|
2.3.1 Korbay; \) P' P0 r# `# s
c! J9 z7 }* zS.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)0 j E$ x" u. \3 [$ i* _% R4 S
2.3.2 Liszt
( k m% b' c, e- y7 A% o* G9 \8 o0 v& n; Z0 E: C6 b0 X
S.369, Die Lorelei (Heine) (1860)+ E$ a$ z7 l. C5 }
S.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
5 x& J, Y0 a9 F: M3 U. jS.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)! h8 A" J( R) _4 q
S.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)6 F, g7 ~6 U% s' n- ~- A: t
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)
2 E" b: m. [% {$ \ s1 OS.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)3 B2 m2 R* P5 u y
2.3.3 Schubert) Y1 B5 M4 b& z. f3 F
8 t2 a' F7 B8 j2 E" [
S.375, 6 Songs (1860); n: E, m- ?, x ^' T' i4 V
S.376, Die Allmacht (1871)
/ s! A6 a4 M5 L5 a- V2.3.4 Zichy
. _1 e$ x! o- y9 u
/ ]# ?/ ~9 f A( U, t/ }3 d3 PS.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)
- J& r# g" c, }2 t+ Z+ s, |2.4 Chamber Music(室内乐等)
1 T' w* H- C3 [2.4.1 Liszt
: v9 m- u/ }/ M% S9 B; _. J+ C0 [# b, W+ y9 H9 ~
S.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)3 h6 Z6 j/ w# |% x4 v
S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
3 e5 C q! k% m5 H5 P$ S/ m: V0 eS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)" a/ D5 P& O8 E" t& j) Q# r4 y
S.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)3 G1 {- Q$ N, ?5 U; R$ i* b
S.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)* l' |3 \# A" v/ U6 o
S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)
1 {; \/ S! t% H/ |8 ZS.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862); e; Z/ Z1 O$ K/ a" }
S.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)
4 D: b5 b) F5 D3 M! W' mS.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)
9 u0 r |+ v) R9 H* S6 W2 oS.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)
& y( y3 L% p" c6 p8 h5 v B2.5 Pianoforte Solo
$ ]% W' w$ E$ V" {# _6 x+ }1 w) i
* u% u1 e5 ?" o- T! R, H5 d& z2 @2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
- C- |! m- P3 N3 b
7 W) i2 K1 f/ @! W# O, M h9 m2.5.1.1 ábrányi
, q+ Z+ T6 {) V0 ~* ]8 T; t
: H% D. b( t7 v9 }' k$ |) ES.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
. u( c( f9 `! w: m9 V) k$ E2.5.1.2 Alyabyev
* `6 [6 O+ b. `7 y) c5 P
, y+ ?0 T$ _2 _! N" F0 U# FS.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)( @" F0 Z8 J; {1 q4 C( C" o. L% d
S.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)( O1 e. J5 c' R3 h
2.5.1.3 Auber; ^2 w) N4 F- y/ J6 K
( w2 p8 C8 |7 U
S.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)+ Z0 B1 I7 b& o, Q! l$ B9 q8 ?
S.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编
# [3 W. o" M( L: ?& R5 e T0 F. cS.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编
! F# ]1 P1 K) P1 `3 ^ g% j7 A% S# TS.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
+ O/ ?9 t* ]% n; @) r" _; i9 j8 BS.387a, Piece on an unknown theme (1847)
' X( [5 T) [( h5 \2.5.1.4 Beethoven! W2 G; \* d) f7 y+ ]
$ L" l. b+ N1 `' I, z- ]7 @S.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
3 a' B) S( S6 r2 r" {8 |S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)
1 @ l9 H8 m, s; K$ y. a0 KS.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837): b9 y" y$ ?- e" j' w" ]" P
S.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
& k5 R! J* c8 B! F5 u; {& m+ XS.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)4 c% T5 w1 E- b! ?
2.5.1.5 Bellini
\$ O9 x( a9 {. ^ i W, t& f& M% c, u7 b9 f1 Y% O, o
S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)
1 C0 P0 q9 _) J) e: e9 n* uS.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)
" d" c2 }2 H) Y! M9 w% ?S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)
3 D7 K" H% L, p+ J# bS.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)
" z. K) c% e2 Y V9 i, P6 ?6 hS.394, Réminiscences de Norma (1841-43)
& ]9 I' Z1 j! |3 _1 B L2.5.1.6 Berlioz
. i# |- U* I( {0 A7 W) E
! f& f% g8 q9 @' o4 zS.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
5 _. b3 D. s3 \: cS.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)
, ?0 p I% ?* i6 t5 q2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
. p; S1 D, ?% ^3 K, t& G& \
- q2 R1 r! U3 I! P4 a. wS.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)4 }) K3 d$ M! w+ `( ?
S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839) _: l0 X) _% e5 Z! P0 F
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)
, ]4 M( G }/ R+ ?$ MS.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840); W2 M" ^+ E! t1 [ N7 s
+ A' m* L) n8 U2 {" x$ F$ w+ O$ K李斯特全部作品目录-30 n4 X+ f3 g s0 s$ e9 L9 r5 b
2 S- r& b# d! n, j% t$ m0 xS.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840. i0 U; B' N1 V1 y( Q
S.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)& A$ Y2 f+ d! r! C6 y
S.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
0 F) B0 n+ r0 Q2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe+ C) X& N- J* _; H- O/ p
$ N/ Z% b- d3 p: ]; HS.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)0 z! m1 x1 r+ k# X
2.5.1.9 Duke Ernst
' K2 N& `, k7 y! O! ~+ o4 S
( }& L% q+ ^! h+ x: BS.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)) S c i* p6 o, V8 h) g
2.5.1.10 Erkel, Franz# j- ~2 {4 Y* S4 j; v
, r. r4 L& P* T" x- G# WS.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)
F' Y& l$ I( o2 F6 r7 A! b2.5.1.11 Festetics T! u6 X5 C8 H
5 W( @( Q) m) m, l5 _3 {
S.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)6 y. Y4 T7 M! F
2.5.1.12 Glinka U8 t0 B% T4 q! A9 b W% x) F9 ]& l6 g0 ~
f& p9 k8 c: |$ H( a* A" m
S.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)0 |1 l+ f. f( C! g
2.5.1.13 Gounod0 c) ~) \4 {, m& S" a; \" a# W) T
( Q3 v( ^/ s8 P! }( s# `1 M8 N" a
S.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)( [5 t) ]) n' k' H: C( j5 t. s
S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)# s* K; `/ i/ x8 o* j$ B) z+ u* P
S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)7 |) L7 B% c" \1 N( j- `
2.5.1.14 Halévy
# `4 _8 S4 D7 a+ X7 i) K" lS.409a, Réminiscences de La Juive (1835)
) j; S; q {7 u: {2.5.1.15 Mendelssohn' {. I: ?* ^) N" {. z4 W' N8 M) h
S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)* Y( s: m6 n' q" c
2.5.1.16 Mercadante) ^9 M1 S3 ] i& T9 f, K: I- O( C
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)+ g4 E6 E" w& O9 a) @' n
2.5.1.17 Meyerbeer
/ v7 t: C' n$ {" Z/ d7 IS.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)4 N# N: w4 P4 F; l$ G. A
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)2 g' `; F0 q1 \
S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)8 Y" K: y8 o# ?" A7 V9 g
S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50% l, p3 P, b7 i2 @) I
S.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865: e# W- k1 O+ L7 ?: H8 a
S.416, Le Moine (1841)
1 o1 c' e3 f6 [; [% [9 \4 Y2.5.1.18 Mosonyi, Michael
( o1 A1 ?. B6 P) c. JS.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编
; ~. N0 Z( Y1 `% ]5 p2.5.1.19 Mozart/ K" a Y' r' h2 k* n: p9 K
S.418, Réminiscences de Don Juan (1841)% @4 K5 ? F% O6 T4 D: q
2.5.1.20 Pacini) Y, d; ^6 M$ z3 i& y# v
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编
( i4 E/ J2 f: _* J k" M2 H2.5.1.21 Paganini
( ]7 k0 j4 `) H; DS.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲1 ^8 L4 F$ h0 }$ a, ]
2.5.1.22 Raff, [6 @ c+ H% Q/ ?
S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)
* K, o- d! r$ u6 S( U# ^* o2.5.1.23 Rossini
4 @; t, c$ M8 E* Q0 iS.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)
+ M$ `) z U$ t! v% p+ a3 FS.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)/ ` s+ D6 H, x4 K) b
S.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)
/ G9 n1 q% G" d' HS.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)- a0 c' s/ |% P" k+ j7 l& Y+ W2 w, t
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
4 ^: b2 I( y5 R( D: \2.5.1.24 Schubert' T0 T/ e+ s: p: _# g8 J
S.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)( `2 ]! ~" E$ r2 b
S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)* b! `2 Q# f/ V1 P }
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编2 U0 E, z) p; x' w7 m R/ H: `
S.426a, Marche militaire (ca. 1870)
6 G1 i' j1 o& ]7 P; N, hS.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
( f: A" X3 o; m# q3 h! h; e) m2.5.1.25 Sorriano* ~3 E5 I+ @% r( S/ n5 s! v
S.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)9 C) v! _5 n6 a% | ^) y# L ~
2.5.1.26 Tchaikovsky
B- C) w7 f" \ jS.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)# Y1 Y# y$ w# T3 f2 ^+ X8 k% j3 o
2.5.1.27 Végh, Janos
& w' L/ x7 i9 ]/ m' US.430, Valse de concert (1882-83)
: Q' }7 U0 v7 E; m4 R8 ]. s2.5.1.28 Verdi
" e6 v8 n7 e% `: }! T% O# v' ~& ]S.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)
" V8 S( l. j: k* F* vS.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
1 d0 G' U! q* M7 b6 i0 L- y% tS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)3 M% e6 ]3 J( v, P
S.433, Miserere du Trovatore (1860)- T) u+ i8 N. R' M. W1 {
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)- @1 V0 j/ D) Y* G3 I) o) D' I
S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)/ T, _) s. Q# R& v7 W) }
S.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
w% P! m" G. g/ `% CS.437, Agnus Dei (1877)
5 |* O' e. x* c" cS.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)
0 a% b3 p; N0 X% w8 J2 K. @2.5.1.29 Wagner8 v o1 m8 r$ A2 W
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)
1 U r( a# S$ ? m5 WS.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)
+ X2 M( o) k& qS.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)$ H$ H: q1 b" W
S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)1 s- m- N0 j, `+ F! w9 |- g
S.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885); _5 @7 ] P# X6 X% @; \" [' {
S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)2 {* K' O0 `0 Q* \3 E
S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)
. m, r; L5 i! u& U! uS.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)
5 J) O/ M/ ?! B0 @* CS.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)
2 a7 U0 N" _3 f% J8 hS.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)
) l1 f; @' V% uS.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)! B9 p8 A. k3 `4 h9 k: @$ [( M
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
7 k# v) o H& W, j: d* w1 Z% e2.5.1.30 Weber
# O0 @5 C! Y: x; H) A, W! NS.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)$ w9 Y8 G' C5 p' `
S.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)$ q* w+ @" e( P \/ j! G; x" N" @+ s% N
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)9 w% d- H! `6 u- _' o7 N
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)% s) \8 [6 s" @6 k: [7 n& e% e5 Q
S.455, Polonaise brillante (1851)
, ^1 h, R$ Z' U. z" p# p; l2.5.1.31 Zichy, Count Géza1 a6 B; g; g9 k4 i6 Y: k
S.456, Valse d'Adele (1877)6 q/ P( w9 N# H* z
2.5.1.32 Unknown$ O: e0 K+ R& z( X! Z8 |$ e6 J3 V
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?); n5 _. D7 O% s& i
S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
. \& \. G+ b3 N- J( K2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.
3 H1 @6 D2 I* ^; w+ j2.5.2.1 Allegri and Mozart
6 e7 X! e% c: c# ?: [7 r* GS.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)
2 r) |3 B% Y6 @S.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)
' ]0 z0 ]0 X" G6 |1 x/ D' e4 }2.5.2.2 Bach
8 Q& V o7 J3 ^) _8 b5 L: r, v1 VS.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
3 T( u9 P3 a' b Z# E7 k$ GS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)
2 e" z& z3 l' f2.5.2.3 Beethoven2 `$ f% P# V5 `
S.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)0 y6 n# W$ p0 q( |6 d
S.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)& ~# l* l# p- R; h7 t2 T2 ] b: m
S.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)1 A, b- h a3 Z5 c
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)
, b0 W" r. B3 MS.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843). Y: Z! z8 Y5 K$ E$ j$ T
S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)3 Z0 K u; g/ P9 Y
S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)
+ r F$ z n9 R6 z# _* p% P( OS.466, Adelaïde [third version] (1847), J& Y' h$ ~6 ^5 d
S.466a, Adelaïde [first version] (1839)
; Q( Q& ?! ~. i1 C0 ? zS.466b, Adelaïde [second version] (1840)+ G2 R+ u; \6 T
S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840) i4 _" o( P0 t8 Y' W
S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)8 u. ^, b9 U" I" R
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849): `' E0 u& C2 }; F& f9 a
2.5.2.4 Berlioz, ^& M. A, L% a; E5 j
S.470, Symphonie Fantastique (1833)& A4 u0 j2 ~/ Z$ }# o, _
S.471, Overture from Les francs-juges (1833). N' w$ _, p% g, T7 k! s$ T, E: Y6 r9 ~
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
2 x" [7 w; s% H1 y- S* w0 TS.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)+ [8 W4 \/ L) e8 l1 A
S.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)
$ C, h9 R9 b, d2 a; f4 {S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)9 y0 e, O8 |1 A" b1 l
2.5.2.5 Bulhakov
! b" O2 O! M6 O' e9 T8 oS.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)" i: P s/ b$ |; e9 ^+ o0 x1 @
2.5.2.6 von Bülow- v% t3 s) e/ F- }( @
S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)! N9 v* |% C1 l4 L
2.5.2.7 Chopin
. ?2 m1 K( v; N+ H3 D! ~! IS.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|