^1 H: a/ y- ]. {2.5.1.15 Mendelssohn9 j. o+ K0 M5 f$ R4 y7 _4 m" v
S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)
0 w. E$ s' i# ~( L$ }. {# I0 J2.5.1.16 Mercadante t4 H8 J4 m* F% R
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)6 E5 A8 h$ o+ n7 z9 Z( ~
2.5.1.17 Meyerbeer# c2 V7 Z. c; p j, J _# ^
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)" K3 M& i% W) B
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)9 x2 s4 G1 K8 ^; D# q% ]- v( ]
S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)
6 B/ k+ l* a2 ~8 ~% r" {S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50
7 n3 u% o" w- v8 h: j& u+ M8 WS.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865
: V: ?2 \( z. g- N5 ?S.416, Le Moine (1841)2 p1 x9 a- l0 s H! U" `
2.5.1.18 Mosonyi, Michael' P+ ^# H) Q+ P7 p2 Y6 K
S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编
& R1 }: X& x+ q7 Z* n' F8 h- d% t2 w2.5.1.19 Mozart+ u T1 t' Y3 } s [! y
S.418, Réminiscences de Don Juan (1841)) r3 p9 P* i: `) |6 c, `
2.5.1.20 Pacini
' d8 \3 Z4 w& F9 _/ f* QS.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编, Z) }3 \" |5 m: [3 ^
2.5.1.21 Paganini0 |% X G" P3 J4 t: y3 C
S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲! b6 {4 V) ~0 V4 f7 O" L
2.5.1.22 Raff# m- E& I. G+ A. c/ K* A \2 b
S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)
% f1 N2 T7 T$ `; J4 f4 x2.5.1.23 Rossini
& L. I+ e9 B1 P |4 `S.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)/ J9 ^2 Y7 S& ^- \, h+ r7 ^, C
S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)9 O) ^/ p6 g5 r
S.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)" m/ N1 L- i" }2 }$ C
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)8 r7 k7 Z1 c1 V
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)) O# |) ?" i" s W% Z6 L7 d& p6 }% y
2.5.1.24 Schubert
& v! K, x0 _& d J W, C8 u* CS.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40): S8 b$ ]0 F! S# z6 O1 R" i$ L
S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)
' R% b& O D, m. i0 v% v8 ]S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编
+ o* s/ V6 Y, XS.426a, Marche militaire (ca. 1870)0 U7 G% u4 }& o; o$ o
S.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编/ j. e3 j* M; R
2.5.1.25 Sorriano
6 }7 @; c5 [: S! GS.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)
2 q, Y- I; k9 g' H$ T, A% I2.5.1.26 Tchaikovsky
* [# W* l: ~8 o: M, z8 t4 u/ `4 |S.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)
" I) ]4 _$ e! G/ u! H8 d2.5.1.27 Végh, Janos
! l% R; a4 v; x$ F- h9 kS.430, Valse de concert (1882-83)
5 R; d8 f5 w$ {' v; @2.5.1.28 Verdi
/ k$ t4 ?0 q' J$ [S.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)6 [# _' m; m; B1 g5 H
S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)1 ]" o y: p s$ N( D
S.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)0 S3 o* g' J/ S- w. O1 {
S.433, Miserere du Trovatore (1860)* M; w; k* G9 s
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)9 x: P* [" _" m* _$ q2 m& z
S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)
* E* a; f5 }$ t8 b* v3 xS.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
1 |& Q4 N \" w# j9 d/ S1 vS.437, Agnus Dei (1877)% W4 k2 m) j% S' ?- Z/ h6 o
S.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)+ c: h0 C0 @$ g" j: u5 O* q
2.5.1.29 Wagner
3 f% p1 J. A# y3 X) zS.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)" b! F4 Z" t- \1 {$ u% U
S.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)% a2 j8 j: h% r( L+ u: W
S.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)
' w9 p8 X- G& m+ K2 f4 `: cS.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
- L$ v& J3 P1 f' J% h$ ]; QS.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)
7 ~( Z8 O7 y7 c7 \* C, {S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)& _9 v+ s6 {: W+ w7 S$ ~
S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)
1 h# G) c2 [6 W" X; ]& aS.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)
5 v2 C) \4 q& R7 K' }- pS.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)/ G8 o" }# O% H0 K4 {! u3 B
S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)
& A3 l- n6 x: z3 RS.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)
8 I8 o4 P M& ES.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
) E$ n; g) ]; m& D4 L0 P! x( b* ]+ r z2.5.1.30 Weber
( E' I) o4 m- f1 i' c& F Q+ mS.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
0 L; E7 K6 l: e" IS.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)) T# K! g: ~1 G3 }8 f1 E# e
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)
+ E: ~% m! c$ R" z$ c" RS.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)
% v5 k% ^9 u- ^' W1 US.455, Polonaise brillante (1851)
& R0 y3 o! L+ A7 B2.5.1.31 Zichy, Count Géza( q/ f% J' v' O
S.456, Valse d'Adele (1877)$ K8 z# W3 s7 I5 D- W
2.5.1.32 Unknown
% w: P2 I9 ^( @1 A( S* H fS.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?): o* o% L3 A; e/ m9 Q
S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)3 L) }8 p( p% x" e
2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.4 D5 H% k( o9 {, @5 l, h ~5 t
2.5.2.1 Allegri and Mozart. A5 ^! b7 `5 v/ [% Z" s" m4 C
S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)
* V. J; N5 G" g/ f/ fS.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)
; @3 S" z' j& A: i2 P y, \/ C' D& ~$ U' u2.5.2.2 Bach
+ h6 W! {" u2 C! @1 {: A8 ^, r# XS.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)3 | J, z% y; D9 h5 M3 ~8 N; I, B
S.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)' B0 Z' J, w9 ^5 i }
2.5.2.3 Beethoven
) F- h4 Q: h1 x2 r% gS.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)
( [! {; B# i6 \! s. e3 \S.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)
- R l) {9 q$ a! w# z: XS.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)! Q+ }3 M# X- l& f) O
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837) q% O1 u" g. N; y5 R- j; v
S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)1 j8 B) u+ [& l1 a& h
S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)
2 i( s# N8 r1 Z/ ~S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)' A3 l2 I% L. g: u$ `! V
S.466, Adelaïde [third version] (1847). g8 M. r6 z8 _$ n
S.466a, Adelaïde [first version] (1839)8 U) N3 |, F, ~
S.466b, Adelaïde [second version] (1840)8 `4 V. Z/ S1 ?% m, I4 U- X8 k
S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)
* I4 v; v7 h' jS.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)$ A7 ]5 z$ S, N
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)$ |: I9 r3 w) P2 V2 O! f
2.5.2.4 Berlioz& ^$ L* I. K! C1 k) D( _2 U. W
S.470, Symphonie Fantastique (1833)
& k6 U0 n" Q) T5 vS.471, Overture from Les francs-juges (1833)
# z: |) H, ^5 _0 T* CS.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
$ |: R2 \0 t' QS.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)7 J, W' |* _8 _$ `/ r
S.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)
$ T1 T( f; L9 DS.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)! y- z; u+ ^1 u; [. E
2.5.2.5 Bulhakov4 v4 W0 S. B- ^! [. `7 T
S.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)
, S: \2 N! V- j2.5.2.6 von Bülow: z4 `- J' F" S' E# m1 a U% @
S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)
( }7 l; T8 a( W+ V* _6 D/ G2.5.2.7 Chopin
2 T3 a: C8 E+ f; i+ b. nS.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|