|
2.3.1 Korbay! S m/ D' R, l6 [+ x3 @2 R) a
* M# N4 Y. S8 J* }5 i3 V9 @- vS.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883) t$ i! ?$ m7 R9 e
2.3.2 Liszt/ d% q* B* X! o# D% J$ j3 i+ [
( ?) y" v+ `) I4 j
S.369, Die Lorelei (Heine) (1860)
: q d+ x) b6 E6 H* s4 l! GS.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
# d, d( h1 \. `" e. M% \S.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)
+ U. x0 q, r5 S" R2 RS.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)$ F$ \/ m3 s% t- W0 J! }. q/ F) d e
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)
( q+ \3 [: L: K- _, TS.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)
, m: `9 a9 [+ i8 @& y4 q$ j: ^2.3.3 Schubert
2 B/ r8 x; ^) h- H3 V$ t7 f: J* S* m# b0 {' Y
S.375, 6 Songs (1860)3 }. g' A, g2 S! Y) F
S.376, Die Allmacht (1871)" ~# V, K! B/ s* k) H
2.3.4 Zichy
) z5 ~ n$ _/ t- }0 u# l" Y9 v
- T# F* d2 A YS.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)) o6 D) L8 |8 ^+ c2 p5 t* Y+ ^8 ]8 B& X$ F
2.4 Chamber Music(室内乐等)0 F0 `4 R4 \" B& E2 H
2.4.1 Liszt
% Q' O0 z. R2 W) I* N# o
5 k, t) y* n+ J: t- ]* c8 DS.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)
Y( R' v s. n/ E8 c5 j, g3 FS.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
" g& I' P4 _7 R5 W D# `! l- rS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)
! s2 v1 {" b# T& T* ^S.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)/ ]' `1 a' R; u; {
S.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)% _4 R1 L1 n% [$ u
S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)
4 s! T2 F! e5 ?- Z4 t' [0 s. QS.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)
/ Z t. K5 U9 g' Z! }& T* bS.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)
7 k& \4 {# e: G. W( rS.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86): U) H% W. f4 {5 F" ~
S.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)/ r5 z8 `& e5 ?" m- W5 i0 O
2.5 Pianoforte Solo. Z0 ] P: ]8 R0 B4 ?. l
; H0 }/ E: X; F3 {3 B- N& Q0 \: J2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)3 [# L2 x: ?9 y4 g& Q: |
1 P- r; M0 ^% z: T: G9 _* F$ S# Q2.5.1.1 ábrányi+ a7 W j0 t6 {
" Z, a- U9 s4 D2 c4 E- sS.383a, Elaboration on Virág dal (1881)/ I* U% ~+ x7 R, x' ?1 I( Y4 G
2.5.1.2 Alyabyev
4 M2 i9 V6 M; k" o2 }1 }% _& B6 l- w0 |- S- ^6 k( N6 Y- z
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
, F1 [$ B( |, i" dS.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846): S- [% v3 _5 F" r* X8 y) T8 e
2.5.1.3 Auber
b* }& i" z9 Y1 M* |
8 }1 y4 X) @% e" V# i( k. Q! O0 z* t7 TS.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
7 M" e4 l% i2 @+ lS.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编- F' K8 F- h' G V8 t9 T& r
S.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编
) L0 K$ L7 e) q1 e/ }7 E: OS.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
1 U- s9 b) Y$ y! E6 Y4 q) WS.387a, Piece on an unknown theme (1847)
/ q2 z9 O8 K( B# x3 _4 y) U, X2.5.1.4 Beethoven
5 |$ j0 B1 |7 c0 L" s4 J2 |; I J) @% R* p j9 L! V4 J* C% Q+ n
S.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
! a0 {# P4 K& d1 }S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)7 v& \( e5 i) D4 u- a6 ?
S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)7 c7 C8 I+ R: r. w- e
S.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编+ e, ^( G$ S" P: T& f( P
S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)
/ n, Y; r+ M* O' c2.5.1.5 Bellini
2 \6 ~' F: v1 a, |9 U
z" g- p- v$ e" n9 _S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)
, o1 h% P$ f; I: t( dS.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)1 D, w% \ T/ j) l4 R8 ^
S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)1 G& [1 \ U+ A+ E% T- ]& f5 o: l
S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)! i/ H# V: t( g4 P& s$ c
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)6 ]9 s# J6 c# Z( L8 L3 s: `7 f: I. Q0 D
2.5.1.6 Berlioz
i$ ^8 w, P# t' p) d4 ~
; W9 a9 s: C X m5 HS.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
4 J. L4 f5 X. b2 @ h, BS.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)$ B: w* ~/ j. p2 _4 y$ X! P
2.5.1.7 Donizetti, Gaetano2 {5 e. `8 r! Y& n3 N
+ Z3 K x& K2 l# X) |9 A8 GS.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)0 k# p6 L/ @/ F
S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839) |$ P7 A5 u- Q1 B4 l( l8 o
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)
* y& }& q1 o, A( L0 N& C: OS.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)/ W4 C* h6 r/ r
3 t8 Z' W. c. Z# K4 T+ B# B李斯特全部作品目录-3
3 x/ R; l/ ~4 s3 U# H! y3 g0 b9 {8 i2 b8 N: m! a1 A, t, j
S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
. @9 D; e2 S9 ~& F d: A# x; QS.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)
, X. {- x+ h, C2 X* _% M: V* d6 g) HS.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)' {( n( _' V# s, i8 M6 S, {
2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe
2 Q& Q: f+ Q9 s, u+ P$ z8 w# q
5 c+ }8 Q p# k- R6 |* eS.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)
0 e" a6 S5 h% x g: F. \: s7 s2.5.1.9 Duke Ernst
/ x1 P( U* W$ `: {" U$ T4 [2 X6 F' `. C$ r# s! Y7 U( z& ^
S.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)6 z' x8 j; p4 M7 D
2.5.1.10 Erkel, Franz
) {% L7 r. Z7 {$ g# W9 p2 t3 l M
- h/ N8 T! X' E8 ~1 a: dS.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847), L8 E0 s9 A) W- _5 I% W0 t
2.5.1.11 Festetics# m/ w* P0 {1 K6 N+ _3 U; h
9 O% H9 V; o3 C7 C+ {# n, W% n3 }
S.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)
7 I/ R5 C/ J% h/ C, z8 n2.5.1.12 Glinka3 [: M2 m6 ~1 N4 Q& d. S. p0 @! J
u" ?/ s1 z( d% R1 `# ^4 w: r' L
S.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
0 I. P# a5 l9 G/ \2.5.1.13 Gounod. J& E' Q# }1 H2 j8 N
/ a4 M. r" X& d) M+ t
S.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)
" Y2 m+ a$ P" V7 G1 \S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)
0 I) G7 W2 o: @/ g' V. ES.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867), {! t/ B/ `/ |/ G4 h; x* l6 d, C
2.5.1.14 Halévy
" _0 K. g& F# r6 z) l7 v' gS.409a, Réminiscences de La Juive (1835)9 a" R# ?' @* w. g; ~3 W
2.5.1.15 Mendelssohn
, ]8 x. q( |! \& o8 W. zS.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)
" u; O- Z8 S* J A1 u2.5.1.16 Mercadante
4 l7 @1 @) d# y# N# z2 |- {3 aS.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)* ^0 Y0 T/ v8 u! ^$ T
2.5.1.17 Meyerbeer
7 g' h5 E6 X) R1 j& HS.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)
, o/ g S4 J. e5 l z0 u4 xS.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)9 h c# M# x6 h" S& d
S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)
& n# D G4 Z" D& FS.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50: t9 U; b" p5 o, P
S.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865! j: A) n% ?4 u, l7 T
S.416, Le Moine (1841)
4 ^# P7 Z6 @* T: j# P9 f6 O9 {2.5.1.18 Mosonyi, Michael- m J, X; K: j" Z; Z v8 u
S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编; @ k; I" j4 G0 A/ p+ l
2.5.1.19 Mozart0 d( I; W. z; L+ U$ n
S.418, Réminiscences de Don Juan (1841)$ @+ I. U2 v8 [+ x' m& O* a/ v
2.5.1.20 Pacini4 T; O8 q8 d8 D; U5 S1 r& l0 x
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编
~& p0 G! n% d: U( b, v- V2.5.1.21 Paganini' I: I, T$ E8 i% _7 Y6 d
S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲
" B7 e8 q) k- R4 l" k( G0 D2.5.1.22 Raff$ y5 r9 a+ R8 Y7 A2 d
S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)8 d; ^+ k( Y7 @3 ?5 t" {" ~8 N! Q3 O
2.5.1.23 Rossini
6 ^; n5 f( s. W2 k6 D, tS.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)
) n1 U. h2 K0 ES.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)6 ?* m' C) G! R) Y
S.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)4 K6 C+ X" c- a1 \
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)8 M$ @( d; ^# F+ A
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
0 o! ], E# d. }* c, L' y, e* T/ _2.5.1.24 Schubert
( k) b5 q, i# o% E) L# YS.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)
/ I1 Z9 K' D/ k, L" a5 E3 _S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)
% X" N9 Q$ J0 Z) Q6 p: qS.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编
( t, C7 }7 B/ y+ s( L GS.426a, Marche militaire (ca. 1870)- `( L1 O6 [. `6 i! w2 h
S.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
" G. [& Z& i! M2.5.1.25 Sorriano s2 M0 W) e; F! ~2 u% i# E) d( Q
S.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)( J8 e7 x c2 v1 L- A$ O1 U) |
2.5.1.26 Tchaikovsky
6 i- f5 S0 d4 S+ vS.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)6 W! S; B* H4 R# k8 S8 L; |- j
2.5.1.27 Végh, Janos6 S% g4 D8 h( A% R4 |+ C
S.430, Valse de concert (1882-83)9 W9 @7 @! b5 N9 M6 I; _' g' ^/ g
2.5.1.28 Verdi
! ~/ S# ?& W, C6 ES.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)
' Z) f+ B! l1 T/ ^4 |5 ES.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)* y8 e: Q' d9 P4 W% Q( T
S.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)
, [- _, c6 L1 |) u& n' HS.433, Miserere du Trovatore (1860)- V; ^6 e7 W7 x0 n3 y/ ^7 B; C
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)
% }- j! I& i( ^' [# jS.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68) @% X2 o& T0 S
S.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)6 o9 S& \( f$ X+ X( s8 P. Q
S.437, Agnus Dei (1877)7 H" S2 @7 j6 W- Z# H/ Y
S.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)3 j7 @5 I0 v/ q0 c: I
2.5.1.29 Wagner
- \7 p0 \7 Q+ _5 s/ d& e& tS.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)% }9 L5 R# R! p! p$ n Z
S.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)
0 @6 I. o. K3 R( WS.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)' L6 _, b2 `) j
S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848). F. F: n1 m: K. c" f" r: G8 G, m
S.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885), T/ d$ j7 Y* ]3 r4 Z1 k0 e
S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)# T- U s" D) g/ w% B0 k
S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)1 s6 s; H0 S# t B( k1 W* @
S.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)* E) J& b: m* N* R8 B3 t
S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)
1 t: `: a3 _0 ~& j% A( U; xS.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)* m8 w1 g& C' m+ V9 ?5 l$ f; T
S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)
0 S4 ^6 ]7 L; P5 WS.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
3 L* N' w; K1 m. c% a2.5.1.30 Weber
! Y+ M% D+ L2 y2 IS.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
- Q% t ^6 e% w* o% F! vS.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)
- H. W1 t+ N% u1 r' E3 ZS.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)
2 ^+ q' p" F$ t0 D* G4 wS.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)" g- J6 ?, y/ Y1 ~7 a# P
S.455, Polonaise brillante (1851)3 ~/ s" F& s* Q& n' v
2.5.1.31 Zichy, Count Géza9 Q# _) n# |( X/ [; x U8 H
S.456, Valse d'Adele (1877) z s6 s/ Q* ?7 t1 k& |
2.5.1.32 Unknown
- i3 O3 a9 ^$ r4 @S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)% O" x+ C" ]5 C& v; A6 P2 s
S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
# K+ V8 n+ f" w% A3 ?9 @2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.
: |# w6 G1 ?7 t& p: K- f H Q2.5.2.1 Allegri and Mozart
$ u0 C. Z7 [/ G9 J- F2 m" D8 US.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)
* W8 [# v* s# D6 CS.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)
) X' t$ F7 P2 u( M1 A/ J# M3 K2.5.2.2 Bach
/ p2 `8 U( B J$ l* b+ x4 tS.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
f: W) }) G: F0 E$ V7 iS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)
; ^- \& `- |1 |2.5.2.3 Beethoven# e+ y$ N* y9 {; X5 W( H
S.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)) @3 P6 H! J: g
S.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)
1 b! Q0 n3 \+ {; D; c! d+ X [S.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)
- a* f3 h, i+ p0 b- P; `S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)
5 z) @/ x* x7 E1 sS.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)
; a' i# X- F2 c8 Y @ wS.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64), I! b+ P# p4 F4 t3 u6 ~- r% |* p
S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)
9 ]0 \4 E+ n6 [4 Y& O: f1 Z. |S.466, Adelaïde [third version] (1847). b4 O0 v$ O t6 g. V
S.466a, Adelaïde [first version] (1839)
6 A" z; s- k |! E0 I& i, G0 oS.466b, Adelaïde [second version] (1840)# D% b( s) L8 I, _+ u, O
S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)
# b4 ]% F4 B; E7 x2 bS.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)0 } ^+ e( P* O
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)+ v8 b% a9 i4 T; S6 _9 K: t6 W
2.5.2.4 Berlioz
7 L) U8 \; D; n; d5 |( j$ US.470, Symphonie Fantastique (1833)! ~+ y o- V3 `" m1 P" G
S.471, Overture from Les francs-juges (1833)
6 W8 C" J" z* {9 ~* } LS.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
7 w7 W0 U! o( g$ e9 B- z0 x% rS.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)
% c" O# r" }4 A7 o" M, @& YS.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)& |0 F6 O; G, a7 E0 U) j# ]
S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)- F7 q9 a" h5 ~) ?4 ?, E
2.5.2.5 Bulhakov
; C3 r7 G; [( VS.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)
' f% ~1 N0 W' Q" @2.5.2.6 von Bülow2 x) D# g" l6 l( X/ x6 L; K
S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)
" e3 E0 p; K. j2.5.2.7 Chopin
; c8 ^6 q7 B; PS.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|