|
2.3.1 Korbay
1 M3 t4 D+ \3 {2 I* x- a b6 l c) ]0 I d5 I
S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)$ t0 J. D* w- n( e0 \
2.3.2 Liszt
8 Z+ n0 S8 b3 `* I( f% d7 V. k- A, S+ g8 @
S.369, Die Lorelei (Heine) (1860)+ \2 _& k1 T4 f- `4 G! ~4 m
S.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
" `4 _# a3 N I/ M6 I/ S' j) MS.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)
9 H$ z, p; K X$ OS.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)
3 }" ]+ T- {; \; Q: p+ A( ^S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)) j& @/ L$ V2 f; v. P7 T
S.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)3 |2 w1 S* @3 ]* Y% F
2.3.3 Schubert
$ [# |+ c$ |; P0 g( [, r- _( f/ o, n" l5 ]" w/ n
S.375, 6 Songs (1860), p" N, B* ?8 p; }0 k: G: F6 S
S.376, Die Allmacht (1871)
* K1 A& K2 B. y6 E3 }( K9 z; ]2.3.4 Zichy
5 U3 T7 H6 d0 r- ]
) G# P6 C1 A/ b: H$ m- g% g3 RS.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)4 [9 f: P) L9 J9 |% A- W
2.4 Chamber Music(室内乐等)% z0 x+ l/ ?% i v; l- G
2.4.1 Liszt
' K8 }- y X: @" Q0 m5 \
* p) [* e4 j# P5 x7 K( r& Q/ aS.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)
a) R Z3 U2 C7 VS.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
7 R+ X9 `3 |1 x0 |- \+ A: A2 kS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)$ h$ z" d3 Y" e, _0 w
S.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
6 r( ~) A9 O8 h# z9 RS.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)
3 ~/ s8 q1 ?9 d) D( {0 f; g& a' vS.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)9 m% X3 R% E& {2 f% a, W
S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)2 S& w5 g" }$ e& _5 Y: }
S.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)
8 ] w9 \7 B$ D7 q/ ?S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)
a, n }, o1 q: w% CS.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)/ q6 s+ r) c* y* c' n
2.5 Pianoforte Solo$ F5 v; p0 g. I
9 T- q1 x) U8 B6 P$ v8 O+ g# G2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
+ [$ t9 q9 d! H" D+ S* E0 e p1 l$ @) z+ D) @* V1 f2 \
2.5.1.1 ábrányi
/ H+ }2 }, B/ f: A8 h0 m3 i. r4 l% l7 c6 z' j6 h9 ~2 R6 B5 U: P
S.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
% m" P9 M2 K: c0 ~- S2.5.1.2 Alyabyev4 w9 O6 B: o/ m# w3 T/ }1 c
( K5 E3 y' [" @( q L/ _S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863): a2 x; ~3 U8 H' _& |
S.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)( M- }$ U6 _) H$ ~3 f( v, L5 k6 j
2.5.1.3 Auber5 S2 Y4 I' m2 ?8 N& i8 S6 h
( ]3 S6 H' k& VS.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)( e1 Q9 z4 u; P
S.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编) N. p6 H# ] P F4 L6 X: {2 X0 B
S.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编% f& _8 z- h5 W/ U
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
, j* ?% f4 H% A. qS.387a, Piece on an unknown theme (1847)& S2 c" M; M9 y
2.5.1.4 Beethoven4 N; X7 I: E' X' E1 H
. |4 Q1 ^; t3 b+ {* P1 d; y8 o
S.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
) I0 [9 O' [# m- \3 V8 f$ Z# }S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)3 v( x* b' U' M& m) ^
S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)
1 a7 }- M: G+ v2 \0 P! PS.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编 A" l; l6 R S/ s
S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)0 J- ?0 |8 y3 J8 K+ J3 m
2.5.1.5 Bellini- V$ D7 Y, W$ `$ P" G9 I
8 \: X: L8 p- g: C q$ j' b Y cS.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)
- F7 q B+ c) x; US.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)* A5 r7 ^, i7 {4 ?0 i' Y
S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)- B3 `" f$ r4 A9 J& T+ T
S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)
2 L+ y' ?' _- R8 I) K; eS.394, Réminiscences de Norma (1841-43)7 L T, A n2 q; g& c: ^5 E
2.5.1.6 Berlioz
6 `$ E% a6 V, v+ C# W* V$ b: F3 x/ p9 J
S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
# v6 Z( X2 R$ G" @, F( ?S.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)
9 L8 H# l; B m7 s8 l/ {2.5.1.7 Donizetti, Gaetano+ X4 r t9 A- P, y: c! D& q
1 i, d, v. [$ i& D
S.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)7 g5 i1 w5 N" K$ J( L% T8 ^
S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839), u% c2 Q& ^/ m0 K% {$ U o
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839): m9 [5 T+ R- a, ?
S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
" B0 e$ l3 n' S1 P
0 U% Z( k. ~. W4 E0 y& M0 p6 A李斯特全部作品目录-3* U# B! C9 G, i0 J# u
) P! S9 g5 S# e0 @% j j7 {: l8 W
S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 18401 v9 H, s1 E4 H3 k. t' ]8 C }
S.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)
" I; C& l. \8 {9 |S.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
1 ~* q6 Z, t B0 ?) W E* K0 r2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe$ d2 A, M! z5 `
" G4 y8 z- \& Z5 i
S.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)- F+ r' y, M; ~( T* P
2.5.1.9 Duke Ernst
5 e4 T5 K# m( E/ a" a; q* `/ c2 B5 Y1 |# g- G) w& i
S.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)
. L; T: N9 @+ p' ~1 |5 g2.5.1.10 Erkel, Franz
. s/ ~% L) {1 G% K( S7 b! s$ o$ E3 z3 R- q& c, n; S
S.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)
0 }* q3 P! V) r2 X" L1 L2 k7 w& C2.5.1.11 Festetics1 W6 c N, u" q3 l& H) o7 Y
% C9 |5 P- J3 q1 U7 TS.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)
9 c" {$ Z9 N* Z+ F. @/ q$ i2.5.1.12 Glinka
9 i. G/ N, O( v# @) y/ ?0 b: C g2 A4 }4 r1 c! f! [
S.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
7 x( i6 ?1 a( E u2.5.1.13 Gounod* [* X! P( r& o( y
8 Z% a( `# ^) L* G8 H: ?
S.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)
" ]4 z8 a: A: d& V+ Z& \S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)& v& w2 w4 I; X- I4 z5 C
S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)" c7 W0 d" p) y- Y% C" P% @
2.5.1.14 Halévy
. J: |6 i* ^: T2 C B% XS.409a, Réminiscences de La Juive (1835)8 q/ b# X$ p/ s; C3 B
2.5.1.15 Mendelssohn4 w6 z2 N% l, u
S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)6 b& D/ T6 h/ i: o# j5 W* `
2.5.1.16 Mercadante- }7 S: k! t/ E2 K* g& ~. G' r
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)$ I# c# R. Q) o: s
2.5.1.17 Meyerbeer, E+ O, z1 [' Q2 R
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)" V# O$ J. M/ y+ B' y5 _8 ]$ g$ C
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)
4 D. |) v( g0 n e( r$ V& i7 iS.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840) x' o6 H. o2 F: K J
S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50$ R- C9 c; G) y/ x. l- s( X- J
S.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 18659 `+ e2 B9 C) \0 M8 |8 T2 }
S.416, Le Moine (1841)
( C4 t3 V4 Q* p; K2.5.1.18 Mosonyi, Michael
/ ~; d, O# E0 F1 J$ z6 n% \4 [S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编
6 F5 h, O4 ]6 |2.5.1.19 Mozart
' N# @ G- c0 I: iS.418, Réminiscences de Don Juan (1841)
* T+ t6 {2 v+ e2.5.1.20 Pacini& s! V& {4 ^' J8 Z1 h) @! h
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编2 X& N1 p. h7 d" X8 z
2.5.1.21 Paganini
+ H: e5 `3 W2 p. qS.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲
+ y6 f; ~/ t* e$ J2.5.1.22 Raff
& x( A4 f% t* b3 B; @S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)0 o6 t. y" X( L: [6 |
2.5.1.23 Rossini
. F3 X% ^9 ~; `/ ?1 r' m c$ `S.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)( i2 N9 M: M' f, l+ H/ T
S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)
) d8 `) d6 x/ ?7 K! ^S.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)9 H0 H2 m- t( K; E9 h: Z9 x
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)$ G( T' ]- |$ p% z
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)9 z; v& F( k! Z1 ~
2.5.1.24 Schubert6 V- f6 f1 E C N- Z
S.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)
) A( j t% I1 m" YS.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846) s j1 F# R8 v: v
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编
" c9 Q1 v0 V/ B- H" ]S.426a, Marche militaire (ca. 1870)3 @6 D9 J; C! Y# T
S.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
" ~: a1 R+ l/ O& p; k6 I2.5.1.25 Sorriano2 B' C4 K$ U4 _- J& _/ W
S.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)
7 O7 v# D+ t" {" O2.5.1.26 Tchaikovsky
+ s" q* Q, e! ]1 z4 BS.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)
9 ?, i$ p3 H1 E8 l) @+ V+ u: X2.5.1.27 Végh, Janos
' t5 K# t" p9 X F; Q+ YS.430, Valse de concert (1882-83)
, N7 O0 j/ @. r7 L X! J2.5.1.28 Verdi
2 c3 Y* P% w; n% Z. k" gS.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)
) P' ?9 a8 ^0 k9 `0 z& jS.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
0 c6 l5 [% f( P( C( V$ n9 \' g7 A) D" VS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)
0 q0 G; ^& o$ i* _S.433, Miserere du Trovatore (1860)! p3 ~3 x$ L5 U M; Z& E* b- q
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)
3 K9 r& H8 v) W2 rS.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)
1 f; p }. }# |3 US.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)% x5 o j' X7 d4 u+ Z4 E
S.437, Agnus Dei (1877)4 u. C% j8 U' f
S.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)
+ Z: g4 V' u% \* f2 u% J2.5.1.29 Wagner( @. m" ?' A: i! V* J. ]
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)
8 B! ? u* r$ ]: `. i, jS.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)
4 J' b' n. R- e* M& ^2 |% `1 OS.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872), i; H/ q0 ]5 S% N7 c
S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
, x. x- ~* w- e, i* ]+ US.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)
1 M9 m6 |! k9 z. G* xS.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)
) s# I+ ]7 n0 O0 |8 }S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)
6 N) t& Q" B) B: G4 MS.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)
3 i& x1 Z8 n7 `1 AS.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)
# V3 r( P: t5 G0 p7 J5 eS.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871) G: n0 E6 n. e2 f) g
S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)
3 f; B- P$ Q, z4 I7 F0 k2 `S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)4 {+ j' @4 B+ d3 Y1 I
2.5.1.30 Weber1 m. V: r) } e7 @% _+ Q U0 n
S.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)8 D$ C& t( C2 ?
S.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)- Q- v6 f7 n! M
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)4 p6 ?0 Y3 U! f3 Z. j. K
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)
/ h3 E+ b4 ^1 V; sS.455, Polonaise brillante (1851) s" z1 P7 W2 f, O6 V
2.5.1.31 Zichy, Count Géza
1 C) j2 Z5 o; ?4 Q( fS.456, Valse d'Adele (1877)
' j2 v/ h l# U5 O8 f" [, ~( k2.5.1.32 Unknown5 i: u) v+ A, Q
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)! G! E3 Q- W, ?/ b' g1 y& z( z
S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)9 J# ?& m1 V, D
2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.
4 q' E# Z& F$ z2 B: ~- Q2.5.2.1 Allegri and Mozart
$ o3 y& Z( r4 P4 |S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?), k6 e$ T1 ?2 p+ U+ a: t9 j$ V- [
S.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)
6 Z$ q- a% w. n( g( u2.5.2.2 Bach* U1 @5 t( Y- R* Y
S.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
& N8 @: G+ M/ y0 qS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)* A6 d6 z! b& T6 i7 G% H" S
2.5.2.3 Beethoven
3 E0 K. T: X' y/ GS.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)9 `+ t) l, v5 t5 ~( B0 l5 _
S.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)
' {6 m: d- c2 [; Q' M+ L: c' u; DS.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64): R: J P r; l5 I$ O4 M2 p$ r( F
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)
* f: n K# f/ JS.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843) s+ J0 c* R( ~% q( C, g+ A# A
S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)
! Y5 j$ _ O/ O A5 H1 @( W+ ]3 J; `S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)
% ?7 N2 K# h: j# x+ T5 ES.466, Adelaïde [third version] (1847) x% U& M7 L+ {/ }% D P! t
S.466a, Adelaïde [first version] (1839)& U: M6 D. ~: ]6 q# a+ [! V
S.466b, Adelaïde [second version] (1840)/ `% e7 {. [& b+ D" y* ]- `! j
S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)
! P* T+ o4 h& J9 M7 U& rS.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)' B4 s% Z$ X3 Q. z# p
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)$ v- M1 D; ?: x8 u5 w% e& \
2.5.2.4 Berlioz
7 z% t W! h/ A8 ?* G9 K5 o/ ES.470, Symphonie Fantastique (1833)/ R$ r6 ~/ P9 j3 h/ o
S.471, Overture from Les francs-juges (1833)
. |: z; }# M* H1 W% S2 eS.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
% a8 w% O$ }* q, Q% uS.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)
$ J& n: ^4 P0 a+ J! B0 p8 e3 ~. t4 TS.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)
: s @0 [! Q# G2 \/ Z ~S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)' @5 c) |1 J8 n( K- H6 t" t
2.5.2.5 Bulhakov
N& A, z# W# b* Z) O5 d8 Q6 W. r; @S.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)
* d. a6 l2 m1 R q4 c: h" E" i; e2.5.2.6 von Bülow) w; a, b/ Y9 q
S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)
7 N% Z7 ]0 r. ]0 `2.5.2.7 Chopin# j. W$ c0 Y9 K7 m- s+ ~
S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|