|
2.3.1 Korbay; s3 U5 E* K5 Y' g) q6 O* r
% T) I' v, {7 G% Z, P' eS.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)& I0 V/ L5 g: U1 n2 d( G; A2 L# ]" Y
2.3.2 Liszt
) _+ M s. L7 i' x
7 O; \4 U) }7 X2 [% K5 G$ ?9 QS.369, Die Lorelei (Heine) (1860)4 l F" Q. ~! _- [
S.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
: |+ [) E) x% jS.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)/ b' Q8 s( X! t; [. M
S.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)$ z; o+ i% [& d: k1 x) N
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)
9 W7 X5 I- ?( N) f/ NS.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)
/ @7 H/ H" b, T" v5 l& e- Y2.3.3 Schubert3 v* [; T ~4 v
3 I/ B3 y. G& Z/ y6 `6 QS.375, 6 Songs (1860)' S+ K; n: j! [* p$ S. D, p, R
S.376, Die Allmacht (1871)
! P' \) C4 y7 S k; M; _9 q2.3.4 Zichy
+ h, g/ S& d, P; I; s' x+ Y9 ?
1 g$ H# ~0 C8 V X+ k, M1 |S.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884). J# }& d" g7 g9 b, g/ q: k
2.4 Chamber Music(室内乐等): J r% `, U4 N. Y4 g
2.4.1 Liszt* A7 ^ b% W( g8 A( z
9 L% v: Y- @5 V
S.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)
! M. t C( e1 {0 @* @S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
' @1 T4 F+ P" k0 b4 o6 v7 ^' eS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)
* u: n2 t* n9 L# }+ B( |* s- VS.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59): n" R3 g* `8 F0 m
S.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)
% r* H" n9 ~: L: V7 f( q$ V3 Z- y7 c& `S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)4 w1 l( v! C9 W: }3 O! @7 F X8 k' X
S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)* ?' F$ ]# r8 z
S.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)
# G& Q( P# v7 ^1 pS.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)! ]6 C) K1 ]- C; r; g% H
S.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)
3 D9 k5 h3 M6 H2.5 Pianoforte Solo+ S% D9 }5 O- F0 d# E
; a1 M/ s. I) _( g2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
]- l7 X" ?7 H$ |' F( L' u' ]4 H. ~4 q
2.5.1.1 ábrányi( U% f7 e* l" z5 j; _( F7 o# V6 `
$ l1 F* ?0 p! T! [
S.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
$ l* o+ E, |5 ~' w/ d& R. E; x2 ?$ w2.5.1.2 Alyabyev4 l& H0 \& ]2 k& }% A# K/ n$ `" F
! y! b- D6 s) I5 i, b$ K, S( i2 \S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
( y- y3 l$ J5 O% J$ w# i6 ]8 ~S.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)
: H6 G8 y4 _, u' `" c2.5.1.3 Auber c8 I9 e% h3 X& o* A" G
0 l1 h% ?; j( A+ _+ U# j7 ?9 Q, _
S.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
$ C. y2 ^/ O# c9 t- MS.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编: o! o5 C- a5 ^% ?! |- q0 J
S.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编+ j6 q0 B& `2 i9 }/ b+ Z
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
% G3 C$ ~/ x, g6 d* g0 aS.387a, Piece on an unknown theme (1847)) |0 y! F! ?% `9 B: f# W
2.5.1.4 Beethoven
3 Y2 f# d- `; Q+ y D! \7 v- Q1 k5 Y5 l8 p1 i
S.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
# \. J2 q9 r" l% N' A9 US.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)
$ b6 \- B% T- ?' TS.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)
* n* f- i5 W: ~! H. E7 ]$ MS.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
- E* u5 q0 ~' u: Q2 K. {S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879). r! x( n* Z% V1 r
2.5.1.5 Bellini' o" M" ^+ @* Z. e
/ U/ @; J& S; ]- L4 @S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)
( l2 ?/ h8 u/ sS.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)$ L/ Z2 `/ ]0 A& ?! R* g3 g
S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)6 X) G/ n% q% @/ ~ E2 E4 g6 C
S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)
+ b: s o7 n" |8 XS.394, Réminiscences de Norma (1841-43)
4 o) r9 s2 n; @# @2.5.1.6 Berlioz; ?( J: |5 l T
$ m7 ]8 E; w5 P( Z* N# a' ]
S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
8 A6 F0 [+ ^9 I$ H2 ]/ ~) Z% g3 GS.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)
! N8 X) Y) L/ o9 l" ]2.5.1.7 Donizetti, Gaetano% D& k4 R2 m7 ~1 J: R4 }( t$ p. X) e- J
8 Q p5 D, P2 f! j& U4 l1 |2 n( p
S.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)
' ^! M0 `; G9 V% \/ M9 }0 h# tS.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)) O. _% I8 u; ?# ^! z( x" }/ T- ^, f
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)
, }& E! p9 B7 c* X5 sS.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
4 E. ~ F/ q: o& u r3 J
0 ?+ D5 r" z3 K2 V, W. N1 K李斯特全部作品目录-3% D! E/ i/ K! Q4 @
3 C9 y- Y: Y% _" pS.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
6 P6 q/ L. p* B, t7 {S.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841). m4 j3 W: Y, ^9 F8 W6 l- Z2 g9 W
S.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
5 d/ Z4 X3 x K. I2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe
, }! B' g* m9 `, @7 H
, e) o3 G/ X) b9 vS.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)$ k3 p0 ?' `6 f
2.5.1.9 Duke Ernst
8 g( |1 B7 [) m: Y7 X G. F4 o0 K6 a. s; i6 s5 S
S.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)
4 r) b5 G# { P2.5.1.10 Erkel, Franz
8 `* J5 ~; [- _2 Q) z& [+ h
- c! F, Q4 ?. x3 s4 y, @ p- AS.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)
" ^/ d2 }! M+ C; G1 `: F6 i% l2.5.1.11 Festetics4 [7 r& {2 D$ \" q
( n ^! t* I3 mS.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858). K! ?6 w" T. N# @# [7 W
2.5.1.12 Glinka
! e" X: ?9 t' W1 P
3 _1 ~, e2 T5 }# X4 a- U! z1 D8 U1 AS.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
, M1 b& h% L" ]: r# F( r! O2.5.1.13 Gounod
' i x" G( D: m& l. p
5 [9 A# \ ?! |+ aS.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)5 F r1 R& ?4 N, h* B
S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)) [" E% h: C) y4 @0 A% V
S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)
; N j$ Z. O- h: F1 s( \6 ^2.5.1.14 Halévy
. [$ [' z9 N6 Y$ ]0 n7 h* AS.409a, Réminiscences de La Juive (1835)- u% N! a# b0 Y' [4 u: @" h" l% p
2.5.1.15 Mendelssohn- C& b- k; p( w7 @3 m' T: [
S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)7 O K6 K) s" X6 K$ W& ^( X
2.5.1.16 Mercadante! e+ m; ]3 {6 B
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)5 r! G2 t% F7 z# I/ r! ~' n- O
2.5.1.17 Meyerbeer$ `! }. s, b/ }( M6 [( a T: }
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)! O( Y( ^+ m5 }) b& e
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)
; {$ c9 u7 r4 KS.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)
7 ^! O; a# |' s. ZS.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50
! h+ S. e b6 g4 iS.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865& B# w; C. d( ^: q. `
S.416, Le Moine (1841)
+ D& b" I) N" I1 j2.5.1.18 Mosonyi, Michael
& n" t1 {1 x( YS.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编
9 n( s5 P$ G7 l! J. b0 I" o. _4 V2.5.1.19 Mozart6 f5 v5 Q& ]9 G' I7 |! f
S.418, Réminiscences de Don Juan (1841)
! B+ t7 U. X8 O$ E3 e2.5.1.20 Pacini
7 r" x0 n; }6 R! p) iS.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编
, C: x8 a5 h2 o/ _! R7 {2.5.1.21 Paganini7 r) Q- _0 A" M/ j
S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲
5 @! q; l) {, w( B7 [% ]8 ], d2.5.1.22 Raff* A2 m* C4 F6 O: `1 A% Z1 W2 E7 Q
S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853); r( w! |6 _3 j, {: K% g
2.5.1.23 Rossini3 m/ C, o9 U( d' h+ {
S.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)
$ H& H8 ?1 R) K/ ?- K# BS.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)$ n- d* }) `# c p" r$ ]4 h
S.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)
/ s, F! q+ ?5 gS.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)0 k7 ?* k" |) I# A( e
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)7 k" A+ y7 Q+ n! R
2.5.1.24 Schubert% B/ D4 R& K/ q9 l9 I
S.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)
: U- }4 q9 J, _0 _1 NS.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)2 m: N" S( V' n: w
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编
8 ?0 T( V" Y1 h2 eS.426a, Marche militaire (ca. 1870)
* L4 A9 \! Z2 m v& Z1 v/ P& b2 DS.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
g4 Z5 ^$ s) D R! J- \# h2.5.1.25 Sorriano
1 s; K9 Z& h+ wS.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45) C/ W1 p7 G5 Z2 O" V
2.5.1.26 Tchaikovsky1 v6 A7 L9 f2 N- _1 Q1 [" C' d3 Y
S.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)
$ Q5 j* ]. ]) P6 \7 v& P* N% t2.5.1.27 Végh, Janos
7 y* j; f( q" A( _; PS.430, Valse de concert (1882-83): U* b& d U, m# }8 |
2.5.1.28 Verdi
! \( C( `, c3 E$ @+ s1 LS.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)
1 @8 z: f- I$ {" X- h) Z# ^, [S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
0 v; I+ i/ i, {( K6 S4 Z8 ]1 r* XS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)
7 I" ]1 e7 X+ V: \/ y2 D8 QS.433, Miserere du Trovatore (1860)
1 |4 L+ Q3 P, k+ L( V \+ ZS.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)
- c* \2 }" ^! n5 YS.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)7 I F8 b$ d! N8 E, O
S.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)3 h( `2 h# g6 E- J: M8 t
S.437, Agnus Dei (1877)" N( g2 A: b9 l" P. B" b; ]
S.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)
6 j; Z$ e7 N1 p; n1 c2.5.1.29 Wagner! `- e3 p u2 W4 _& @, y; S
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)
- T c. H/ ~) r% |/ LS.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)% y+ Y" S& o6 g& |$ ~
S.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)/ I1 j1 T2 z7 Y8 E
S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)4 W2 {; k/ D$ N8 U
S.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)2 K2 P, @/ c# q* v: R* \
S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)
" l* D% X# L9 |! G0 `S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852), g# c8 b# F; D. e: p
S.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)9 N: g: K: S) `; I8 U. _5 ?
S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)4 f" u. I- q: X" n
S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)" w) c+ e: N5 X7 a* j: M5 n/ P5 Z
S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)% Y8 i, m9 q9 J/ @6 s0 Y+ j
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882). Y. {4 T4 B/ y3 k, ^
2.5.1.30 Weber
7 N& s, U- i1 t2 ]7 N; ? \" SS.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
; m7 n4 V- l: z2 u8 A% E& WS.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)0 z) S! s( K1 S' g- n
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)
+ w2 s1 X9 r) e! \: ZS.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848); U3 x/ N9 k- O6 q7 Q. X( b
S.455, Polonaise brillante (1851)
5 ^- u6 q) G0 u& O+ J+ G2.5.1.31 Zichy, Count Géza
1 f2 }1 E: y4 l& Q* rS.456, Valse d'Adele (1877)0 ^& C) \1 Z& v) p* ]
2.5.1.32 Unknown* X, D* |% V" l- B# ]; h6 Z% E+ {/ c
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)
3 x, W: i/ v( N. q. _* {: U+ {S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
1 A5 o b" a) }! s/ S2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.
+ K. u& x& x- l% y' K+ F. s2.5.2.1 Allegri and Mozart
4 t+ R* S8 E: d4 g. m) D0 |S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)4 l' u9 y" ^# i! o
S.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862) u2 X5 s2 d* k9 l% P. P/ {
2.5.2.2 Bach
* \8 O: ], }% r O' U* vS.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)5 O. Y! ?0 r. y+ \
S.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?); v- s4 e$ @0 S+ m
2.5.2.3 Beethoven
0 t! f( j, y5 B$ m' rS.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)& \# F0 m. s& F/ _
S.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)
' ]5 e6 i( @' E ZS.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)& ], d; b4 ]/ Z- U' a8 |! w
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)/ u2 u2 J' n" C( _* ^) X3 @
S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)/ T9 N; F5 O6 k: g
S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)
, j3 V$ h0 C2 d: _# G0 {0 _S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)3 A( D; S& B6 g1 D) K5 M
S.466, Adelaïde [third version] (1847)& S6 p; @8 Z3 ~. v5 K! @. O
S.466a, Adelaïde [first version] (1839)
6 V. J6 W0 t. G* \, jS.466b, Adelaïde [second version] (1840)+ T* t! R) G0 G; m) W
S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)
" q' W! r1 g! X0 i- c; jS.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)
0 I1 H& P8 x7 |5 SS.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849), f% v8 w/ a) ~! d2 O" Z
2.5.2.4 Berlioz
$ x( ~" f! R$ y- }9 C$ q* W. v; A' WS.470, Symphonie Fantastique (1833)% ?3 d0 w# V' Q% I1 ?3 o
S.471, Overture from Les francs-juges (1833)
/ X2 a: l8 ~( C; T% c: J' z' yS.472, Harold en Italie (with viola) (1837)7 V% v; t' l' a" b2 D6 v) I
S.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)
- {! t/ s3 `) D! v6 zS.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)
# ~" k! D4 @: }5 c9 q& [: _. R* X( kS.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)" G* S8 e' |) N1 i0 }4 S
2.5.2.5 Bulhakov
, K; z! @2 o3 X* p( \: c: OS.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843), T# L/ b# @+ \7 l0 H7 ^
2.5.2.6 von Bülow
2 x8 c; _# ~. ?$ I! pS.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)
- S. G; z2 D4 N3 D9 s* v0 I& j2.5.2.7 Chopin
% N2 z. S9 D) R& Q! JS.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|