|
2.3.1 Korbay
5 Q. A* M( }6 Z( U
$ ]/ i$ a6 N2 ?( R1 j: bS.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)! R+ ]5 l. n$ H1 U
2.3.2 Liszt
# V# P" q+ S. [3 V' T# Z" ^% n5 s
+ r2 w" s0 y* E7 o3 w/ y, fS.369, Die Lorelei (Heine) (1860)! o# J7 X4 E' V$ d) r) M' S4 u
S.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
9 v1 V& B* R6 i: A2 RS.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)
3 T* P) X! }0 @0 D8 s3 lS.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)/ {4 i/ z# i6 ]# j; w
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)$ j- V) C) u- x& E" N6 {
S.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)
$ f# I: V, ^* C( y7 E2.3.3 Schubert4 k$ ~, N6 k8 z
. ?0 i: F0 q% M9 y% _) c$ MS.375, 6 Songs (1860)) z/ B# [ F' H" }& ^: A; m6 f$ U4 j
S.376, Die Allmacht (1871)
. ?- S m) ^! ]. d$ K4 X2 @' j2.3.4 Zichy% \- G7 o, x% g: W0 ]7 {/ M/ G
4 {7 u* P1 \+ z$ [7 [$ J. q
S.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)
. l# B! Q4 v3 i! s' E& a2.4 Chamber Music(室内乐等)
! J' e; l4 ]; y6 f V o; U# Q; y- m2.4.1 Liszt
0 [5 @" j" f& K1 p4 K2 ?
% p: P8 ?; o1 a" Q0 k! c5 ^; D5 `S.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)/ B( p0 N' W. _" {4 z6 X/ j
S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
0 N. N+ E0 H% i" b( B. a3 q) PS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)
/ K$ r; R8 Q rS.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
" B( v0 ^& r1 H% n; U* S& dS.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)) {) W; R+ p/ x
S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)
( j5 i' s1 P+ [8 ]: OS.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)
4 r% c0 e9 E9 C) ~3 bS.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)
L8 Z; o+ t7 }9 TS.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)
. Q5 P0 Z. s9 XS.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)
$ k* s+ E5 X5 w6 O2.5 Pianoforte Solo8 z% O; N$ K% ]7 e4 H
, [8 w# F- Z$ U* S: ]! `" b6 Q
2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)! R* ?+ N, C1 z K) E W# b7 q
: X! Z3 ~$ k: V! Q& j8 o
2.5.1.1 ábrányi/ j4 r. X# m+ ?5 u
( v3 ~0 u9 e) ?5 t) Z @
S.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
; f+ q( M- P7 ?, j& ]2.5.1.2 Alyabyev* r$ r% c3 }2 i, Y
) v1 B {8 S- x/ D6 J8 V G& [S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
- T: Y" \9 T! X% jS.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)) Y5 Z0 w9 ~) p0 |7 U% n. x( ~
2.5.1.3 Auber9 F) S. b5 ]: F) H. y; I
* w8 d0 e0 d F7 |, Y& D$ r) pS.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
4 y: [- U. L& {S.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编: d9 t- @6 h: D' P0 |) Q7 O
S.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编7 X( m! m3 I3 e3 b% F
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)2 o- D5 ]: x# A9 [: e" b6 e1 P
S.387a, Piece on an unknown theme (1847)
. u$ |8 S L7 J; R0 X: M2.5.1.4 Beethoven
' N( _* W% N1 I( h: s% e( g2 @4 E4 s; z
S.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
. h, z$ B% t- n( iS.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846) G6 A8 X& d5 j9 r) O" G
S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)
. x, g [ y& [3 [' k8 sS.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
- s. t$ ~) ^* T, t2 j6 j3 sS.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)
, x- [& A m7 I2.5.1.5 Bellini
z( A" k" s% e7 f" \
2 g1 x4 w& j/ q0 T! D, KS.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)' R4 [# V- }$ c+ T: _- C: p s
S.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)
# K( G' e7 O) @: i& ^9 z) u7 Y/ RS.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)
% [( M# A6 v& kS.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)
# D7 ?; I7 R5 O f9 S8 C7 wS.394, Réminiscences de Norma (1841-43)/ {) p* O" n/ e+ {- ^7 R
2.5.1.6 Berlioz# ~6 y8 @8 ?$ x9 ]8 a( u
$ \: K; v, z( H. E' B6 Z5 A6 T
S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
, n; |: Z% A$ g. U k7 H! E US.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)
& x- Q* S: m* i2.5.1.7 Donizetti, Gaetano' x t4 s/ z$ r0 H) e
$ n# T! \. m1 k; w+ Z8 h, KS.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)3 Y2 ^5 N/ A: ~9 ~; X* K
S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)
: v; `( C4 G z: V2 f; _. pS.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)' c! Q! y4 s. G
S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
- o+ z5 c8 \# b: H' Y g/ j$ ?
李斯特全部作品目录-31 @. K# B9 r2 I; P
- S+ y) J/ @$ y% _. H% FS.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
0 D2 y! p9 C* W2 R+ g* f' N. yS.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841). h8 v7 o: w1 F+ u) E
S.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
4 o) J8 D2 D1 ~( `8 @% G1 Y$ J( g2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe# ]; d8 K: t5 K8 ?' g) {
! `3 W' u! W( D5 p5 k4 X) nS.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)& @3 d) k2 F- D
2.5.1.9 Duke Ernst" y/ X2 Z4 {: F* E! {
4 `# o8 L7 j3 \+ n
S.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)
9 l8 l' ?: T6 H( Z3 l9 _; J' e. \2.5.1.10 Erkel, Franz
1 D2 N2 n, w+ ?. L; K4 f4 Q# Z
+ T, ?+ @& f( S5 A2 u% @3 K" bS.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)" z9 x# S8 T' C+ E5 K
2.5.1.11 Festetics
/ [1 |/ h- e B: E* h# R* r q$ Z: k1 \- K$ p
S.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)$ O6 p. u* v1 Y/ |" m4 P7 D
2.5.1.12 Glinka9 ], l! W- v0 `1 |2 C
) N9 X: b, _) {6 PS.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)) S8 s S7 e3 @" V
2.5.1.13 Gounod0 }5 E0 S5 k/ F8 ?- I9 t
! C5 D1 c" T! U
S.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)& T) ^( K9 [, L' V
S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)& O q/ c% A7 p) T+ Y" z/ n6 y7 i
S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867), r& N0 X1 J# s; E( E. E2 S
2.5.1.14 Halévy
+ Y/ y9 U2 i! v, W6 BS.409a, Réminiscences de La Juive (1835)
: T8 _& w5 W, A/ h0 X2.5.1.15 Mendelssohn. w) f- E6 l! J0 Q/ M" l
S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)
1 w" R" a, H* ~! N5 D) p( I2.5.1.16 Mercadante
/ i2 y: C6 Z6 }: sS.411, Soirée italienne. Six amusements (1838). u, o3 u0 x r3 @! l& j. F
2.5.1.17 Meyerbeer
0 D: O3 r) Y: S- t7 E: hS.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)0 h' G \% Y$ S/ O9 c
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)7 }1 B D2 E( a$ K
S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)1 f5 x- R3 y" \7 ? r" d# e
S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50
7 [, n9 r* C; b; A, qS.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865. T4 P4 T: d0 H9 B$ z$ O9 z
S.416, Le Moine (1841)5 m( l/ q6 n; p5 \
2.5.1.18 Mosonyi, Michael
4 |1 m( G ^( j* J) K3 Z% KS.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编+ x: V! C) @: Y4 c5 F
2.5.1.19 Mozart8 H' N$ m3 L6 Z5 G1 u
S.418, Réminiscences de Don Juan (1841); R" ?* B- D# X: A- @
2.5.1.20 Pacini O3 |5 v- d/ [+ }. ~
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编2 G# ]* I( f9 ~4 Q; A5 R. e1 @
2.5.1.21 Paganini) g5 p4 Q# o/ t( Y
S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲; X( x3 H: `& j k2 M
2.5.1.22 Raff
1 C& a, Y" I6 L" R' ]( f. @S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)
$ t/ P! M( a: _, n# Y$ ?# _* q% O2.5.1.23 Rossini
. ^( J8 c6 d) ?, \) d4 [, BS.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)
8 V4 L% u! w. F# ]9 P6 U) V4 tS.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)3 Z+ V: J S7 l4 r, m& ?1 V
S.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)
/ {8 L6 B4 B% HS.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)5 b6 g5 K9 C) H, |5 L# X" e% x
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
2 ~ O0 h( r: e$ b8 N+ d% }2.5.1.24 Schubert
7 k, p4 H& [" Z! fS.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)7 t2 B$ J; P( w5 e+ Y
S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846). P( L+ N6 {+ @9 b7 V! W
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编& }( ^; {3 P0 O# S& R) Y! L
S.426a, Marche militaire (ca. 1870)0 w4 I, z5 X" T9 t6 Q# ?5 S6 e
S.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
4 k/ [5 m/ N7 D7 c. _5 L2.5.1.25 Sorriano% [2 }3 T% w' S+ q: [) F, P
S.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)
9 F2 k9 G2 U3 Q0 s J2.5.1.26 Tchaikovsky
( H! I7 R2 B2 ^S.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)
( K- V1 G0 k/ ?# s, x+ A' o) ]2.5.1.27 Végh, Janos
" U' h$ L7 U. Y0 `3 VS.430, Valse de concert (1882-83)- i B3 `; `- u
2.5.1.28 Verdi1 c3 y, Z2 T- p+ k- W( d3 G
S.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)+ a5 |. d+ V! s5 c9 ]
S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
" h8 ^7 B" J* C7 nS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)' H5 o* b3 Q% K1 k6 a/ r. ]) K
S.433, Miserere du Trovatore (1860)# _5 t) O* _# J1 J7 a" g, }# z
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)
" \5 j! X( D* |4 S F8 v- q4 H+ f. W( mS.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)
0 \; [9 |: a/ {1 a! Y3 ES.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)! y4 f. t: d0 A C( j6 [
S.437, Agnus Dei (1877); A }8 f4 H" f/ [: `2 s0 ^
S.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)
; k2 o" n( M; `4 e, x# D2.5.1.29 Wagner, _0 N$ [2 M0 w; M" D
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)4 g: C1 c: `, I3 _' _5 G
S.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860); A/ v. @+ \8 W5 o1 I: j
S.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)
/ m0 W# l; S q% B: v/ |' \' `+ BS.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)6 j4 Y- U$ H5 L. F& W0 u
S.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)
! p C& w. ~- a, V# U) Q2 P" \" K. [S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)
. Q' @6 Y- A! u; H3 |S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)
2 n1 y5 @$ \7 _2 F) gS.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)
' c: K8 l& v2 a( C0 ZS.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)
; ~* l% Z$ t- x: @6 ^: W" `+ uS.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871): G/ C2 _3 A. I- O
S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)
* p8 o$ X6 X, k+ PS.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
( Q4 {# d! d6 A- H2.5.1.30 Weber
# _) T2 ^. @: W2 F1 u, j+ v5 rS.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
- ?% I5 m) d- |* Z4 [S.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)
, s' [" D' u3 wS.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)
5 ~) n {7 ~9 Q* X l# x8 `. US.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)- Y; K: Q# q& T' O
S.455, Polonaise brillante (1851)
; @0 a A4 Q4 k {9 Q; o7 {2.5.1.31 Zichy, Count Géza$ \/ I) }# j' D( ^1 Q& h! A
S.456, Valse d'Adele (1877)
2 D% c# T( l! y5 [' F+ p2.5.1.32 Unknown) i% r# k* O% P1 L
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)
. n) h- X) z+ M* {. zS.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)& ?" l$ u. B, h9 Q9 C6 k
2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.$ d* x' Q0 ~9 q- B: K
2.5.2.1 Allegri and Mozart0 o! o' _2 t$ _
S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)
' G' |* ]' N5 Z5 a+ |# NS.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)7 P' [5 P' y# Q# `" e, Q1 M. ]
2.5.2.2 Bach
; e# ^) } O8 {, i) d; a% jS.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
9 p3 t- y O' K! p; G, Z( A" RS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)/ Z, K) C( z5 d1 ?! o! X
2.5.2.3 Beethoven- x2 Y- ^+ u! r( \9 M6 Y" N: A p; b4 t [
S.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)
. f2 }5 I3 a5 C$ J" i7 ~S.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)
0 k& F8 c0 p& j0 g' AS.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)" u% V$ i F; }
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)
, F; ^' a" B- QS.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)5 Z" n' R2 v2 r# ^3 }; @+ @
S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64), e8 [+ }1 Q) O5 ^
S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)
, d9 J+ O: g; [8 W1 l dS.466, Adelaïde [third version] (1847)) n0 V4 N( S* r3 y% N
S.466a, Adelaïde [first version] (1839)# k+ [2 }( `; Y( K- F! b; N
S.466b, Adelaïde [second version] (1840)% l* a: E1 q" ^6 s& ~* X0 V
S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)
/ q! y8 F( F8 {S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)
, s/ E5 l1 ^6 gS.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)
7 z0 w2 E" ^1 Y$ T6 a2.5.2.4 Berlioz! L. c" |' }+ Z9 y) @# R" a
S.470, Symphonie Fantastique (1833)
2 o' O6 {! I3 F* N/ |S.471, Overture from Les francs-juges (1833)! Y( s0 h4 ~4 l
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
. O6 ~. z3 B$ x- ?8 [7 }( xS.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862). [- U- q$ r/ P5 s0 c
S.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)
' J6 \& D$ ? d0 n G' J+ NS.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)
* a8 l. m4 r; \' b) B2.5.2.5 Bulhakov
) q$ r& h3 M# q; R5 G0 AS.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)
, {+ R8 V! U3 @5 x' l6 x2.5.2.6 von Bülow+ E2 C9 {) j3 K8 B. c W- G
S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)
& l) ?8 i" o8 D; y2.5.2.7 Chopin0 D4 _# F; n9 h; l* a/ c9 A4 T7 b% W, ~" }
S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|