|
2.3.1 Korbay j, n& F! B% l
3 T- L8 x9 \, p! Y; @9 y
S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)/ n3 D9 f0 ]7 E, ]
2.3.2 Liszt7 b" r1 `# u$ @
- m" p- I2 e8 o) q$ d! p
S.369, Die Lorelei (Heine) (1860)
8 N( u4 g% p+ t9 `7 @0 l$ zS.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)+ `' H- k* Q b
S.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)
( G$ A7 C ?% e+ ^& hS.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)/ s3 P) m' R3 r" L; Y7 z& X
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)9 V8 {1 {1 t' {* l
S.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860): q s" j' \. t/ `! z r
2.3.3 Schubert
/ o4 C5 k6 P: Q, m. b
6 C' a) N c; i+ }$ |0 \S.375, 6 Songs (1860)+ v% B* t' e! }4 \% h
S.376, Die Allmacht (1871)
4 n) b: h* v2 B3 A' z. j2.3.4 Zichy+ e* Y' v& l g- G% y+ p! H* U$ L" V K! }
7 r6 y, U- h9 m; K( G. Z2 P/ MS.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)
4 x& K, C: m& x) U# `- I& r8 s2.4 Chamber Music(室内乐等)
9 a* i i4 a+ n, M) L2.4.1 Liszt/ X! w3 r0 A7 ]1 m
2 L( ~, b& Q! xS.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)
2 s- u* @# g8 h: k; WS.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)* l; y( W$ B' b( h2 r
S.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)
" p7 u* o! Q0 c+ w4 t( V9 VS.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
9 X3 S/ e8 n' C' j0 V, V$ Z1 \S.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)0 P. i- w6 t. G4 j5 z
S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)2 g/ f' \: H% J* ~* a$ T
S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)
/ M$ y1 s+ u1 x0 |& NS.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)( n0 q4 I' d. T3 g; I. U9 k9 [
S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)0 Q3 ~5 _# m9 `3 v
S.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)- \; z* L+ V0 i$ t/ ?! G4 P
2.5 Pianoforte Solo
. Q$ U8 `. O( [; g) K P; @- k7 ?/ g0 |2 k& M0 Y' f
2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
4 R% @" v4 f0 h2 r
0 |* O; [0 t, g* A5 |% O, T3 Q2.5.1.1 ábrányi! X1 A1 Y, b: E( l' ?
5 B, h6 @8 {; p# `S.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
: z" a' s5 Q% v! L* W0 y# N2.5.1.2 Alyabyev* f, Z. ]" x( Y) W/ P8 m& g. J
( N$ r! S9 J+ P& O/ t' v8 n# P
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)% c" ~0 e' R5 J* \4 o5 R! |
S.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)
' u7 o- r% N' e+ R2.5.1.3 Auber( Q. G; W, ?" c) g2 r3 d4 F
3 P: J2 ^2 v9 t6 F% `
S.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)+ m8 i2 P7 e, V/ Z1 H
S.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编5 l" l0 b9 H4 x. s( \
S.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编
9 R) \3 v. n3 g8 m% n% [$ KS.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
7 b( T1 T d* R# |S.387a, Piece on an unknown theme (1847). `5 V+ o9 L K
2.5.1.4 Beethoven4 s \" @# V4 U9 H$ p; {
" z: H$ D4 _! z8 P& u% E9 ~4 ]3 `S.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编' R2 j. U0 N* z7 p3 Z+ \2 |/ P7 Q# T
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)0 |+ r8 \$ _( ^1 ?' E
S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)5 k; t5 B: H6 T: X2 `
S.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
: n: ^+ V# y4 z1 Q7 K8 U" gS.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)6 ]) k' N" y9 s% O* w# W
2.5.1.5 Bellini- u7 @; D& E9 u0 H7 a5 }# o. i' ^: [
/ [7 J! a! n' F$ D1 Q
S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)
" g& d3 `: n- }- @4 hS.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840), g1 c4 \& [) [0 y- f+ J
S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)
+ W! q; p7 o$ N7 ^S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)! Y& j; \/ I) [/ h
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)% E. D X1 Y0 O7 |# {! C
2.5.1.6 Berlioz
" T3 E7 f% g' P1 W
k2 r9 c+ [4 r; z; P5 q! C$ GS.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
) M( ], E+ y c+ p# XS.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)4 Q: S4 W! X% s4 m2 G
2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
; I+ G" [9 n; l
4 t$ a9 _: b& S% E) l, ES.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)
`0 T7 }$ t8 f4 NS.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)4 h1 m4 {: A8 g. \0 x( g, t. E
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)
, h. F! p7 f5 D6 h/ e9 a- f, m3 FS.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
: ]5 L: ]3 V0 ~' r7 a2 {0 ]7 M. s
4 K2 _# u* y" N! a$ g( f李斯特全部作品目录-3
7 P$ U: n C, b+ g0 V" d+ U
% j$ b3 ^8 \9 q0 M4 k$ B6 u) G3 `S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
% E! i% o" H& z; g8 S) rS.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)
9 l# _ |" U* i8 S2 jS.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)& H7 `( Y8 }* ?7 X& z
2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe
! T2 h4 C( v. f7 ?5 Y6 ~$ S3 V4 u J
S.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)1 L1 t" v, J" i' Y. w
2.5.1.9 Duke Ernst
! m6 x b) Z7 Z7 O/ O- {/ o
0 Z9 o$ C$ P) a+ ~+ OS.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)* e- D0 y8 ~9 Q# b# C1 |& {4 m
2.5.1.10 Erkel, Franz
# C7 X& \- y6 u7 \# u
5 |% r8 t, x/ `' R0 AS.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)
+ |8 ~; U ~% Q% N2 E- a3 `) @2.5.1.11 Festetics5 ?; |4 v5 Z: V' S. G+ i& y
$ X J4 d& `( b' a7 W
S.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)% v2 j0 {& ]5 L
2.5.1.12 Glinka6 i0 Y# L' m3 X) q R
3 Y8 j7 f2 K/ k! F+ o aS.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
8 Z: O- g& C+ ~& o2.5.1.13 Gounod) t3 t" M: D) q3 w: l6 n
# O; c6 ]; N p
S.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)
+ z# C0 `6 e" t9 P0 D. @S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)
1 w# t* ^" c3 v7 @* ?+ {9 c6 \! P9 oS.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867), F/ _7 V. a+ ^1 I3 g6 h
2.5.1.14 Halévy a. S) v7 Y! h
S.409a, Réminiscences de La Juive (1835)# r9 v. ?( Z0 o; A7 e0 q7 W+ r7 p1 Q
2.5.1.15 Mendelssohn. O* k0 m) q3 I
S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)
1 Q, V% [( c. N' p$ Z2.5.1.16 Mercadante
; V2 W; e% B6 c/ TS.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)
+ l* W& k& K+ ~# z2.5.1.17 Meyerbeer
& E4 r, Y: `* F- N& Z6 p+ B+ e' `3 W7 M# sS.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)
; n; c2 `- O7 G1 [S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)6 }/ y& [2 r2 h( \& U* n
S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)3 B# X$ s3 Q Q8 Y4 L7 h8 p
S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50' C$ b6 ]) J1 {' A6 {4 N. l9 \& a
S.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865+ ^" i% L* q$ \
S.416, Le Moine (1841)
* h$ g& p2 ^" x% ]* G2.5.1.18 Mosonyi, Michael s4 i. J: h) p" S2 d+ m
S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编
0 A+ ^! V. t( m" }, ~2.5.1.19 Mozart
* D9 h5 p2 v5 I8 y' T8 GS.418, Réminiscences de Don Juan (1841)
# z/ ?* `% i; T" C" i) m( c T9 x8 y+ G2.5.1.20 Pacini
1 d+ y8 P4 R& b3 `S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编; h1 G+ p# f z1 T# {
2.5.1.21 Paganini
$ {& \8 X, @" DS.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲
) ^0 Y# H, K) v2.5.1.22 Raff1 f; i/ `% E% C
S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)4 I+ N+ S0 N5 r+ a: q
2.5.1.23 Rossini3 e+ Z0 u7 F( h7 f
S.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)+ T& G) F y9 u& B J" Y& Q
S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)
3 Q1 ?9 k+ k/ U& SS.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)
% p. [, c4 ^3 ^ \S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836): s5 i Q4 E- c, J" t
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837), w4 m1 x5 ]: L7 j1 J. [' `
2.5.1.24 Schubert
! i+ f( |; ], l; d, v2 JS.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40), x! P9 Q! x" s% ]
S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)5 j* ], w! U( C! D3 M/ p) A1 J
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编
! k; i! B( Q2 oS.426a, Marche militaire (ca. 1870)
8 B5 P+ [/ O0 o i8 `: o; OS.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
: l, N1 b# B5 S# ?( _. q4 T2.5.1.25 Sorriano
0 G! y( k3 p* i0 g6 b+ f9 N( tS.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)
8 O: W$ p2 m# z3 D! Y" B+ ]2.5.1.26 Tchaikovsky+ v( Y6 M- E9 n. E! A
S.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)
+ s& ^& }0 \: F- k2.5.1.27 Végh, Janos
( \7 A! A) I' s6 [% a. u3 ZS.430, Valse de concert (1882-83)
8 P4 u! u3 T7 {6 V' y- _2.5.1.28 Verdi
% a; K: n& |! k) C3 t5 P: ^S.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882): L. ]" w, {% S$ o* C0 a/ X' _
S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
# q! Y( G2 Q' X0 i+ m( A' p# tS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)2 i P( x5 W5 J3 K
S.433, Miserere du Trovatore (1860)
' ~* ?8 `% H& g. ?( \S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)0 L3 B& G4 i" K0 Z& y3 w
S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)
# @' Z) i- Q% M+ MS.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
" ^+ \2 L0 U: ?3 z# XS.437, Agnus Dei (1877)9 I& J4 n: @3 u, [8 C$ K' Z3 D! l
S.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)
* r9 o, {5 M9 L% D3 Z2.5.1.29 Wagner0 U" Z' [6 f' Q
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)
. F7 d' {3 T% O7 f' n- a; t7 H* RS.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)! U0 n# F/ U. I Q5 e
S.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)
$ Q% w* R8 o7 ^5 H, E4 p& SS.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
# Q/ \6 v- D& C) b) ?& QS.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)
; Z9 O! v& s8 Z) JS.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848); \4 H5 f/ F# N
S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)
' l4 a) R. i9 `6 I0 zS.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)8 f7 \- G, `, m# {4 G0 R
S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)
& i8 N; u* l1 J+ y5 ~) GS.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)
8 u+ b! R* G* q: g. H& m% |% {# DS.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)- H- X C) F/ ?; R8 G+ L
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
9 S: m, G1 x. t. C/ S# ~' t2.5.1.30 Weber, T2 u# i3 t: G3 `; i9 s8 B
S.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
- @# R* T1 H( h( rS.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)- l+ }* N6 b8 m/ q9 E
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)& T- a- F7 C5 v, H
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)
" ^4 D, f Y: {7 d' x$ w3 ~% BS.455, Polonaise brillante (1851)/ p8 s1 H+ r( i) s1 s
2.5.1.31 Zichy, Count Géza
h* L# r, a: l9 g8 G7 N5 V5 qS.456, Valse d'Adele (1877)
, U$ R, |+ `+ l# | i2.5.1.32 Unknown
3 S3 z7 G# s0 |* ?/ P. VS.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)
/ @+ D/ c8 k) [2 T! U, US.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?) a2 l8 U3 ^/ h
2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.1 B' ~# M8 g+ x3 y
2.5.2.1 Allegri and Mozart
6 Y( q# Y) J' a+ `1 a% a7 t& |S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)9 q" E: O+ U6 c# X0 G
S.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)6 e( o8 X2 _0 k6 M; C$ t4 \8 o4 O
2.5.2.2 Bach. s8 h! p4 t0 }* V
S.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)) _8 m" T( h" ^
S.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)
+ ^) L) |- ^4 f+ _" U$ d+ T m. ^7 Y2.5.2.3 Beethoven
7 P8 M5 y; @, W' N# y- b1 F& sS.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)' f" J* v! Z, g# q! w
S.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)
* r# Y; U# a5 g1 IS.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)/ R8 l1 q2 b/ A$ K1 N+ }% Y; R
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)
; P Z2 Z. T9 z: c" bS.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)
. H2 I4 _6 y: [S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)
0 n+ v, V$ X. C" u2 e7 RS.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)3 \+ L* X+ K2 H/ Z
S.466, Adelaïde [third version] (1847)
8 j/ Q% k8 b+ |9 ^+ P) B3 t8 ?2 nS.466a, Adelaïde [first version] (1839), Q) t& [) `# H& q2 u4 \+ ~' r4 d7 D3 N
S.466b, Adelaïde [second version] (1840)
' V- v7 W) o1 Y) _1 e6 `' CS.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)1 o D; I) C- K1 j8 ~! W) K! [
S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)
0 o- ~& l) ^, X$ TS.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)
* c' K c& m) @9 u- j2.5.2.4 Berlioz
3 S @$ \4 ^/ \1 B, L( |S.470, Symphonie Fantastique (1833)
8 Y% j6 w5 }) R0 H4 X) b% V& nS.471, Overture from Les francs-juges (1833)& p; _) T' N& a2 e, Q
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
9 X3 C: `5 l+ C; g- Q9 ES.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862) j Q I6 H7 d( _) }1 P6 W
S.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)
- E7 o7 c2 H' w; |S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)
. O: D$ n P5 M3 S- f2.5.2.5 Bulhakov8 F* T3 r" J. R* s4 b- ?
S.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)
& y5 T3 Z# P/ H6 _3 W, y z: x2.5.2.6 von Bülow
f* ^8 Z4 n' G, ?6 oS.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)6 o4 R- S3 u4 S' [
2.5.2.7 Chopin
8 K' f/ B9 \7 s7 j: {S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|