|
2.3.1 Korbay
' X+ p9 \2 L" @8 w2 e
* t: U; c' `( w" H1 }: W t6 X. |S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)
! a* K5 ~& _8 T0 z1 j# G7 P4 K4 y u2.3.2 Liszt
' t% E& V3 ~% r! _% p6 d* X/ @0 K/ a+ A5 d" V ]! J1 H% `( E* ~
S.369, Die Lorelei (Heine) (1860)
4 G4 M: Y1 N" Q) b/ IS.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
% ]( e( W3 T, k& IS.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)4 Q+ y! A) `* V T$ d1 N; [9 L
S.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)5 F* ~1 ~0 ?! b: L2 m+ k+ Z
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)
- o8 y# F- m# P h8 P; _S.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)9 [# c& q2 d9 y- b) ]6 Y
2.3.3 Schubert
' R8 w4 [9 x7 Y1 S0 ? L o* ]. p C- B" `9 n0 G% ]
S.375, 6 Songs (1860)
M. N1 V% u! [; ?% M5 sS.376, Die Allmacht (1871)0 I9 J- R1 d# E: U. [
2.3.4 Zichy1 b _9 s" p" l: S' c& i! l4 p0 U* |) g
7 N8 ~3 S& L' V' A
S.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)9 N; [- w) K1 A6 u6 U; M+ k( u9 b
2.4 Chamber Music(室内乐等)( I4 b+ q9 F6 v1 Q D* r
2.4.1 Liszt9 W }* z, [( z/ A$ }
& Q8 d+ o' r3 ^2 w3 ~! k s
S.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)) t2 ?" h' l; S2 R2 e3 x; z
S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)5 N; a4 O# t2 L* w3 U2 v
S.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)
# T/ L4 Y9 M- g, F7 e2 o: m2 b' C6 HS.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
) \ Z( A% E( B, a) H2 [S.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)4 V! f3 B4 q$ Z, v# L* T& `
S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)' M. n: `3 c! Q9 o+ w
S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)& H; ~& Y d( h- i) b; V$ K( d0 |! L
S.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)
# m) X) A3 }$ z& u' `; H( cS.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)
' w2 v6 B r9 s1 P# }' {5 }9 R, gS.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)$ U, A m" {1 X8 G% Y# Q
2.5 Pianoforte Solo t4 K J* v! q' Y
6 {7 N5 G, B4 W0 A% V% o. C
2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
`8 x$ t' S V" \
/ F6 N1 {+ S) I* X2.5.1.1 ábrányi0 u/ E6 u2 k* b" n8 C
' U4 f. b9 X7 G* D: K: H% ~S.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
5 f, X) S- E6 A( r) K3 a2.5.1.2 Alyabyev3 _, b m/ I Q/ s! t
9 M1 |( E$ e g1 Q9 t
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)9 u0 z8 o6 q) Y4 N6 T
S.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)
. T" _) R8 g! l7 C# B2.5.1.3 Auber
# C, H8 G% P% N. Q5 V" X
; l6 n; ]( u0 b1 P# ~S.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
9 X8 [" S* M! e% s: a" _% G! _" ES.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编
# S2 S7 S) Q+ w! VS.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编3 c2 C7 W& Z' i$ x3 V" z
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
% {7 l' x" g5 u6 kS.387a, Piece on an unknown theme (1847). a O* f8 m1 U6 v/ ?$ a
2.5.1.4 Beethoven
7 J# x# {8 Z0 G9 }5 h5 q
* J2 c* z1 z* t* ^, N- C1 kS.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编7 Y7 }/ U8 k3 J4 g9 X
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)
+ P5 c& d1 c$ r1 ?5 _S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)% U: S' `% z3 C9 c. x5 h* O6 w' O7 p) L
S.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编: Z" a3 R E, B2 I
S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)& }! T$ l; k3 h$ l8 b7 A
2.5.1.5 Bellini
2 @& D! T( k2 l" o8 C6 y) J* b( [$ C
S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837), R" L8 K" y) A
S.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)
3 h E, f/ I0 `6 h5 {( g& NS.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)% z8 F6 J0 [- @2 c& |3 h
S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)
! I1 X7 H& N! V" R! JS.394, Réminiscences de Norma (1841-43)
4 K3 Q4 k/ E3 U& i2.5.1.6 Berlioz
3 Y& R7 ~% [/ N% l7 r8 \- a5 V% B: ~9 O2 o
S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
- p1 J/ Q# `6 @$ O/ c1 s" \S.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)
8 B% K; y/ T$ }* J6 A2 c ?2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
6 K M1 V; O3 X$ X$ ]3 @9 J+ S$ ^# c# r
S.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)
0 n; a1 y- I6 {0 W0 l# iS.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)
4 H: p- G; t- N4 h [7 Q( pS.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)7 I) i2 f5 _3 q: m
S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
7 ?$ `* o) ?/ Q- W8 H$ ?% @% |& f, t3 c, d, O( e) b
李斯特全部作品目录-39 t5 i0 @- P5 A
, q+ M: V8 K. M4 s2 o& @- l
S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840+ E( _- R0 }1 {' U- C& Y& v: s
S.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)
, ]/ j" f W7 ]! p2 Q9 cS.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
! v1 ~ E6 y( s1 Y; ]+ q2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe0 q& D* }# ~ i) s/ e/ X
G7 G+ g3 [, ~! A' o4 F4 t) PS.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)
; ?) g- D5 M1 `7 z$ E2.5.1.9 Duke Ernst
4 U6 W) z3 }9 k$ s6 P# M7 u' L
7 A. k' S1 |6 L F$ j1 LS.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849); b# _% ?& k* t/ C+ e: l& _
2.5.1.10 Erkel, Franz
9 [* o5 V" x0 |
, C2 M. g9 Y8 ~/ W( IS.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)
* X4 e) i8 {/ o: }& p7 K9 j. d+ P2.5.1.11 Festetics
. I- z# u- h# K) g% e! R8 \5 k4 c( \. F- J& P/ v
S.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)& j' R! j3 v/ q9 R; |9 x9 l; D* [
2.5.1.12 Glinka- C3 k1 m" z* K3 i: u1 Z
3 G! Q' U' U5 S7 wS.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
2 R) p g5 V8 Z+ y9 D; R$ e3 |6 k- a2.5.1.13 Gounod) M! r. V" V1 _! d/ g
3 L& Q K6 |3 d' {& _. n
S.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861) q) ]! @$ W$ U. h8 G
S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)0 J. B( L& a) b) V: ]
S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)
2 R( j( A* W- _) [2.5.1.14 Halévy
( U" U2 {7 k! W/ i xS.409a, Réminiscences de La Juive (1835)
, E% q" E7 ~, d3 j' B* a6 @2.5.1.15 Mendelssohn% H- Y9 q G5 h' t
S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)* @. P* a1 _, c
2.5.1.16 Mercadante0 d5 |5 j6 o) Q
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)
) @" d4 a8 ^" ]+ Z; {' h; F2.5.1.17 Meyerbeer
1 N ^' Q F- t- ~' F3 b# WS.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)$ E4 Z; d' f, {! f7 y% q9 L
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)
& P! p$ h8 z6 s( Q s; ?S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)
$ r, j3 [8 j; l- F0 gS.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50. r) l) l+ j ]1 M" v5 {* S
S.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865
5 ]9 @ J! z, C2 N$ g9 J0 Y4 \" MS.416, Le Moine (1841)% e1 T, r, o6 S. x L6 C2 }! S5 J; Y
2.5.1.18 Mosonyi, Michael% s( w, a& F; ^5 G/ W8 C d
S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编+ v( a9 i4 `& }1 h& A+ v
2.5.1.19 Mozart
4 u( I6 j) {) f7 A+ CS.418, Réminiscences de Don Juan (1841)
& l( M; b+ ^- v, L2.5.1.20 Pacini- M! c4 E! t1 ^0 _. P
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编( f- n- p {1 B0 o
2.5.1.21 Paganini0 l+ z2 U0 X5 G3 k
S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲
5 O: g+ d, n* S4 X0 n* `/ H2.5.1.22 Raff3 }7 d0 Q1 P/ l$ v
S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)
5 F: s4 ]+ h( z+ n- J6 Y2.5.1.23 Rossini/ V- F& k1 y4 B8 U) p- }+ s
S.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)
5 Q; w7 d& N* l* f1 j" h% ]S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)
5 c8 v/ r( r' }4 n2 `2 }0 f8 QS.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)
0 l5 \3 U( R; Z' ^: V) PS.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)
) r; J1 d; N: x1 f* K: V, o' T+ R$ jS.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)9 j- V0 g: t7 U" V7 ]0 s* S
2.5.1.24 Schubert
& {* N' z" W9 i; a- m# n0 ZS.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)0 ^6 `7 s3 R: Q) n! A
S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)% U5 c* x& [( _8 e, T9 c; U
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编) N' C/ B$ g' ^ N, R
S.426a, Marche militaire (ca. 1870)
8 B }- f G. H9 ?0 [$ Q4 RS.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
* t' g, W* J! T% J6 w2.5.1.25 Sorriano7 h. v" _+ a2 `2 I+ x, V% f: _* ?' }( g
S.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)* N; d. _: n! [. s
2.5.1.26 Tchaikovsky
' Y' C+ }- ~- w n; ]2 z% YS.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)
! c# q) @& }* ?& K( h0 f- X2.5.1.27 Végh, Janos
- d5 b5 m3 G; k# |6 n) O fS.430, Valse de concert (1882-83)8 K# f% e' h- }# j* O$ E
2.5.1.28 Verdi- ?7 V4 R* f$ ~* [' [
S.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)7 T. z4 _+ q8 B
S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)) ~. {* j E' k) _( m6 S& ]
S.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860), G/ Z4 k2 y+ J9 s. t* v- y7 C
S.433, Miserere du Trovatore (1860)
: N5 v9 z2 j: @9 `5 `- b+ HS.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)- [" E3 T1 r' C1 U/ f" Z2 `& Z
S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)9 o# i0 w Y9 B7 b" t$ M8 w4 h
S.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
/ d( r) ]% ?( M6 G6 a! `S.437, Agnus Dei (1877)
4 j. R7 D/ o+ i& \) X NS.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)
: {, ~$ d2 A0 R) z4 k, P! Z2.5.1.29 Wagner
9 T+ q& L/ D; p& w- v9 U& p2 Q, W0 b$ XS.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)4 S; q$ W4 n% }" i( E6 m
S.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)
; {% O3 ?5 M4 ?; LS.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)
: D O2 f3 j% T: a/ V1 r- A! |S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
+ P: o* s2 y! @& E; ]S.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)5 I. K& \! Q n' ^* ?4 V* @
S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)& G( X1 p) s$ d7 Y+ f2 b( d8 u
S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)
% Z, g) e6 ~2 L" E) h. mS.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854) y) [; P6 I! H2 s7 u+ F. g$ K
S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)
1 H+ I: C) z$ d& }5 V; zS.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)& W" Q! ?2 N% u* C4 m2 M0 N
S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)
9 H6 q- t) w8 x5 G! z( {- ZS.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
* G9 Q5 h2 X9 h' q$ X# i2.5.1.30 Weber
* n. D/ H: e# wS.451, Freischütz-Fantasie (1840-41); y4 m0 Q; q" d
S.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)$ B' t8 f9 R7 \* U
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)" E4 _% p5 k" G- Q
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)
; O& B8 c9 G. k0 c2 ?5 WS.455, Polonaise brillante (1851)
. N5 w+ I4 s' n/ ]9 y2 Y* t2.5.1.31 Zichy, Count Géza
9 d% k1 t, K7 Z+ k1 nS.456, Valse d'Adele (1877)
/ D) b, X: Y5 m: ]$ Z$ x2.5.1.32 Unknown
8 j f. u. x E# S# V( P. mS.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)
7 D( z" w! T$ X$ j2 D4 mS.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
; M6 U7 m7 q. u; n; t& B7 Z2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.0 P$ ^3 g: p6 I1 g8 M' N3 \! B
2.5.2.1 Allegri and Mozart
* o/ p; x4 s+ r9 G# l* k; y4 ] LS.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)# V3 \! r8 \4 z& F# u8 H
S.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)
$ [, u/ B% `6 t. \! s2.5.2.2 Bach
! R+ j( b/ } M. J- o( GS.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
9 m5 F2 d6 v9 [. TS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)
' q5 R: o' [3 {. u2.5.2.3 Beethoven5 F# G: T2 t8 b1 {& h7 B
S.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837), P V* g( o. s2 g( d; b/ ?0 {; ^, r4 I
S.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)
. D$ F, Z$ }) WS.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)9 G, F1 Y( O! v2 o0 S6 d2 r
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)
# b& N( V. p \& ^S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)
3 {5 W! M* L% jS.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)
$ Q% ^7 Y. |7 F( xS.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)
$ ]% R/ Z6 N% D6 Y- US.466, Adelaïde [third version] (1847)
3 j; y7 ~ R! O) P( } gS.466a, Adelaïde [first version] (1839) V8 d# Y+ Z8 p: q) H
S.466b, Adelaïde [second version] (1840)
4 h' A7 Z$ M( ]8 x& m4 d, r* c; yS.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)8 C* t/ Q! B" n% C9 s7 U3 z/ e# x2 l r
S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)
+ S, }6 s$ ~8 i0 j# J* sS.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)
) E: T+ Y6 R" l4 h0 r |* c# i2.5.2.4 Berlioz4 U5 L C, `+ E4 ]! J: [. \. L
S.470, Symphonie Fantastique (1833)! G3 K( e0 O, ]1 S
S.471, Overture from Les francs-juges (1833)$ B, d4 j& {" K, Z. c0 q0 {' `
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
* ]' j. ]4 U xS.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862) R- D0 y2 ^ B- }4 g: N$ q; v- J
S.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)+ \8 s7 x3 z/ [" Q- h' u
S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)
$ M: n; U8 ?- ^" F' _2.5.2.5 Bulhakov b9 |1 D; C4 h1 s
S.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)
: \' l9 n5 d0 |1 n' t/ o0 V7 D# I2.5.2.6 von Bülow
3 R" P) ^, @& TS.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874) p3 G7 H$ H6 ` v1 d
2.5.2.7 Chopin
4 {' X0 R. h9 W8 h# }S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|