|
2.3.1 Korbay/ o1 T" Y, `5 g
+ u4 i! c. r2 {2 V: d' ~S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)4 L4 p0 H& k( x5 v
2.3.2 Liszt5 F" w6 |% R' D3 K0 O- g* [8 _
7 @& u. q) {& P7 w* T
S.369, Die Lorelei (Heine) (1860)$ F k5 w2 r) u, E
S.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)* n) K$ R/ `% U# m" ~. X
S.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)# ^" Y+ A; @' S, _/ F5 v+ J- J
S.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)
( Y3 S' a$ {6 t7 g6 x5 u$ ^9 a% iS.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)
: ]) r: {; P+ T: Q, k. X7 o$ } VS.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)
' \1 R9 c: R$ `3 j2.3.3 Schubert: d. t9 `% Q" x. i6 {3 s$ Z
! M6 v4 w% i% {( P5 M5 Z7 O0 z" V
S.375, 6 Songs (1860), J/ K8 C. H( i. _% l
S.376, Die Allmacht (1871)3 \0 E( F' V e, F
2.3.4 Zichy- ]& D9 F& J ]; y3 d' Q
: u w# `# r" P3 u1 P: Y
S.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)
N- D2 O) `. r0 L# ^8 p2.4 Chamber Music(室内乐等)
) k# V: Y' O o$ P3 k4 i, N0 T2.4.1 Liszt9 e! L& g4 z7 L# w5 Z
" q" D4 K8 {# H* f9 H* pS.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)
( a1 D/ K9 }/ Z1 [! t9 PS.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)! \7 t, @, g; c, q) v4 k# @2 b
S.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)9 w) y* X9 N4 b" {" A3 v: Z! S
S.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
5 V7 m. c! k j2 w2 `7 w- n6 WS.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)
/ z7 g' m( r, d% v* r \* W: sS.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)6 L; S$ T/ D9 \7 Y, C" @$ }& {
S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)
) S$ z* d( J SS.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)$ H& @$ ]4 c$ w( `0 g+ j5 T
S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)
0 p- C/ @! A: oS.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)! R7 p9 ?( j) w6 Q( k3 U) M* s
2.5 Pianoforte Solo
: c0 o8 y9 [5 m% k, s' S$ ^8 M1 o3 ?! h* Q8 m' j
2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
" ^( F% ?8 S7 o& p$ t
% ~4 m% f R* X2.5.1.1 ábrányi
+ f3 ~. j0 C j Y N! C4 i. G6 N' x4 f+ Z
S.383a, Elaboration on Virág dal (1881)" c2 {( n/ L8 B- P
2.5.1.2 Alyabyev+ y8 J. _0 v- h# F4 C8 v
7 @- N5 w, W% n) h8 I" y5 }
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
/ D( N' s9 h' b# e! XS.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)9 i4 c/ I5 s+ ~% m M
2.5.1.3 Auber7 Q, E. E: {* h1 R
! ]; j) Y+ x# |
S.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
) Q! l8 w' c7 eS.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编( t5 [: P3 j. B
S.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编
3 k Q' O$ y, L4 P2 g# e& @S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
" j% v9 ~7 j0 O4 E0 Y9 M) tS.387a, Piece on an unknown theme (1847)9 s; }5 z, C& M, R& G$ m2 {
2.5.1.4 Beethoven
; G% U* ]2 }+ |
" j0 t4 s! @9 i, x7 T+ d m5 F) VS.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编' ]: Q3 N, S2 O" k! z
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)& K: \( n5 M: C0 v- x3 E h2 j
S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)0 K4 X+ @, u Y
S.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编8 U9 t' X& s% U& F* H i4 }
S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)) F( ^$ v8 T \; G0 K. x
2.5.1.5 Bellini. [9 d& I" ~8 c9 @8 E# Z
/ k" [* @7 S1 z b8 r
S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)
$ d/ V- u& ~* O8 Y# XS.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)3 D0 m7 f8 B9 _3 S1 u- f' F3 o
S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)
5 B& g$ v6 Q6 V6 v) CS.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)& d# P# W1 {5 M' Y1 G' H
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)% T% H2 ]2 F+ f2 k, E4 B- [6 Z
2.5.1.6 Berlioz) s7 e) q' y& Y( j ^+ ^ g* Q9 i
; m' B8 K% H6 j. }9 }6 b& [. R
S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
8 K% r) I* m+ xS.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)5 t+ }" j$ J5 v0 F
2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
2 ?; w0 M8 q4 d, x3 f6 e
% }! A8 @+ ^/ g! aS.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)
" N3 ]8 g O. B+ eS.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)2 u T% B% {- E% l( F! N/ `3 N
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)
; W3 w8 i5 j; d! S$ @5 b& jS.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
! |# ^0 {5 m" C3 f( Z& r2 Y$ T0 c G4 s" n
李斯特全部作品目录-3. a1 Z _" G1 v" w
' E+ D3 E* ~8 s& @* v. L5 eS.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840" U# C/ d- h4 ]2 @& N+ T
S.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)
; r0 b" o2 w' u# \S.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
6 N$ z8 W1 s3 O4 W! {( A; C' e2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe" N9 i+ c [0 x: Z
% ]7 S; c+ N" P. q! xS.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)! v! m( ^* R* B7 e9 C, G
2.5.1.9 Duke Ernst
. O5 A. n8 |! N" k% E7 ~
8 S2 I: [6 S1 ]" ~, ^% v9 V7 m& y/ {8 E; W; AS.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)! r+ x: q; x$ S9 I6 W4 U: P" d
2.5.1.10 Erkel, Franz
( n3 c( c( E' Y" N0 M0 ]$ V0 h
+ k4 j0 M6 i l% b' kS.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847). u" S( u* H- I' I g) F7 C5 ]3 \+ l
2.5.1.11 Festetics9 {1 C Y" ^& |( _
% D/ a; [' B1 D
S.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)
+ k9 k7 M- e" |7 z% ]( o. U0 M1 `2.5.1.12 Glinka ^7 C) x b" m: A$ J! g
0 |5 F+ r( P! w
S.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)% k0 a6 O- f3 X7 O6 x9 J
2.5.1.13 Gounod4 J. ]1 X: h* e" p o
+ g4 y% n7 f$ H' _. j2 r% u
S.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)
" ^, x0 }7 }& Y P3 y5 ~ C% l/ E" aS.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)
: i: m* @, S5 a* @; }S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)
. Z1 s! z* O8 d2.5.1.14 Halévy5 _4 v6 M5 ^* }; D; Y+ Q5 U
S.409a, Réminiscences de La Juive (1835)
E3 }& D. j3 D4 G. i! M8 g2 A' D* P2.5.1.15 Mendelssohn
6 D3 e2 \. y/ DS.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)
# b" G+ G- {5 A- N( }; E2.5.1.16 Mercadante# Z. f" i' C6 _
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)8 O0 L/ k( S2 a% O/ @; ~
2.5.1.17 Meyerbeer9 W8 ?! {3 [4 c/ \, P
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842); ]' k- e) R$ m& b* I: p) n2 M
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)
3 F1 [4 D0 L5 ` X+ sS.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)! G8 u/ Q7 y/ A* p8 K
S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50* D4 e4 l' L5 F3 a
S.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865
, U- [) T+ ?9 D ~; B$ H: H% |$ n# zS.416, Le Moine (1841)9 x/ h8 y: M+ w: R9 f9 j
2.5.1.18 Mosonyi, Michael7 O1 Y+ z7 ?1 g V: y! g9 A
S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编
% }: T# b& w3 s1 E2.5.1.19 Mozart+ n4 W% q7 W+ u: B
S.418, Réminiscences de Don Juan (1841)
% @ w1 ?4 s/ n1 `' D2.5.1.20 Pacini5 H1 S$ g! N1 p
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编
- [0 J8 T0 N1 k$ f/ n2.5.1.21 Paganini5 S2 C i; |2 ?0 R$ u
S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲
5 A& W# R+ s$ {9 E2 V& J2.5.1.22 Raff
3 t1 [! s' D+ ^5 v# a5 wS.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)3 Y5 H: n- w9 z* ]# d
2.5.1.23 Rossini! j$ B+ u9 ~2 @1 G) _; B
S.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)
% h* _' r$ E- \1 s/ US.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)
4 v2 j/ t- Z8 H% w r) ~6 fS.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)
0 B: f9 d% E& p4 ]& W8 JS.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)# `6 [" G' j+ D* k; o2 {" d2 l
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
5 |5 Z' ]$ L+ O8 v! I& m6 X2.5.1.24 Schubert
4 C v/ }' B0 W; D& R+ Y) qS.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)9 m+ K; T5 r+ Y) t
S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)
& A9 O; u8 {+ U! FS.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编, T# c [( P- l" _
S.426a, Marche militaire (ca. 1870)
) w, |& v# y$ T& q3 xS.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
1 ^- T/ T/ w4 m& }; n& I2.5.1.25 Sorriano
n2 v. {, C7 }* k7 z+ wS.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)+ O: n9 s; F* `5 D( L* x
2.5.1.26 Tchaikovsky& \- `7 k {, z9 y) _4 f: N& `- i d F
S.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)9 S& w, N1 I1 U+ P1 p
2.5.1.27 Végh, Janos
) r: d! l( {$ D0 W) t1 b. ES.430, Valse de concert (1882-83)
+ \$ O# i1 Q/ n7 |4 I3 \5 c" h2 K% @2.5.1.28 Verdi; r) d' R' l9 h# v) [9 Y
S.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)
$ L" C4 T6 s+ }* Q K' n* PS.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
9 U3 o! e! J; U1 {% ]S.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)6 A) ^; i/ g$ z
S.433, Miserere du Trovatore (1860)1 \& h/ i5 Z0 h6 D( ]
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)7 ^: D* X# i7 } U! o9 D6 X
S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)
+ E' h) T7 d$ P/ D7 Q9 PS.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
v% A5 }3 v% x( ~: @$ WS.437, Agnus Dei (1877)
8 I4 u. f5 X, L5 E* V' v. MS.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)3 X: k4 ~: P3 W: Q
2.5.1.29 Wagner' l. _: o) J- k" B9 ?; R! e' m
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)# y+ @3 |# O) \- y* _; T2 L
S.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)9 ^4 N) `0 @: M; W' I0 S* [
S.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)
+ \- k6 Z B9 J: U/ _+ GS.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
& H- v4 }# C! ~- p8 a; W/ w3 kS.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885); \# R1 u" `1 ?
S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)
! |9 s2 l' d! O% F0 `S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)! q# q, @3 L$ ]: H# H$ C2 B% @
S.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)
5 K1 b# }( B4 l& OS.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875), U- X4 n5 [, T# e
S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)5 S- S+ i+ |7 l0 F6 `
S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)# Z$ `0 ~6 k5 q) s3 s
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
9 s' B2 \" d* @4 l6 w2.5.1.30 Weber
2 W: k7 `+ F6 T( ]$ VS.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)7 f5 [) _& |' w
S.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)# m' b7 V) i a; p9 G! q% Z
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)
. U: L( }' d0 g& i* {S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)# H$ @; X; y6 @. c, O, o# T# c7 a
S.455, Polonaise brillante (1851)5 N* ~6 r: E/ C0 a. \
2.5.1.31 Zichy, Count Géza- G' U* D" [$ e, T
S.456, Valse d'Adele (1877): r" f' b" m: S! T3 ^! _2 H- f. z
2.5.1.32 Unknown' c) p, @, ~9 r6 V( d
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?) {( o7 E) s) c1 Z6 a2 ~/ ?) q) i, g" J4 |
S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
( ?* U4 i( c) X7 Z" W2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.' c) w$ ~' z( ?! {* a
2.5.2.1 Allegri and Mozart% S+ _2 h1 [) |" }, Y
S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)
% r3 _! `9 K! Q! w: H$ sS.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)
3 ~" [8 D$ n; f4 T2 J5 O2.5.2.2 Bach% a7 Q9 S0 M: X4 ~5 E6 J) w1 L- a# d' J
S.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
, b2 A) Y' |( a8 B8 Q- PS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)3 D/ `4 n9 n7 H
2.5.2.3 Beethoven# D2 \% J2 [+ A) w1 m9 b8 E
S.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)
3 B$ g; h, e0 ~ N! P) xS.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)( [* G. L% O: j: N- {- \
S.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)
% }1 u% ] [8 G5 J vS.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)* x% P2 T* F* v, H8 l- f4 j8 `
S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)
! \3 g" y7 ]1 ~9 v9 J! c( SS.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)
' K2 J- w6 {5 M) ^/ pS.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)7 V( `; @, c4 q6 K; O
S.466, Adelaïde [third version] (1847)0 ]. x, O8 @ B' ~ Y
S.466a, Adelaïde [first version] (1839)
6 K4 K u1 {$ R* AS.466b, Adelaïde [second version] (1840) B5 e* e8 c: y; g( D
S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)
% `; _( U/ {2 Y7 U. h# lS.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)# H8 h; Z1 W. f' z; ]
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)6 \1 Y7 g# y" ~. J8 ?* I( A
2.5.2.4 Berlioz
# C- P8 a7 z7 T2 g7 L* ]! vS.470, Symphonie Fantastique (1833)
D+ O9 {. F7 K' R! i3 {5 iS.471, Overture from Les francs-juges (1833)# Z5 ?9 o) Z. n" `0 I4 s3 l' Z
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
* |) Q0 b2 D9 U. A. K' FS.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)
9 \1 j0 k6 y+ |9 ?2 sS.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)
6 q0 X5 Y5 y/ q, W/ cS.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)/ l5 R( {1 w1 C
2.5.2.5 Bulhakov6 v, j* I; u1 J' A
S.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)2 R. s* u! K$ f) t) o' a5 {: j* H
2.5.2.6 von Bülow% z0 I! d2 x' [! f5 Y
S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)
; v9 {5 R$ b3 j$ l0 ], {2.5.2.7 Chopin
. D: ]" B) f: ?& d& BS.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|