|
|
2.3.1 Korbay9 z* q" K! }) p7 A9 E' F4 v0 g
* K0 V- i ?8 v$ w5 X% H+ @7 @: Z
S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)5 F6 p/ Q* H3 E+ G7 G
2.3.2 Liszt. M8 O, t& _) z+ C& w; w Z
/ S/ \$ C" ?* c5 e* ^( Q9 `! W
S.369, Die Lorelei (Heine) (1860)) N c3 w S; F* S+ d" o! q
S.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
* o) J' n0 I+ D% f+ ]: _S.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)
' {0 N( P: u( M" t. lS.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)- a: y9 p5 d6 V/ \# G. @
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)
( X: D0 J' B2 ]6 E6 M: z9 K+ _S.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)/ q( j4 g6 X# d( \% x3 p" d
2.3.3 Schubert
/ Y7 y- H6 f- K5 @1 ]. Z: _3 s3 f0 w- ^3 \* K1 \( m
S.375, 6 Songs (1860)
: H! W# w1 M4 A# r/ o( VS.376, Die Allmacht (1871)/ v# S5 F% b2 r) J! d
2.3.4 Zichy; ^. u# [( R* i' n% Q) ~5 j
% x0 M3 l- N8 s8 g* aS.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)9 M1 V$ C- K# A& |8 y) w
2.4 Chamber Music(室内乐等)0 e) w; }0 U" A8 W" w
2.4.1 Liszt: S; ?* G. Y* W" @0 r' `0 k
( Z6 D" c, s- e! wS.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)
. q# n* _# O6 @0 WS.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)7 J: i! Q; Z1 ~
S.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)& a3 f- R) ?; v
S.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
K1 J4 ?; ?% h( \S.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)0 X9 a6 `: ^# _. _, |) N6 p: u
S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)
3 y7 }5 a7 m h# e2 u/ A3 \: aS.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)
% [) G/ t( I; t* X& G4 c6 FS.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)6 T- o- E' }# e2 l/ m
S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)* Z6 K* C6 ^2 M- z, C, t
S.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)( y' v5 }7 Y0 m. H3 O. f3 F
2.5 Pianoforte Solo
5 @. q, C z ~+ }$ n4 T
0 C. k1 @2 _9 g2 E2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
% z$ u/ k: k" a1 H/ I# d1 C, s; }0 ^2 \; [5 h" N
2.5.1.1 ábrányi* C9 f) g, ?5 c0 @3 G
/ k4 {* \9 i6 B2 t
S.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
8 x2 s9 U- e5 f% N0 |7 p( h0 m2.5.1.2 Alyabyev" R6 p# I$ [9 ?0 I( B8 ^' M
+ C2 Y, g T" F2 f8 V. K1 N
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
% t; M- e" K6 p% i' LS.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)
6 m+ L6 V; v5 V( \8 J+ g* m8 R2.5.1.3 Auber
7 e/ m) ?1 A; V, X
+ w) M) Y1 Y, L& |2 b0 I) b. h; [S.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)* l# S+ R/ i# x# i
S.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编
: k: r9 B' V. x4 mS.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编% C, R: v( A) c( v0 @
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)5 x4 G" z6 a/ r/ ]
S.387a, Piece on an unknown theme (1847)
/ @3 _9 ^! |- A. P5 ^! s5 \2.5.1.4 Beethoven, x) H' z- w. w9 z4 c# F
$ e$ O; Z4 C* VS.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编. b9 n: g3 s8 T* l' r% r
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846). Z: k# o# s( i
S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)
* u$ `- S+ ?" _- O: |* H( sS.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编2 i' n. V/ z# S: p5 g i
S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)7 ^0 V) Z# _0 z
2.5.1.5 Bellini$ J8 A i3 f! l9 }( |" R- ^
2 W) W$ N0 m* w
S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)
7 ~, A/ k/ h0 B* \/ N) I- cS.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)
; t2 W* M& W% X) h4 L7 hS.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)
" `+ s1 M( E- I8 n' kS.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)$ c! p0 f4 E- \/ g7 {$ Q4 A- v n
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)
: s8 Z- i( t3 _* D+ w0 k2.5.1.6 Berlioz- {$ u9 B; s* P
: |. G- |& P4 P* z) J3 Q4 [S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
0 H4 p" O! k, R5 d& [: i9 R$ oS.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)
9 d, G' ] u0 p4 y" J8 m- }. U2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
, Y$ H: N+ \9 x0 a& u7 E; f/ T
5 y* \7 x, X& A0 M4 \S.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)) y: ^" U4 z$ [: |' C
S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)
! ^: f- Z7 T# ~S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)
2 R4 a, K* U- b/ h- W2 U* GS.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
/ A& n* o0 K8 ~3 M* Y
/ a& F/ M; d; {! c$ \( H李斯特全部作品目录-33 H. N( K! O+ X2 u5 M
4 q. ]; t8 d# } O7 IS.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
. N) a, s; v5 H, N& S) p {6 bS.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)
! E, Q d2 B! O; Z- [ j3 o6 uS.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
9 g# c u9 q9 L8 w2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe
1 u' {3 X0 d4 P
3 A% {- z" s% j' B0 p/ j& R3 TS.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)
# W8 d& G8 I5 @# g, V2.5.1.9 Duke Ernst6 b; X3 k. E4 j2 R$ x T& [
8 r9 [1 ~% v1 e" k# L+ G
S.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)2 w3 k; U) K/ w' a" U$ m9 o
2.5.1.10 Erkel, Franz5 z) [% K8 G9 t9 m
/ y% i- o: P4 J* A( s' o8 BS.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)
/ ?" r! w6 ^) x: P' h6 }2.5.1.11 Festetics: x/ Y2 N" p0 x, s, T
% q0 x. C* T( S* I1 PS.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)
+ p4 H% n- Z6 I+ T2.5.1.12 Glinka& U3 @1 t" _/ Z0 W) e5 P
; s6 h9 u% w; }% c" V) TS.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)- X9 m7 g1 O' L/ Y
2.5.1.13 Gounod+ P, K' O: U- Z* Z* W1 C
$ P4 y, P. P# G/ t9 W$ S" I
S.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)
: s7 s1 x; x% Y7 AS.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)9 G0 ?- P& O% C/ b9 b& [5 M
S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)- C, T( ~4 t% Y# b% B% ]* i4 \
2.5.1.14 Halévy) I/ J* @+ x1 u+ ^1 P3 I
S.409a, Réminiscences de La Juive (1835)4 k3 y9 O% h+ n0 p3 x
2.5.1.15 Mendelssohn
. U, s5 i! J/ @S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)
`1 [, U( ^4 x8 @: r" g! a2.5.1.16 Mercadante) O. u9 K% q" @& }" H" V
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)2 E; u0 U: O- Q/ f `
2.5.1.17 Meyerbeer) Z$ N c* X: x
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)
+ O( L$ U* A+ d+ p) K" mS.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)
/ A. V& l4 k( F1 }7 R, M8 xS.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)0 }; P1 A: r/ `: C" C" ]$ Z
S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50
0 n( x% D7 w7 L) KS.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865' u- W& ^! S! }! x# u
S.416, Le Moine (1841)! E& C* m( T' ~! J6 D0 ~
2.5.1.18 Mosonyi, Michael. l' S) U" A7 g% E( M1 l
S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编0 J! A6 I2 P( u+ @0 n# |
2.5.1.19 Mozart4 y4 F/ p7 v! d: T8 d) x" {9 [
S.418, Réminiscences de Don Juan (1841)
5 h/ k4 ]* k: w2.5.1.20 Pacini2 |& a/ n3 R% M$ z) Q) ?2 _
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编1 M) C, O1 f4 K$ `) a# S
2.5.1.21 Paganini
4 c# ~, ~6 Q! hS.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲4 W5 I& d9 M; H3 j: P1 ^ s* r
2.5.1.22 Raff$ c M' |! v# @& W8 G. C# d! Q7 Y
S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)
$ M5 N. o/ o3 A! \4 h' `2.5.1.23 Rossini7 V% E( |* Z a6 e3 ]
S.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)% K; P1 p f5 C1 C T5 C( S
S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)
& `3 H: B L. y2 JS.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)3 N4 z# v) D9 ?! }0 g* A' P! k
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)
" n6 k2 r& Y5 z @& K) c+ I7 h2 wS.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
9 M; Y3 w- R7 [. h6 M' j: y2 Y2.5.1.24 Schubert1 d; W! l* \+ E! ^& [9 {
S.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)
# D/ u/ V5 H$ T- m) }+ L2 Y) |S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)1 e- ~" Q, b6 d
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编
& C) W4 h( b4 gS.426a, Marche militaire (ca. 1870)- d( Y; K4 i/ N2 }8 F; Q
S.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
& a8 ~$ m: }0 A- V# ]7 Q j2.5.1.25 Sorriano
# A) u }4 L3 xS.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)8 S* e" H5 u6 Q
2.5.1.26 Tchaikovsky
2 H0 g# u2 I8 @8 B! [+ aS.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)9 T$ k# k; p: N' s M6 l
2.5.1.27 Végh, Janos
0 R" [4 N# G3 V& U9 H4 s. FS.430, Valse de concert (1882-83)7 B( Y+ B) B- ]2 V2 c8 W3 }
2.5.1.28 Verdi
1 J2 X( p2 E- Z! aS.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)
2 o! Y' `6 \- w* O5 A4 eS.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
# v/ e' k' W$ F) S, K$ Z) TS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)
" H, j# K1 P2 j" U5 E- QS.433, Miserere du Trovatore (1860)
6 n0 D, W) r! c) G: ~4 iS.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859), u9 R6 U. I5 k: I. f
S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68). w. g% J! K$ E5 B3 n
S.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
4 }! v$ N+ ^' `& V3 e v4 IS.437, Agnus Dei (1877) u7 I" K& ~7 x+ N' g, A. E
S.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)/ y$ j7 g* C' }& H$ I9 ?
2.5.1.29 Wagner
+ [) Z, J7 o0 w) m3 m) u. sS.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)% D' U7 m) K; E* d/ F4 Q2 |
S.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)0 s0 M9 l; R! b4 Y" o7 q
S.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)5 e2 J) ^9 E9 v
S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
4 b) i! k, w$ o" U$ ZS.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)* t" \( }( t4 a1 l, \/ {% A0 R* H7 n
S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)' l4 |8 Q6 a" {4 j2 H" L/ w6 i
S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)! h% h6 Q" R8 J
S.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854) R0 b8 Z$ ]9 g" A& \! W0 {2 e
S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)
3 R* y8 M! [# c4 i8 u5 k0 nS.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)' g$ m# f- s; H: | z% f
S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)) v$ X0 }" Y1 A1 l4 }0 p4 Y
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
2 [- _) p% ?1 V) R, g0 ^) o9 D2.5.1.30 Weber0 E4 e! X2 n* _! X
S.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
& m- h5 A9 E |; J) A0 aS.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)( k& B( m; n0 h0 b% a, h
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)' F9 D8 `) W1 i0 }
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)( S* A0 l& f: k
S.455, Polonaise brillante (1851)
, k7 B6 Z& @. P3 u. Y2.5.1.31 Zichy, Count Géza
. f) H# X+ v( U' nS.456, Valse d'Adele (1877)- y" u- M k$ F5 j! D/ Y
2.5.1.32 Unknown
7 @' ~& G( i7 I* k9 VS.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)
5 b7 t1 {3 I+ h" p% `) fS.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
: B9 C ]$ L8 n- j2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.
+ W$ A/ Z! [# y: n2.5.2.1 Allegri and Mozart; H1 a% G$ E i# B" S. m% `
S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)4 f& h% v8 I/ I$ e8 f
S.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)
" q5 J7 A; t \3 V- {$ ^2.5.2.2 Bach3 a% w! ]( `0 o0 T$ a& b ~- w
S.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850), t8 ~% P1 I: K' o# }$ @2 o" {
S.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)
, E, ]/ W2 Z/ U; m2.5.2.3 Beethoven A' Q1 J1 t. k$ s0 k/ \5 N
S.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)
( O) X% g+ y; `# C/ q% u- G% oS.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)
% {# r1 _0 K. [' YS.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)
" O" y7 m6 O# ]- U& ?: {. r, tS.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)2 O* [" h" H1 O' C+ w" s2 T
S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)
' }, K0 x5 T4 nS.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)
& [) c6 k/ f [/ p% h' p% FS.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)0 M3 F W' c& K+ J( U
S.466, Adelaïde [third version] (1847)
{" g3 K" J) \" WS.466a, Adelaïde [first version] (1839)
M7 n( Q4 d6 f4 A- }: wS.466b, Adelaïde [second version] (1840)
, `9 ?* }" E) G! wS.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840). k! l- S! E* o
S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)" |4 _+ h& H( c3 E1 j, d
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)
% C; A! ^# o' D: Z D+ Z2.5.2.4 Berlioz
: r9 E) Y! g2 Q6 U1 Z' ^/ g- rS.470, Symphonie Fantastique (1833)- h6 u4 {7 J: O+ V, e7 z
S.471, Overture from Les francs-juges (1833)4 r, u- h x+ B. c
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)! p! s1 h1 r [) {3 a' q- Q8 U) f
S.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862): t9 [( ^/ @5 V9 ]# K
S.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)" ?# h; l" A' g* h& R) N8 t. ?( ]
S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)1 E& ^3 T/ X; S* Y: D1 T; K
2.5.2.5 Bulhakov8 t }( r: r" T6 f: B6 t& h/ a
S.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)
5 f- @9 A0 V$ c9 m+ t, _' S3 c2.5.2.6 von Bülow
, |9 g: _1 |5 C' I; X' US.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)& N4 L$ `8 Y. S, J* U5 M$ V
2.5.2.7 Chopin! D. V* {3 H% K+ m {
S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|