|
2.3.1 Korbay/ j4 E* u. |5 K/ [
* G# I4 F8 r. {7 D
S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)
% N2 b- _9 e; o* t, l: r# e3 Q0 a2.3.2 Liszt
7 {- ~9 e& J4 Q) |3 I% \+ L
/ k- ]% D9 f$ L- s& n" ZS.369, Die Lorelei (Heine) (1860)
# m2 x1 k8 B) rS.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
7 c6 {9 [* C9 e, ~4 Z0 oS.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)6 p9 c4 M! m3 {) c+ v1 S
S.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)
K9 E5 s9 d0 XS.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)
) i$ i. Z- O; F: l0 p6 GS.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)
8 o" ^: c5 N/ o, A4 d2.3.3 Schubert$ _+ z! }- U3 G
$ S1 N$ n8 ~" K, o6 m' e- Y
S.375, 6 Songs (1860)0 N( z5 F% r/ y9 U/ _$ W2 m! }
S.376, Die Allmacht (1871)" e, ~ V* C( s4 x; M& ~* z
2.3.4 Zichy$ w+ b" e, Y8 q8 Z
5 N }# y. W0 Y7 |/ {
S.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)
2 V! P- x, O' e& y' k2.4 Chamber Music(室内乐等)
* n: W( H/ l( p. g! h1 M6 m2.4.1 Liszt
# K! C! G! ?* R4 N: J
( P7 u! H: p* n. @( ^ d& \" lS.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)/ A. p' M6 G0 ]% V2 ^$ j" c4 N- }
S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)7 V! p4 f" w5 d$ L: x. k: H
S.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)
9 q/ P' F( {4 f- K/ {/ Z5 ES.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
: S' D R3 x. C1 U5 F( S! pS.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)
$ U6 n" m* Q% _' zS.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)
) a5 X" L, w0 n* YS.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)# t4 @: I* I( @8 w B6 L
S.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)4 \' q% z( p5 B
S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)
! ~% O# C9 `0 a& d. S: h9 N! QS.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)
+ a. G, E+ w, p2.5 Pianoforte Solo
7 [7 H) W; B/ S0 Q6 [4 [' v9 u7 V* A
. F% d3 v2 x9 y1 s2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)% J8 `3 [/ Y! T" m5 M# S4 D
, P: y- t8 r, j) }8 F6 D
2.5.1.1 ábrányi0 H0 V i. [1 n1 y9 P; j4 {
5 Y' V) _1 J. I& }9 }
S.383a, Elaboration on Virág dal (1881)6 _6 |' n* H U9 b s7 R8 k; L5 s
2.5.1.2 Alyabyev
, z7 _8 c! {4 c* d; n/ T0 r* _4 h) T% |. E5 B0 L( S9 R7 G) D
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)9 u3 O8 k2 r" p+ T; b5 Z& i9 I
S.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)
- m& O; B1 w! E1 |7 t& U2.5.1.3 Auber: S# D) b9 ^9 j" T
) S. ]# @7 o' P; A8 f- d
S.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
! u- i" T. L3 L/ q1 |; iS.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编6 X q2 ?5 C1 o9 G3 U; _
S.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编8 F# |( ]0 d4 {4 ` v
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)0 V( A% c- M. j# O
S.387a, Piece on an unknown theme (1847)
7 Q7 o! e- O% f! [( V% l2.5.1.4 Beethoven5 Y, m4 c! L }5 n' l. ?0 W
4 `2 g1 O& R# q) j+ I% T' N4 A9 V* a
S.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编( K6 w$ m m% w2 y7 d
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)
) Q) L2 q6 Y' Q' J* B* dS.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)
3 `7 m6 O7 Q# s! X& u* TS.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
: O1 L6 L6 H+ ]2 L& p3 m( q6 B1 c3 WS.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)# W8 [6 e* J2 _2 F
2.5.1.5 Bellini
% Y% f2 ]" b U7 m0 T
" _! t; X. U: C4 H' P( BS.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)1 _0 M4 E" @7 S- l, x
S.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)
8 u0 h% s A+ i( C- qS.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)5 c+ c8 d1 X+ g' ^& z
S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874), f" c2 {- J& X/ u: _
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)# {* U% r' N9 b5 x; d
2.5.1.6 Berlioz% S. ^" ~ F" S& R6 c6 ~/ [
# z2 k% S! Y9 {% K3 t5 V6 h( HS.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865): C4 ?( ]4 g v) R8 r E, }; X
S.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852): R6 y* e- G2 Q ~& q
2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
9 e/ g2 L' m7 [: R/ a: y! l e$ v# q6 h" _! a8 J
S.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)
5 X3 S' |& ?) M# u7 E( k1 pS.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)1 p( K6 \6 y6 c; @/ Q
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839): H! t9 V! {1 T& k: z" D
S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)" S) J( d, s" R) w/ Z3 G8 w
/ W; m9 z+ T: G/ V6 E1 V
李斯特全部作品目录-3
- T' a) _0 q3 ~' e1 X% w* A6 y8 d
# s' S1 N; ~! r# Q5 R8 ZS.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840: e( o4 y! e$ T \' z! I5 t
S.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)9 Q1 L8 A# m* z" M
S.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)2 {( u, g- k) {9 ?* ? @
2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe
3 ~5 }: p) \! L+ Z, L: e ]( H
0 v$ l" @, `0 D# C+ y) Y, {/ uS.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)
* h3 Q0 |5 z" O g* q4 E' q8 A2.5.1.9 Duke Ernst5 V9 p0 d3 O5 {
4 ~: C, G: ^5 k5 ~& S( ]
S.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)
% c W4 ^1 p. Q) [2.5.1.10 Erkel, Franz8 q! f4 S1 y+ P Q+ P1 I
5 o* a; c5 \: l. u: m A" |: nS.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)8 n, D% K* Z0 b8 `) l) {, s
2.5.1.11 Festetics
. U$ M2 E5 z# N! w9 _
2 F3 n0 Q) [1 A8 F: d/ q3 LS.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)
% Z3 f! C8 i; d2.5.1.12 Glinka2 }5 i6 b" a* M+ {& O8 |# D1 M
0 G& ]3 @5 \6 s4 [- b# k
S.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
1 g& B [5 C) x0 |2.5.1.13 Gounod
# C# P; S: a. c8 t/ V2 |( t7 K( w+ n7 z) c6 u
S.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861). w2 [7 z0 E Z, i
S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)
9 u( F$ m" F9 s- a$ @* pS.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)
O2 |% {3 i* L# _) C2.5.1.14 Halévy
8 l2 O! c4 Y, X) v" t: y& R+ US.409a, Réminiscences de La Juive (1835)6 v5 T$ o. b9 ~) V
2.5.1.15 Mendelssohn1 m4 g& s/ r" ^
S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)
* m6 C4 _6 F8 ]- R, E9 ?# l$ S0 \2.5.1.16 Mercadante2 e* J! y9 N3 ^
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)
; y2 v/ k F( s& C$ s& |7 X( p2.5.1.17 Meyerbeer; c( I$ x- V! E3 [- D' n8 `
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)
. ]: w$ Q+ e, _S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)- t, b* b/ H+ q2 x' t3 o7 [- s( {
S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)
2 @# C+ R4 K5 JS.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-502 \/ _) r$ d; L, w0 e5 Q* Y
S.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865/ o0 `" S! e3 v2 m! h, {4 S- |9 l
S.416, Le Moine (1841)
7 W |1 P' `3 }+ }( h& [2.5.1.18 Mosonyi, Michael T' m3 i2 u- v% ^
S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编
- L0 f, N ~% L2.5.1.19 Mozart
7 g4 e9 ~1 K( `/ M% u [# D- zS.418, Réminiscences de Don Juan (1841). ^" s% T+ U4 Y; D. t
2.5.1.20 Pacini
9 V: x! J3 y' w2 IS.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编! n; `0 h7 J" u) z
2.5.1.21 Paganini
: n6 ~- K" v+ k# f/ T; a1 s: qS.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲/ B; v0 ?5 n. K' f4 |
2.5.1.22 Raff
O$ `; c" h& h4 u% m( oS.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)' U1 z" h. y# D/ X
2.5.1.23 Rossini
' K% L; T% X% B0 e$ ~3 I$ `* US.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)# P) S( u* r( B- v8 b
S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)
+ k6 a g6 K. A" Q6 {$ MS.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836) D. p0 U1 s2 G
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)- o5 s' E, E( L
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
$ o9 \4 ]) f( Z5 f4 H( h2.5.1.24 Schubert9 c9 G0 b7 j+ ^$ u4 a6 |; f4 O
S.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)" `0 t8 W8 f6 X( O" x4 [+ @+ B. ~
S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)
, u8 A* y$ U4 X8 RS.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编9 a/ T0 N! ]( j$ [" r1 y7 P
S.426a, Marche militaire (ca. 1870)1 l& ?+ Z$ K* [2 h
S.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编1 I& T" o( D4 m/ r1 U0 m3 {
2.5.1.25 Sorriano
/ `, O, X! ]; I, n$ GS.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)$ L- u- e6 L |
2.5.1.26 Tchaikovsky
^9 j m* c; Z4 w" f* _7 hS.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)# Q; H0 x+ {; q7 j$ A, I
2.5.1.27 Végh, Janos
/ V9 e: l3 v: S) m+ FS.430, Valse de concert (1882-83)
% A) ?" b7 g% ~ P1 H2.5.1.28 Verdi& z6 ]% p1 H' c2 G" X
S.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)
* X- ?( [0 H5 jS.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
1 D+ G0 Y1 R$ |2 F$ G8 ?$ u1 gS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)
; x2 C2 l: q6 Q0 G$ _- ES.433, Miserere du Trovatore (1860) e( T' W' i; b# u, e' f8 K) _
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)
/ S/ K; m( B* y9 MS.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68) |3 J3 Q; g+ L6 u5 B5 c) K% c
S.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
1 M1 F7 }6 w1 U* h% d" c. h. F, [" XS.437, Agnus Dei (1877)
8 s- p3 _9 i, w4 sS.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)
7 @- t/ P1 `/ ~2.5.1.29 Wagner5 ? `$ B0 d9 j
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859): x8 Y. v7 N! @7 @% o/ y
S.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)) t ^8 ~$ P8 J4 R# E9 E
S.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)2 e' o5 ~7 d0 l, f" t
S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
. B v8 @+ ~ ~0 X/ F# KS.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)$ |( ]% \" W" i3 \5 y
S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)2 ~) ^- E+ x |4 I/ x& t
S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)( x3 G7 E# C% A1 z2 A! W
S.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)0 U$ Z" y& D, F
S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)" b8 `2 B, G: y% w" B6 k! D& Z# ]
S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)
0 M3 |2 d5 h6 x: R" ^5 }S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)
: G4 A( M' A* _/ cS.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
% w d z( G6 x. g2.5.1.30 Weber+ a9 u: Z: g9 Z$ T2 `& g! T3 F
S.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
) W% ~5 Q/ ^# U/ DS.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)
% S) u5 I' V: ]! M1 |7 tS.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)5 d! |" B# O8 l) d, R$ }# B
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)
# ]2 h3 e; P9 X5 _S.455, Polonaise brillante (1851)
% N9 \2 N- d/ v8 X; Z* |. ~2.5.1.31 Zichy, Count Géza
* R, x# k& n- r' WS.456, Valse d'Adele (1877)
0 b( q% _) a, w5 Z2.5.1.32 Unknown$ Y' T4 G( R+ o2 a9 L6 j* O; G9 z
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)
/ u8 ?7 h& B+ _2 d) k: b; I7 h, VS.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)5 I/ B# W8 u6 y
2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.9 K- n [9 P$ d7 w1 U7 `5 n
2.5.2.1 Allegri and Mozart
9 @$ p1 G" n1 I3 wS.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)
K! ^ L1 r9 ]6 }S.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)5 N: w4 T, K( T- C0 Y9 u
2.5.2.2 Bach
1 O1 Y! W# h, T: c8 uS.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
, `0 E+ F' c+ p* xS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)
. }# o. ^- C% W1 g2.5.2.3 Beethoven
* p. V1 E9 r% ` lS.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)
8 \, r' F" d/ I: p9 qS.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)# p {! S" X9 Y
S.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)
+ ]0 b$ r3 g: K' G( ?. [3 kS.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)
" t+ ^( R! y6 m5 D* @S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)
) o/ a% m2 d$ Y/ M4 IS.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64); r# b. J$ a9 ~
S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)
/ R- V* Y4 M+ C$ U5 ]1 M0 ZS.466, Adelaïde [third version] (1847)
2 g$ t$ q* Z4 [# ^$ O# Z5 [4 S! pS.466a, Adelaïde [first version] (1839)" u7 I! ~$ p$ \ F
S.466b, Adelaïde [second version] (1840)
* c6 ~5 K" }+ | \: v2 cS.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840). b" X% b8 H" v9 }
S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)
. e+ J6 W% _: [* ?5 e! c! H0 s% y, fS.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)
3 r- t. K( t5 [* p2.5.2.4 Berlioz, u! {6 V( E3 o, n% B, e" `
S.470, Symphonie Fantastique (1833)6 T7 t: t" `- C8 D: g& c
S.471, Overture from Les francs-juges (1833)
+ _9 ^7 f( [% n; z1 AS.472, Harold en Italie (with viola) (1837)# Q5 y% ]. X9 y) O# u0 d
S.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)$ G$ ~3 E) c' Y; M
S.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)
" ~9 ]7 }$ t4 k7 |, MS.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)
/ Y1 y; B4 _5 w% F% ^( E, |2.5.2.5 Bulhakov1 {5 ? c ~. T4 Y5 w$ @1 E% U
S.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)& H4 Y( [. _5 o
2.5.2.6 von Bülow0 W8 b) C4 K9 m" W
S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)
6 ~+ e8 s- ^/ g3 Q1 h2.5.2.7 Chopin
1 X( v5 o& k! ?; LS.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|