|
2.3.1 Korbay
- _+ m* A1 Q1 |6 C6 ^. h6 s
$ T/ b5 n- \% A1 sS.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)
6 O3 j- b% C- p" [7 o; D& d- o2.3.2 Liszt
0 u/ S% G i- M7 p
8 G F# `# n3 kS.369, Die Lorelei (Heine) (1860)
/ o# Q( K* O1 g9 sS.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860), ]' x# d+ F; s
S.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)* }* d+ K6 i/ H2 \
S.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)
5 u2 d2 F: ]" Z% U& F6 e) JS.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)$ m6 j; |7 M( q* Q- z- s
S.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)/ Z' R. P _0 L% U
2.3.3 Schubert7 `7 _0 l: Z. c/ w
f- a2 W" A& w6 {* rS.375, 6 Songs (1860)2 [; [& D0 [$ q
S.376, Die Allmacht (1871)
7 J+ a6 T: ]: n$ B9 ~2.3.4 Zichy
6 B, `/ [- S9 b4 ]! h0 \- x1 ^/ I& R4 N3 b
S.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884); d' O# h2 B0 s
2.4 Chamber Music(室内乐等)
5 s( Q0 Q1 D8 o2.4.1 Liszt* I- o0 S, Q8 e7 t7 b
`. g" y8 t# K& j$ R6 k6 v; x$ u2 c8 \S.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)
7 t9 E5 o8 `* C" s( `. w/ |S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
3 w- m! @4 f4 G; b4 c9 }4 a+ OS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)8 |; [3 b5 _5 ~6 f2 Y; o9 u& }
S.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
* J* `$ i8 j, b7 k( W: wS.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)
3 ?( ]; j3 n3 U5 G A* aS.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)
, o% N# | \+ [S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)
" }# _+ V" u9 j JS.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)
# ~( q; X1 C/ N' ?& a6 TS.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)4 p3 }# w) u2 F3 k
S.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)+ A, F3 _7 J# I$ _
2.5 Pianoforte Solo$ h3 p% n5 q, {, W: u# E; G0 X/ M
" v. i( v( b" P+ [3 J2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
K: c8 J( J6 H2 O7 h$ R9 \1 Z. W$ c' T0 _, v
2.5.1.1 ábrányi
- V( ~3 o7 h5 `
( [# `5 H$ j9 a9 v/ AS.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
/ G- j- c# R3 \0 N3 f2.5.1.2 Alyabyev8 h2 n9 m) M k+ v& j9 {
* f$ p- {/ F2 Q9 U( S: z8 f3 k
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
' ]2 E2 A/ V- Z. u! D# X! S, |S.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)
$ C, L1 e8 }! s% U: W- @, J4 u2.5.1.3 Auber7 l d _: T7 Q( L V7 c* ~" F
8 g- u+ v2 W* b- s; oS.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
7 Y U! M( Q1 L. x5 }S.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编
+ G% p. v" X& x4 xS.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编# o3 F, E w5 p
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)6 {$ E! E" |% X
S.387a, Piece on an unknown theme (1847), J" j/ U$ L$ ^: A) {
2.5.1.4 Beethoven: g0 a" C2 y+ ~) r4 C
. {0 T1 L# T; s
S.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
& M! r. U5 H$ z- kS.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)3 { s0 C/ d) G
S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837), S% E# u6 n3 v; V# k
S.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编8 o8 F, G- l N9 K; O+ t7 d3 g+ g
S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)/ I, C+ P+ A4 t3 O) `& Z
2.5.1.5 Bellini' d' g$ @) @# L$ x: I# c8 t& [8 o
6 ?7 {2 Y- C w2 d
S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837); p" X3 ?- d6 c7 j: ~ ?
S.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)
, i2 `+ Q+ |6 C8 r4 Q/ w( `. OS.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)
, i, Q8 V6 g1 Q; l( x8 [S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)6 B6 d; k$ W" v( V' j7 h
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)$ y- U# o3 M8 T B8 z+ V( N q$ h
2.5.1.6 Berlioz; p t2 t$ C" E! r, p7 U. ]
1 @9 ]% s. ]) Q7 y: [) I4 T
S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
" W( v* }$ G; H* c5 T# _8 R6 KS.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)
) _+ G( s @0 Z7 r) o3 Q& ]. j2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
3 t. [1 ] x+ X e3 L
$ ?& B7 }( V: qS.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)
( G) ^8 \7 E& vS.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)
" a; ~% ^+ M6 KS.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839), e1 f v' [, b8 k- E" f
S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)3 x, F6 K1 k9 D: V
$ H$ v- o \" S# T$ E& x, X李斯特全部作品目录-3) H+ ?# e& R- i; j( n; g. \
: U& L5 r3 M2 U0 v) y9 j/ CS.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840" S0 J5 n1 Q- T
S.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)
, k" O3 b, F; C8 bS.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
1 m4 I0 F. w, s+ M# |; @2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe
: ?! H. x# l' E7 P7 [
% I7 z* S# D0 N) S3 ]9 ^S.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)+ i' g$ N8 h& [/ }( J
2.5.1.9 Duke Ernst. r: Z' N. M5 O8 I
; _' E: s4 x' N0 ]& TS.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)
' @4 L6 u. r# Z0 k& k- d( s* _2.5.1.10 Erkel, Franz
; M1 t; @1 m; T j9 }$ m1 q. o( s" U9 ^& z6 ~0 c6 Q1 m
S.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)
" |, M' [& l0 A2 a* X: D+ D2.5.1.11 Festetics0 a# w% ]" L5 v8 w5 l( y
3 W/ @3 [8 e7 b8 y; o! \6 f" a7 bS.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)
9 t$ x. k" B( E) O, u) H2.5.1.12 Glinka
) |* Y, U1 j% @& }8 U5 V
4 n- U* @ R. i* IS.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
8 e( o5 \7 X! i N2 v- [2.5.1.13 Gounod0 `8 |- K+ P+ l; e# @
) i% R# d9 V! JS.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)
; _, a( i* n6 E0 }" V+ N/ j( {S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)
e/ c& b, e# V# bS.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)
$ s( U; l2 M& ]4 J: S( u0 D4 T2.5.1.14 Halévy4 E5 ~5 d6 {8 Z8 \% _4 V6 g
S.409a, Réminiscences de La Juive (1835)
% h7 Q4 r6 _+ O& G* B2.5.1.15 Mendelssohn
$ S5 |! t# M# X+ aS.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)
1 L: g5 s* I% r2.5.1.16 Mercadante
1 O4 a6 R3 S e0 WS.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)
: x. h( e) p' z" ]- M E$ z, ]2 d2.5.1.17 Meyerbeer5 K5 ?4 |5 q/ f9 _, H6 x: I
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)
& g: Z- g) Y' n" O% U+ gS.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?), L8 ?- A# |) c. }% p1 b
S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)
+ B5 `; p1 ]6 e8 [& _S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50
8 r+ D- r( Z/ S4 W- pS.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865) S7 Q* ^. u ~& b) Y
S.416, Le Moine (1841)& V- K8 h6 c8 \8 E7 \
2.5.1.18 Mosonyi, Michael$ h( f2 n9 @4 g |* X
S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编0 b7 E/ a" ]1 m( z
2.5.1.19 Mozart+ ]8 T* i: O j& j( W, ~; y
S.418, Réminiscences de Don Juan (1841)
& s V4 }1 w1 H2 U+ U% p) a2.5.1.20 Pacini$ y% s( e. h- M& v& R2 L# e
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编
$ r( g8 |3 D' q1 J' d* ~% r2.5.1.21 Paganini* \! q9 A2 @$ [4 Y
S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲' E8 Q. K! l9 r9 O @) o
2.5.1.22 Raff
4 v" W/ J! F$ b- d) {9 g9 p) y7 ]S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)
& O! T, ]8 l5 x+ J! B8 o) \2.5.1.23 Rossini
2 r5 c/ D6 Z6 v z7 m$ |S.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)- K% D6 h7 z: m, U
S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)
, ~) \8 L% h% u6 qS.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)8 K& v& G, K7 |- R8 B
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)
) B* y2 @$ b2 C& K9 Y: nS.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
( d3 ~/ M% n) a& z$ U+ z2.5.1.24 Schubert
& B% s; z/ y% s$ N/ v+ O. x# e3 NS.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)) z! ?/ W* s% k Z4 v8 ^6 x
S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)4 H' I! ?) k$ n; h! Q1 a
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编
- e2 r( ?# [4 L1 q$ g7 n# IS.426a, Marche militaire (ca. 1870). t# b4 X. G* Z2 f5 T, X1 x1 W
S.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编) W' P3 O% O; e1 M; M9 c0 \
2.5.1.25 Sorriano
& S, n$ _# U N1 @) x0 o* Q# lS.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)( E* }* L7 G3 e4 t
2.5.1.26 Tchaikovsky
3 i. |" c( a5 m5 e: E7 }! T7 _, M+ AS.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)4 Q0 p% o7 T! x) d, X
2.5.1.27 Végh, Janos
' X# X9 u9 H2 P2 BS.430, Valse de concert (1882-83)0 V: `. B. m( q" |; B4 L* ^7 L
2.5.1.28 Verdi* c6 W" A3 F4 Y u1 N
S.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)
( T) I7 |1 ^* t7 k; ]S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
7 F* Y+ x0 t7 c5 a6 MS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)* N9 _, C" M4 U. u! W3 }
S.433, Miserere du Trovatore (1860)
9 W' u. \/ o/ FS.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)( b7 E! }% R% ~3 K: T5 i
S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)
) e2 @7 O" o5 ?3 a3 T" t! z4 Y: XS.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
# u4 x0 `6 M+ \) B& RS.437, Agnus Dei (1877)' c. q/ a9 F6 R1 I+ u+ R! l4 S
S.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)' o+ t2 C5 j" R9 U9 n5 O
2.5.1.29 Wagner, }2 Z8 C E3 G0 M0 c' f% a
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)5 k. B1 C' d# ]$ o- A- G
S.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)1 I% h4 k; S7 e+ |% D1 q
S.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)2 M+ p% V; L3 V# [
S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
8 R/ ]3 z0 S% @S.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)
3 `; l' m4 a: l+ @/ _S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)
% z2 F0 [7 Y+ r8 x5 X. R) mS.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852). [8 B4 R. r9 U
S.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)4 u/ C4 w* n+ j( b4 V x
S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)' l2 K- ] m. K8 k* }
S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871). S. T! b) h' [, t
S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)2 R) w6 i: H2 q8 H s9 i, j8 d' {
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)/ ?: y- J$ j$ w# v P
2.5.1.30 Weber: p. j( l' I+ h0 \7 O2 L- o
S.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
1 ?! F& F( P! E! R2 n( O6 fS.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)6 ?. o2 w1 L" \% |
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848): t& _" J$ V7 n5 @) C9 c( G
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)
& v) z' A& M1 \1 ]( DS.455, Polonaise brillante (1851)
* i" U2 Y' Y0 [5 y2.5.1.31 Zichy, Count Géza
. `4 C, [: Y( f/ A0 i k1 O! d2 R- W oS.456, Valse d'Adele (1877)) z; F, m" v$ g4 a( N$ N
2.5.1.32 Unknown; ^2 |6 {" k0 c
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)
?8 M: b0 c0 J6 O+ ^) WS.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
* z6 L$ d$ t8 K1 R2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.% u% K% G& w/ }8 @: ~
2.5.2.1 Allegri and Mozart& }# C( q5 y$ k3 I8 p) {
S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)
& u/ F3 s1 {* o3 tS.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)
/ h [; T! w& h2.5.2.2 Bach) G- h ?' i2 k. T$ U
S.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
& B6 _# @* [% Z7 uS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?), U0 m0 z- E& t' r5 m
2.5.2.3 Beethoven* K0 ~3 ^: a# @' d0 q
S.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)
( M) Y- t3 ]! D! E+ @0 DS.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)
3 C. U% }6 Y$ v/ u+ h. u9 E4 {6 w* CS.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)# K3 ~+ l! B* I) t/ z0 b+ q8 d Y
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)
2 M( t9 O; v2 r; z \* GS.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)
2 L' @4 J: r8 A0 g4 OS.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)( |) J, V$ N) X4 V- q
S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)
/ y& f' E4 e: ]# Q1 b. ^3 W2 U5 HS.466, Adelaïde [third version] (1847)
) _$ U6 g8 [2 N+ ?/ u2 E7 x8 a( |+ \' \S.466a, Adelaïde [first version] (1839)
: X. B( S: x! J- ?4 }- C; M/ p1 gS.466b, Adelaïde [second version] (1840)$ J3 A/ o) o$ l3 m( |$ w- P, K
S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)
2 N6 A" I, X$ ?" U: D R, ]1 lS.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)
' O, L4 r5 ~: M' i; NS.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)" P, a) [; | _( t4 k" Q$ }
2.5.2.4 Berlioz
6 Q+ V6 @2 A/ N8 FS.470, Symphonie Fantastique (1833)
" `: Q& U" G! v( ~ p$ j9 i: ?4 KS.471, Overture from Les francs-juges (1833) w# E! l$ n i; N: p
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
& a; m9 \' s+ H$ Y6 M- hS.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)( ^' L# f l+ g u: R; x5 G
S.474, Ouverture Le Roi Lear (1837): G- u& C, _* i9 N7 w
S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)# L6 G3 R- g$ k" D
2.5.2.5 Bulhakov
e' `" t8 q/ w9 W0 sS.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)
: s7 t- j) z$ r9 F/ ]2.5.2.6 von Bülow
, M: A4 k7 t1 L0 y4 M2 n$ VS.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)$ E& d2 m& r" P* A
2.5.2.7 Chopin
" Y: ~( t+ Y9 B+ u( kS.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|