|
2.3.1 Korbay
5 J E( @8 x3 h3 v% F2 b0 i) b+ h2 L7 D. P2 O
S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)
3 P+ H6 }( i1 ]/ h2.3.2 Liszt
; _( E. V' O& l3 s& [( x2 C, L( U
, f" b0 G8 v1 h" u" gS.369, Die Lorelei (Heine) (1860); O* n, z7 m; _8 k% Q
S.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
5 |* V+ |. ]$ v4 G" ?. US.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)
, E# E/ h( C8 }8 PS.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)9 m9 l) K' N7 y" E
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)' _1 U! j/ h& n s- j l. x' }
S.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)0 D) t4 t* c5 c; D J
2.3.3 Schubert5 p9 Z) V6 ]1 W. w7 c1 U( }
: M9 r/ Y1 @4 a4 s, f# pS.375, 6 Songs (1860); y2 U: ^- u e# B
S.376, Die Allmacht (1871)1 P6 h/ D; V/ r, E4 l) y; O
2.3.4 Zichy% q6 y2 ]% M1 M+ u3 n" M1 _
7 W, P. t6 r' m' ~5 j. nS.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)- g" `( ^3 Y/ e3 G% M! j
2.4 Chamber Music(室内乐等)- B* P/ M7 k& }7 F# ^) p
2.4.1 Liszt4 V6 Z# w6 Z, B9 o
6 P: q, M/ B1 `5 T5 oS.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)" T' \. f% \8 ]( b
S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
% T: O1 K9 U+ d6 U' L) O% \; oS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)
# _$ r5 j7 n5 [* s2 f& D. mS.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
( n, X& ~: z. H# }( f7 `3 S+ v1 eS.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)9 A& r0 y7 E1 h4 T* a. {
S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)# Y( ^+ o. H: _0 \
S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)
! \( w& k3 z2 U: e2 R- C% P. dS.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)7 d6 _4 s; v. e3 q
S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86): A. o2 J! X( b6 c
S.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)
. t @2 Q3 k7 G2 N% n5 S2.5 Pianoforte Solo
% i6 B3 M; C y# }8 C: ~ E# A; ~0 W& k: `. q
2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
, f' {/ a, S3 m7 ` D C2 a1 X; K$ Y* c, Z( `
2.5.1.1 ábrányi) S% c8 A' `; X1 W4 y; N
& h) E4 z) n; s* g1 a% AS.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
( O& k- e* F/ p8 t2.5.1.2 Alyabyev5 Q" Y; w0 u% V- Z
, U- K! g" W6 O! }1 e" n" J! ~# V8 |S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)/ w& a+ t7 d- S! h/ c4 v/ c! `
S.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)
, a U2 j* U9 N% w" c4 R& Q2.5.1.3 Auber
* W/ X) c' M" U n4 \5 k2 [
* k3 V" S' L- o; C1 OS.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
, J7 W9 S; Y; v6 I d- D R) s1 U, fS.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编/ Y0 Z$ Z6 T7 p4 d3 J
S.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编
4 D4 u& b: G ~" q* s2 d: T0 e1 q' ZS.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
4 x9 r2 ]3 ], t# K2 z% k1 \* L: u' @6 HS.387a, Piece on an unknown theme (1847)
: ` n+ a; w5 J4 c! Z5 S2.5.1.4 Beethoven
$ d* W/ P7 t7 B5 \5 k4 T3 j2 b2 T, s: p! g3 N$ g
S.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
) k# t4 l; l P* i( p) [8 }S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)4 r$ g6 A" I8 O3 q
S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)
' G @; G6 Q* O2 ^7 m7 tS.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
: [# k7 t: B0 z4 T4 p% z! B+ CS.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)
$ x3 h6 Y: l4 z5 w; F2.5.1.5 Bellini; X. N6 U$ M" i6 i! d
! B; @! P/ e' F s$ D
S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837) e# o' [5 `8 Y* Y$ H% z# i
S.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)
( a; O* K5 U& C N1 R$ \% SS.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)
7 O( r! B0 }. S: }* s N2 g* T( i/ JS.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)5 h8 u4 Y& f8 ~# }; Q. V' [
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)
% P' x( h! X& ~ C$ F2.5.1.6 Berlioz |! _+ N. w! z% ~" G
; ~# L0 v; T% pS.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
2 D0 A/ ]8 p& b" `S.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)
, w+ O& \/ [) ]2.5.1.7 Donizetti, Gaetano9 a+ b8 H( N$ e" W
$ p: M# }& |6 p7 i' s0 W; fS.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839); O: K+ J3 o# U2 ^% N+ m
S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)9 N0 ~. @4 g4 |. s
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)+ i4 T9 v* i. J J& p* ?
S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)9 K5 E, K* X7 w5 B
9 |! `, p" `. `& C: U- \* h
李斯特全部作品目录-3
. t" O4 K% p) q2 D6 d! S( z6 w; N
* |7 H( }) n' ^( q4 |, h& KS.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
$ a5 ~. O3 _8 V: SS.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)
1 ^; \6 X9 `) e8 jS.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)+ U0 M3 l( K: k! ?, t5 }; }( b% D
2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe0 Y# K5 B$ ^( g1 H% j9 u& b
. i( }% P- ~0 g, t* B1 Z G6 ZS.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)* |8 t! ^3 M5 J9 C2 j
2.5.1.9 Duke Ernst
# s2 y$ p5 P& K) q2 t1 {
; C" ~2 m( n5 [3 g, w3 {1 ~7 QS.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849), i% t4 H& [4 k" e- n
2.5.1.10 Erkel, Franz
& b! S3 `: k# S1 ?2 i8 l
4 D; `) C6 F4 N3 m7 sS.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)/ B1 `7 _/ Z7 S* u8 j/ `8 q
2.5.1.11 Festetics
5 D k& O2 S: N, X! Z& `7 M c! Y- x4 `. k# e: A
S.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)
* J* l8 C1 x3 a; j2.5.1.12 Glinka V' s* I& C. [4 C' `6 {. v2 m
, x" b6 Y% |) r4 CS.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
! [" \; m- F2 m' @2.5.1.13 Gounod$ A# O! S/ N5 k% ^/ R3 A% y
" \# v( L9 J: x! t: K' bS.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861); u y" |) N1 [ |8 ]
S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861) ?$ l7 M8 p" p, r: r5 R6 {" X5 Z
S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)1 J- H, |2 F: |9 W) C
2.5.1.14 Halévy
- e- x. ^2 _8 [$ E/ }. RS.409a, Réminiscences de La Juive (1835)
$ ~8 c: r/ ? L$ n2.5.1.15 Mendelssohn
: c) Z! k$ y/ }; L; s# T4 vS.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50), J$ u4 K: R4 S8 ~
2.5.1.16 Mercadante' P! P4 V& P) a2 z: @2 u& g7 C
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)
; ~4 H2 M% j5 M' U2.5.1.17 Meyerbeer6 f+ @& m' \ O# p/ e r% R1 x3 y
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)
5 q. w( X: w9 P2 j g* G8 u9 M4 CS.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)
2 Q8 A; M: Z' ?; t' XS.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)$ y* k2 [: q. H* y/ z" T0 \
S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50
* H# J" q! \) k" U1 P5 ` r5 jS.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 18650 b/ a, z( m* X( ~/ D
S.416, Le Moine (1841)
% O. J. c6 M" x+ }7 D0 a2 o2.5.1.18 Mosonyi, Michael6 Q2 O+ W: L. r3 P3 }
S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编. ]; H ]% l! g6 M7 v+ h, |& I. W; v
2.5.1.19 Mozart
5 }0 M* |/ `6 z7 {+ H- F6 n; h iS.418, Réminiscences de Don Juan (1841), d( }/ R/ l! |4 y
2.5.1.20 Pacini! b9 B7 N9 s" a1 g, W$ t
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编
8 l* }7 @+ y. j, O) n2.5.1.21 Paganini
8 \4 I- B$ H w8 l* YS.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲6 H4 q, }$ B0 v0 I
2.5.1.22 Raff
2 J T6 j/ @+ s) {S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)
; r+ l/ l- i' o Z( s2.5.1.23 Rossini
1 u/ B, v$ i9 H# v9 t4 FS.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)
$ o, w2 z, d: V7 sS.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)
3 e% n7 X, w; n ~9 PS.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)% z7 N/ i0 M9 J: C) e
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)$ ^* R' w, H- ?* K
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
5 Q- Q: z9 v, V% j3 A2.5.1.24 Schubert
% H/ _* ] \ E1 a, i8 xS.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)
8 F! n6 O3 J. k; `& eS.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)4 f" @9 A& b8 ^& V! W; d3 i
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编+ k( a* ^% j2 o% j( P, V. \
S.426a, Marche militaire (ca. 1870)6 D) u$ v, H+ H' V$ i7 a* {( J) {) S
S.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
1 y9 A8 L& w- D! _0 r' B$ n5 Z2.5.1.25 Sorriano
+ i7 w5 j7 a! q1 e& RS.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)
6 k! N, R" M( G9 i; G/ `, h' m( O2.5.1.26 Tchaikovsky" M: @" Q, {% I4 l* }8 n1 S2 S
S.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)% h6 G3 S7 F1 b" Q9 \8 T8 ]# U
2.5.1.27 Végh, Janos; m$ j( K) ~! s. P/ w1 i
S.430, Valse de concert (1882-83)( a3 o& R Y- x% s9 J) L% r- p+ ~
2.5.1.28 Verdi
7 ?) `8 D' Y. zS.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)3 H' n( E$ S1 \+ y2 k
S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
% I' X# Y- r3 K/ ~; m5 j- I+ ZS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)5 o5 p! j* M5 P8 \: I* S8 ~$ O
S.433, Miserere du Trovatore (1860)$ ^ n+ j R$ I, b( S) a
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)
( y j& `4 h, @& L6 V1 k+ zS.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)4 w3 s. X2 C0 ?' ]: b1 O
S.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
" k/ D B3 P3 a$ p* nS.437, Agnus Dei (1877)1 D% k N1 \) G8 a) P
S.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)2 {/ p, Z+ w. c$ n" }/ t, z T
2.5.1.29 Wagner
( i) U& t0 Q% l) GS.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)1 u6 d' }; V4 _7 ~( Q8 E1 E& O
S.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)
. G3 z1 `& a6 y, A) H8 JS.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)
4 h6 L* c) O) T3 J1 W" xS.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
. B" _; [; y7 M( [% Q$ CS.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)
. n$ A7 h' e8 d0 R0 Y/ @S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)
8 V0 `& Q$ m- D5 i8 y. a' X; pS.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)
9 O+ G* c& } n* `7 I4 {( t0 PS.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)# Q2 x, W0 x: X' }. z, O* y
S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)& F1 d7 g8 \& d. m& Q) a% u0 Y8 a
S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)
+ N6 C% M/ M5 w! G! Z* NS.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)
( L% b1 ?6 |8 U# kS.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
/ q3 z/ x; G( T1 ]& K2.5.1.30 Weber
" c( i( e6 U7 e. j# ?( I6 RS.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
6 d1 Z$ j* r# f4 Z9 ZS.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)
4 H% j. w5 {! c, V- DS.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)6 i# y P% \1 \. ]! L/ y1 t
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)
' s3 t1 n: b3 H. x. C: H) ?S.455, Polonaise brillante (1851)0 b2 L6 ^$ _1 f4 X; `2 V
2.5.1.31 Zichy, Count Géza) f q+ j. @5 [/ j
S.456, Valse d'Adele (1877)* ~! |/ G% }9 y; a6 U
2.5.1.32 Unknown5 s, [3 t9 t( s7 ]7 I
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)
1 Z3 _+ n1 W$ Y2 l( O% M/ lS.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)* e4 V1 [( h" z; j
2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.
) `- e. [/ K6 Q: h$ T2.5.2.1 Allegri and Mozart
P, s/ I1 V9 e$ Q, N8 qS.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)) c& @$ @$ U' C, |( }' k
S.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)+ Q: z8 t3 `7 K7 Z1 I
2.5.2.2 Bach$ z/ D9 q4 B5 `# T# U
S.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
! z: f. l2 u7 S9 k; V* v& U' WS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)! F U, r- ]$ i
2.5.2.3 Beethoven
- @8 ^6 g. E' ^: y1 mS.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)7 k, ~) E2 g* G4 \
S.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)6 |6 ?) h+ T' T$ \% t2 S, R! S
S.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)( Q1 Z) U( i7 N
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)% F: z# T" h$ S6 }
S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)
$ C$ k# a: E7 G, W( {1 p5 Y- }S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)
# `. v& H# D2 J3 @- T% zS.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)
1 W+ M! r* e8 \! W9 lS.466, Adelaïde [third version] (1847)# Y- b6 Z4 R; H* l' @8 X8 U
S.466a, Adelaïde [first version] (1839): d5 [- X3 ^% ]
S.466b, Adelaïde [second version] (1840)+ n5 J' h' ~4 i: c- l% r
S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)# F% {; m; n0 q g0 z n
S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)6 Q/ c: J: t7 x2 R7 U ]' @' G
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)
4 D* `& W m* t, _0 v2.5.2.4 Berlioz
6 L7 j8 l' M7 j, x" ^- z: I NS.470, Symphonie Fantastique (1833)
; p6 t& |0 f: W7 H7 l/ TS.471, Overture from Les francs-juges (1833)
/ K! w$ ^" S8 w: c9 DS.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
; a5 ^' G3 u( w, jS.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)6 m }6 q2 T+ q3 _+ x
S.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)
% Q& v/ B+ Z1 Q# `% MS.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)
0 d( q: m& {) x- H2.5.2.5 Bulhakov
- x. N$ |7 ?( {. xS.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843) A' v( p& K* G* R. m( N# E
2.5.2.6 von Bülow9 R0 G W5 i1 w& V. ]' b
S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)( \$ M/ K% C$ E1 }8 M
2.5.2.7 Chopin8 U' M/ v. Q d1 O+ [
S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|