2.3.1 Korbay
) l* m/ Z9 y, o- E$ ?
! ]$ W G0 t7 w, |( ZS.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)+ I) v! j. k1 X* ?
2.3.2 Liszt
( o: n! y) k$ w( \- Z' Q+ @/ S2 h9 C8 D8 Y5 k: L
S.369, Die Lorelei (Heine) (1860)
& S- U: ^1 u# f5 z7 n6 D7 w: AS.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
9 d p8 R. x K& h/ aS.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)
6 Z7 a- o" \3 W& ]2 ^1 F: n& HS.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)6 k- u3 w( h4 X4 w+ o2 t# \9 u. Q
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874); E* f6 i' X- l# x) d; t
S.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)' d) f. Q$ s v$ J) o, y
2.3.3 Schubert7 p5 s3 V; p3 ~, x# F0 N3 E3 L# q
& W( D0 R c, @8 ?. M; k. lS.375, 6 Songs (1860)' N8 j9 `4 D9 ~) D
S.376, Die Allmacht (1871)
4 P3 W- \$ _0 X6 V2.3.4 Zichy
: J0 [ G0 P: P% J- w+ |+ t& ?
/ R' U( m/ r+ b, {$ Q* f F" r. aS.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)( v; N+ o( |0 ~2 ]- o; S
2.4 Chamber Music(室内乐等)
/ [: q7 y5 R. R! A: ~* t' c2.4.1 Liszt2 W% U0 ~* L- b2 P
4 C% v0 |- M C7 \
S.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)
- ?5 l3 r0 s! t* O; z+ q; @S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
; t/ y0 Z& O' j3 yS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)4 ]' u/ V8 T3 e$ H
S.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
. {# p0 Z1 Z2 w# S" J% E1 hS.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)3 ?7 _! l3 T7 D" R/ f. H; d
S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852): P3 _! S( m( d! o8 X: s
S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)' A+ j& Q2 x) M; d
S.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882); V. R+ X5 z4 s3 U
S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)5 K/ `. l, q, C7 B0 S
S.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)% O6 k( @6 X- J
2.5 Pianoforte Solo4 I7 a2 T: N0 V/ w
3 k- @: w% G- _* \2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
; `# C3 N; o; {5 ~
) S! N! z3 y4 G8 E! l2.5.1.1 ábrányi. {4 |; b- C- I3 E. j @
' `0 P* G1 P: a' W9 YS.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
( |8 Q# G4 a$ y% y7 n4 N2.5.1.2 Alyabyev- z4 K, e r g/ V' M
, d+ H4 R6 W- v( IS.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)% i9 w( n3 p2 e$ Z# h
S.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)
* ?* K) T" ^ c3 A9 i2.5.1.3 Auber2 G, S+ P6 Q, U+ J5 J
/ E6 V: |4 W ?; T, S; g
S.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
: @1 x( U" K( \. l& vS.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编
4 i, A0 s# F* LS.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编1 R. z, b3 N- \& F6 O6 T, o
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)0 Z/ u1 \9 O# \* Q- ~
S.387a, Piece on an unknown theme (1847)6 \) |, ^& b1 m) b5 X7 Q5 y1 [ v" ~
2.5.1.4 Beethoven) l' K$ A7 G7 ]/ G
/ S$ w8 J, K6 u& r/ L; kS.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编( b* n' k* s$ ]' Q1 [2 ~
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)6 h6 m2 ] o9 {3 V0 i
S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)
/ a3 I5 n" T0 x5 P2 C& Z, j$ _' @S.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编$ M2 C# X- }9 M/ C Q2 k
S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)2 _2 ?$ h, h4 X+ t
2.5.1.5 Bellini
6 [; o m; e5 H/ h( c, Q3 R( k8 n7 |
S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)( t0 W5 r8 I$ k; h* i
S.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)
0 i* g, y7 K, ]1 A; A: IS.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)
+ e* m, ?/ Y; gS.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)
& U) x) X$ s" e G' fS.394, Réminiscences de Norma (1841-43)
. e' P a6 A! h/ G( U e2.5.1.6 Berlioz2 i; g j" v( j
9 ~1 p& t! s1 D3 L( l3 {$ L3 K2 E
S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)1 G+ b8 b4 K! w) [9 j$ m
S.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)9 D# e0 `6 v- p
2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
8 C7 P* A( l2 c4 T/ N* O: V2 q4 x6 {- a6 R+ V5 M' Q
S.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)* G, \$ P( c2 m5 |1 s; F9 P
S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)& Z* Y4 ]* B3 R" S- [
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)) [5 G' z+ `3 E4 f( D
S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
% \, X: N' \: x1 D; N5 ^$ p! Y+ o* c5 y. K
李斯特全部作品目录-32 ]$ S; l. ~: ]6 y
. K2 o' b1 P& v x" [7 L6 F, ?S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
) x/ @" t( x/ Y: w5 GS.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)
# T F# A- [2 D# W" jS.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
9 ^' A4 c R! S9 X: p6 X3 k H2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe9 a |. S9 s. ]8 `* w
4 I6 @0 O, O4 G
S.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)
8 [' e' V$ z8 K5 k2.5.1.9 Duke Ernst
7 {4 A B" z) y. |! I* h: l% f b k. y+ a! G4 b. p
S.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849); e, E$ g. m: m/ _- R
2.5.1.10 Erkel, Franz& r: b' w" I( z. a
; z4 Q O2 f/ U( ^# G' r
S.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)% O8 d8 X" f+ P5 A! e9 l- c
2.5.1.11 Festetics) l# O' ^) ~; B! y7 D
3 M1 W; \1 b) t6 c4 G* s9 v" OS.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)' Z/ G2 \ q: E9 I5 q% P7 O) F
2.5.1.12 Glinka) ^8 n( O/ ~" a9 w- `% ~5 i
9 U2 \% m7 n y" N% P* Z1 QS.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
% f G/ f0 M1 W; w9 I" D/ s) x, o2.5.1.13 Gounod
, \! x1 b* ~' ~; j0 x" o4 o! {8 h5 A4 i0 M
S.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)
8 m- A: t, J F2 h0 {9 S1 eS.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861). `, J. ^1 R, n! w- `8 V7 E1 P
S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)* u6 @- S( A, u. C8 q
2.5.1.14 Halévy
! x) a5 X) _! y. j' MS.409a, Réminiscences de La Juive (1835)8 ?. J) l8 F; k+ \8 k
2.5.1.15 Mendelssohn4 R1 S: |9 Y. L0 _
S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)9 d; F, ] Y, W2 B) o. ]& ]6 h
2.5.1.16 Mercadante
! J0 j+ |1 }' {# }0 D4 rS.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)$ G- A6 q: l K
2.5.1.17 Meyerbeer7 p j E$ P4 K3 p: ]6 R2 V
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)) @/ A( w+ i) f8 y3 o
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)
9 p u. ~3 j/ p9 K; e$ A- D2 H5 f7 IS.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)- q8 {. g. _& E3 b
S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-508 f5 G, X* Z1 O3 f
S.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865: ]( j- d6 L" f/ c& D! E7 U
S.416, Le Moine (1841)
* _" v( u3 f% n0 T( {5 }2.5.1.18 Mosonyi, Michael! f! }3 M7 h" h" @' e. g* D
S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编' t0 G- ~! R: x: J, w5 N
2.5.1.19 Mozart
% S1 j* e! v! k; D8 y, p) CS.418, Réminiscences de Don Juan (1841)
% P9 m; ?9 {8 g3 k2 D3 |% z+ T) J V2.5.1.20 Pacini
3 |7 U8 V8 D, ]6 ZS.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编
?; q3 V, `' f( S. ^2.5.1.21 Paganini
. h- v8 B Q ^! `S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲
/ F7 o6 f- @8 K9 T* ^& \, Y$ ]2.5.1.22 Raff
: ]8 R( }+ y- t, S: ES.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)
- W" P- ]& D3 [/ O, D1 f0 b2.5.1.23 Rossini/ _6 S W' z8 H
S.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)6 Z+ c- @+ h' X. @" |% I3 D
S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)$ S( ^3 c7 h4 y3 e$ N1 ?& S
S.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836); w+ i! ]( w8 X- w1 I
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)6 @" C p4 S% C& G% i+ |, ~. U2 A
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837) K- v* Q0 P9 x7 V. M9 N
2.5.1.24 Schubert
+ |2 K' \% q- W' x) R n7 |S.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)
/ b3 m! Z5 ~& \6 t5 b) M) E% jS.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)
, g; H9 G) ?' c# \1 l0 |S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编
$ v" J0 C# P7 Z. E" Y- cS.426a, Marche militaire (ca. 1870)
0 }3 p+ Y$ F# \/ Z k+ ]. iS.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
6 v6 H3 |& q; O y$ a8 ]" \2.5.1.25 Sorriano
1 l% I1 T- a( O7 V. i/ ?/ yS.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)7 b/ ^, N" |$ j# I
2.5.1.26 Tchaikovsky" i3 \3 R8 q. z. r3 F1 ~! G2 X
S.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)
. G6 K. J* b! d9 A2 _: `2 E2.5.1.27 Végh, Janos
N5 ~7 Z+ u& b4 [# {S.430, Valse de concert (1882-83)
: v6 Z) y; `: N: {+ D4 q. @/ N2.5.1.28 Verdi' L* u, E/ y, ?( u+ i" i
S.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)/ Q6 e8 P9 H+ i0 `
S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
- N1 y# b$ b1 k A% N) jS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)
0 P: x' X, V Q3 ]S.433, Miserere du Trovatore (1860). o$ d- m+ r( ]. s5 E
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)
" z5 F1 o3 u, o' sS.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)
- }! X% r& g, t/ B1 \' mS.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)4 k- m$ i, _( w7 q- [% `1 o& r
S.437, Agnus Dei (1877)
* \+ z7 D, K0 f7 o+ _) @& f; {S.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)* B x6 N' O; q7 G7 E
2.5.1.29 Wagner
' k0 O, b3 q$ q! Y, i6 a, ?S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859), R/ s) w& G! u. S
S.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)
; l) V) J/ f# b8 US.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872), @; D; g: Q* `* @- X0 z# l: {
S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
, I2 D6 ~" m; J' {S.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885), E1 e4 Z! c5 N3 G
S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)" \$ k' I) B- R% Q0 e% s- F M! H
S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)9 v; @# `5 _1 y# j7 n- R. b
S.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854) h! A, b2 Y# m4 B8 B
S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)
, u, `. o- x a6 sS.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871); |& a' a1 r9 {6 n
S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)
; J' |+ Y% c+ A/ @' W8 O, o* AS.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
; L; A( D, B8 W( H2 c) @2.5.1.30 Weber9 {) S8 G* v" ~5 ^! e; i
S.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)& h ?2 n" N7 [5 j: I
S.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848), h2 ~% B9 n9 ` }4 M, \) P
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)0 b; y( [6 S- u# \+ q
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848) S% N; ?: L+ \
S.455, Polonaise brillante (1851)
- z, ~) l; W) }+ L3 t4 A# l: ?( _2.5.1.31 Zichy, Count Géza
0 @+ \6 U% C5 x) K8 v. qS.456, Valse d'Adele (1877)
# X, q- {' O6 w5 M% j$ b, H6 ~2.5.1.32 Unknown- V% W* u2 x( s% z
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)
! k3 |0 O+ l4 _, K* ^4 ]S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
0 c* Y8 t. w; ~8 @( w! Y: I" _. t2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.
4 ]/ i: S/ K6 A8 O1 [4 n" w: s2.5.2.1 Allegri and Mozart$ B! R. ]5 {" I0 ?0 ]
S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)
: Z E C" F& b+ pS.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)/ ~9 |0 G1 g2 \ U2 u' O. |
2.5.2.2 Bach
3 {( X, X) B: ]0 G1 h2 \, iS.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
& x& |3 ]1 L B3 d* A3 AS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)
6 V; x7 E2 Q# O7 G) F$ D2.5.2.3 Beethoven
" G- W2 H8 w1 \/ j* US.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)7 C2 T1 b4 d* s8 p: b( M! U( [: B. s4 Q
S.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)* u3 l: T X$ u5 I" H0 @7 ?0 n; B
S.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)
`. @# b/ P. FS.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)2 Z3 ^/ E/ p6 m- P$ s
S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)! `6 ~8 z0 I% a4 V8 U! a5 s) G6 V5 t3 c
S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)
$ z' {6 F# a3 o! s7 q* QS.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841), E1 _+ c" Q l& A# W- z
S.466, Adelaïde [third version] (1847)
N) }. x# q; ~! _S.466a, Adelaïde [first version] (1839)+ A. T3 ^& ]- n) x1 T. A) }% W8 x
S.466b, Adelaïde [second version] (1840) u8 L, |/ j, p) |" ?6 O3 x' {
S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)9 Z& O" C4 J" z( S/ P; B3 b/ |
S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)
& M& z: G* o2 c, JS.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)
) t0 u x1 z6 h8 x2.5.2.4 Berlioz
% |; M. a8 u! f0 p# DS.470, Symphonie Fantastique (1833), a# G4 _6 @# k1 v3 r
S.471, Overture from Les francs-juges (1833)0 G/ V- }; o r4 B3 I8 l( M
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
' a Y% s$ I- v# U7 t( I8 Z6 e; fS.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)
. l" D1 k5 |0 R. \5 k" P# C5 TS.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)
; w4 ]: g' D7 ?4 x" v4 ]5 ~- n5 `S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)
7 y% |: m" N6 m- \% u" o) I2.5.2.5 Bulhakov* A' B! b1 h Y0 I, i1 q+ T
S.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)# ~* ]7 L R$ B' F; h
2.5.2.6 von Bülow: I8 n' K2 E3 A+ D# r( ^, C
S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)$ [7 {$ [3 T, _* s' `1 A
2.5.2.7 Chopin
* n6 C9 V& f" gS.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |