|
|
2.3.1 Korbay
& p [2 G) P1 h3 P: N% O$ R1 C
( h; f, f7 V) w/ t" ~S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)
- X& l' O# ?' a$ | y2 g2.3.2 Liszt
) D) ^) O; Q% w# f% M
* L/ q+ C2 x2 _3 X( }S.369, Die Lorelei (Heine) (1860): ^1 h( ?! S4 X! z! Y4 d
S.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)# D5 Q8 D7 s9 _3 k. @0 x V
S.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)
5 I( h5 k" ~# _$ V/ J. `. |, PS.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)
+ B* h& q7 \* ?S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874), P5 }: [2 n7 ~( Z5 U; d
S.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)
1 [5 u: N* B& ^' y Q% E# R2.3.3 Schubert
: @+ ]$ s% Z W7 |( r5 K. y# |- j3 @& I' o& H; N8 \% B8 x: ?# {/ v4 n
S.375, 6 Songs (1860)2 Z/ b& R% T, S d/ Y8 j
S.376, Die Allmacht (1871)& Y+ ^/ L) f: c) {1 P( E
2.3.4 Zichy0 n) U7 g6 {$ Z0 f6 e
9 V! |4 z) C$ q K2 Z3 ?! nS.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)3 |$ E0 T% [& i* i% N0 Y @+ |6 J2 K
2.4 Chamber Music(室内乐等)
1 ~6 B$ H* [) j% @0 B2.4.1 Liszt7 C/ G4 Z9 {2 s; t+ p
( T4 Q8 T. k6 m1 _8 o1 DS.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)
% q7 m& ~3 i" E5 r$ ?% N0 XS.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)/ h x) K2 p) Z0 D! b
S.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)
1 @; M8 \1 b/ JS.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)0 _3 x! t$ f5 F7 f# |' q
S.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)
f7 S% j3 g6 Q' D( ]S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)7 i3 V+ F$ S, C0 \
S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)
6 @; [) X3 O$ dS.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)
+ f* b; p, B# N9 ]" |; [# kS.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)$ g l7 k8 Q) `" l! }4 Z# Z! u
S.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)% ?+ Q7 v5 I8 }* x: E& P8 F
2.5 Pianoforte Solo
; _5 h6 V( {; `# x% S* `
a6 k* u8 G/ _$ ]2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏) w& B$ b: I% G, j& q# X
0 D5 t: s8 {, S2 _5 r, z2.5.1.1 ábrányi
6 P6 s4 e9 N# ]- E0 l4 x* ^7 z( ]
- \! C% K4 n+ i/ E8 x8 ~0 pS.383a, Elaboration on Virág dal (1881)6 X2 h% X1 e9 c, z6 y4 h1 R, `
2.5.1.2 Alyabyev- o4 T/ h; ^+ U& R% X" h. z
* {+ F+ n9 u& N1 |. hS.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
! S/ E) B# S7 G" j* yS.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)
8 Y/ T: v! n: W" S v6 L2.5.1.3 Auber
4 W" c" x: G0 W" ^0 n. q
, r5 U! f( |% V4 k1 n# H" X8 D; YS.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
k2 [1 f, ]3 h0 f: S" f* AS.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编
4 a* x2 R+ b: M/ v5 Q' I( }3 @- e' xS.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编" {/ i. D. A9 s/ ?' V% L; \+ {
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
/ Z4 M% x' H, VS.387a, Piece on an unknown theme (1847)3 l) `& v# e" b. B+ l# Q
2.5.1.4 Beethoven
/ M2 `+ R5 v$ r! `: M! _9 Q, M
6 l8 j) \6 B' W# ~3 B* SS.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编1 P, v& q8 l; q
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)% w/ Q/ d: B) w" W1 y: x
S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)
/ B7 H, b0 C$ F$ Q0 CS.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编1 q# \# V$ }4 l {
S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)
0 G' ~( R* m& ~/ L+ R& b2.5.1.5 Bellini0 y7 K* \, b' s) \
4 L* k9 I% t6 [1 E) d) P; T7 `S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837); d O7 i) Z$ H( [4 i' a8 C
S.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)+ G9 C& ^2 j" }, c: w" u$ Z) d
S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)
6 J. `4 Y# [' FS.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)/ I: s" w, a9 A3 p6 S5 \
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43); t1 ?) F5 W9 O8 a
2.5.1.6 Berlioz' I& O0 X2 F( @" I \& J( L) w
7 T: e1 A& z' z$ z5 ~' s1 G. ZS.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)' ]1 j8 H1 x- M3 |+ [2 Y. i
S.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)- Z6 J' @& U0 T8 E& j+ h5 R
2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
( _: s. S6 }( P5 L9 T
! P$ z y1 B$ z6 fS.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)- B+ c5 B8 N/ \; j; y% ~5 c0 L" M
S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)
9 H7 e% T( ?: T4 }) x7 r# mS.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)/ I+ I5 p9 {0 _
S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)# }- K [) t( ?5 y
2 N8 U Z* t1 r0 }; n; v1 t& K: r李斯特全部作品目录-3- w) x% Q5 b1 {4 i$ x% i
# ]- t% K/ i. H: S9 b8 Y
S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
# Y3 D' h' a0 |; s+ a0 {S.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)$ a( z& H$ r7 W9 Z/ |4 `& t
S.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844). o; i% V/ C+ R
2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe
" e; C, r# J! ~( w8 x0 N3 u2 ]9 x3 s: {/ A9 T% U2 d$ ]. ~/ N
S.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)
+ Q1 x/ ], V2 j. d! b. L2.5.1.9 Duke Ernst
9 V+ v# y+ b" e, S: e, ]7 a
9 P8 S6 X* [7 p2 O. B& o+ QS.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)
( W& I, Z" _2 F+ r1 z2 }2.5.1.10 Erkel, Franz
+ W: X* ]/ c5 n0 e# ]' U, R( ]; N- G @4 h! w' i
S.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847); ?$ ^& _" C! G) j( n$ B) X8 |; X1 X. E
2.5.1.11 Festetics7 f6 t" l$ e2 u3 \# B2 X
o: M8 D* Q7 _S.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)3 C" _. M! I/ e* i2 O
2.5.1.12 Glinka# U7 a1 k; p q
9 ]- s/ m( Q" Z8 o, B+ e
S.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)- i3 L& `& R+ l9 A) I
2.5.1.13 Gounod9 V7 Y0 P" T! T d2 h8 b4 h/ {3 L
, Z+ v6 |/ M; F; l" J3 J. V
S.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)1 h6 O; r' y2 a" C
S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)
; f+ V; F0 d, M' u/ D% cS.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)
4 D- Q3 \! ~$ d D4 U& w2.5.1.14 Halévy
1 {7 n" c# u' b7 Y" cS.409a, Réminiscences de La Juive (1835)
( [( r. O9 N1 `. s; n7 x) p( [1 C4 H2.5.1.15 Mendelssohn! G. E3 T F4 b7 P& B
S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)
h% N5 S5 h+ ?0 U% W2.5.1.16 Mercadante
3 d j% R! O2 N7 F% ]8 iS.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)+ f$ `$ g: ^# r- Y' C
2.5.1.17 Meyerbeer' ~2 j7 q0 a7 e5 H$ x& M
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)4 T2 f+ y# {% E2 M3 v
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)2 i" X% g$ u$ N$ f! ]1 I8 X
S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)$ {7 Q$ m: b; K W
S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50
- k4 g; Z$ q' k5 a/ I/ eS.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 18651 B7 {* I1 p" }* k7 \
S.416, Le Moine (1841), l2 e) I3 R" y' T: y$ K) p( ]0 }
2.5.1.18 Mosonyi, Michael. b. L1 l! w( M8 \
S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编/ E/ R, d3 c+ f% x9 i/ [7 b
2.5.1.19 Mozart8 h& |% Q( g& J
S.418, Réminiscences de Don Juan (1841)
' _* y1 ^, u/ J2.5.1.20 Pacini2 ~/ \9 H0 \3 v3 F' W Z, V
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编% r' _, Q3 L' a- M0 X, G
2.5.1.21 Paganini
5 r1 K6 Z6 u/ c: f" \0 b+ D" vS.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲8 t- W1 r) [# L) l# c; n1 l
2.5.1.22 Raff
" s2 s* D; \9 jS.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)
+ ?2 c1 u( o, D. w0 J2.5.1.23 Rossini
+ d! u4 i+ ?6 t, g: |# Z mS.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)
) ^, v" }. W% L) [1 J* x' CS.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)
. M- Z/ J. N/ @2 nS.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)
% Z& \6 h- K& u, Z, qS.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)0 p8 F- f! v9 K) f0 p6 f
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837): p. |, c" M' M" f9 J6 X
2.5.1.24 Schubert
* ]3 T' X, M1 q! K! |0 XS.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)
9 F- a# O3 _& ]S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)
5 i% i# a; z) @) q( K) R+ qS.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编. ]! D2 M- F& w
S.426a, Marche militaire (ca. 1870); _. A, R6 q' d& k6 [
S.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编- S* h0 B/ w4 H" m% j
2.5.1.25 Sorriano
& s$ d' w6 P; CS.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45): |' {6 N+ x T3 G( Y. b7 W! s
2.5.1.26 Tchaikovsky
0 _! a9 j, Q( fS.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)
* p$ E9 X( F/ }! P4 h5 q2.5.1.27 Végh, Janos! B9 F) g* B8 L o( Z
S.430, Valse de concert (1882-83)# r: }2 F7 G D5 J0 b( }
2.5.1.28 Verdi% A* g# L% O' l
S.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)8 z5 {& e; Q& y9 P6 T& w; a% ]
S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)# L$ B, u5 t- d8 _. Y: Q) B
S.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)4 n0 I& Y8 t J
S.433, Miserere du Trovatore (1860)6 M+ K) d! b# P* G1 D. E
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)9 f+ {6 U) b9 j$ `1 ]
S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)& t2 T5 p1 p. ^+ H+ B
S.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
/ A" r/ O8 ?9 r. I" MS.437, Agnus Dei (1877)
; i" y, r" o% [) g6 y) _% O' L+ q! yS.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)
$ l' m: U5 ~$ F9 z8 O3 I2.5.1.29 Wagner
7 z* X& G- U7 lS.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859). B) }: t. _7 P1 Y9 Y b5 c
S.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)9 z3 x' L0 _8 o% j
S.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)
. C- L% m$ N6 }3 g- D* ?S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
8 l9 u! u& X& g9 a) _S.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885): T8 ]; k7 I# a$ T8 N
S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)7 K* Y2 U/ I5 ~/ a1 \$ [
S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)
2 p. N! d) n! o; y vS.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)
+ a' d3 X% q0 n, A+ lS.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)5 p @5 w$ S* h C" o9 U6 O
S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)
" u ?8 q: A/ W& ^4 G6 `S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)4 r0 O; ^, B; S0 v& I" F
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
8 s8 N' N$ E2 c1 p2.5.1.30 Weber, n3 y8 _, l o: t5 a" B' \
S.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
8 |7 F! [7 z; R) N( b: mS.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)
! E% d( O: }6 c) |S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)! T; r1 \/ j% K q6 T
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)9 x6 ^5 r7 x/ Z1 S6 n: H) x- L& _$ u2 C
S.455, Polonaise brillante (1851)2 g; z/ K: d ^& o& J6 X
2.5.1.31 Zichy, Count Géza
& `3 f6 G7 t# O- G- m: ~7 zS.456, Valse d'Adele (1877)3 j, s0 O" \* }% Y) V4 t
2.5.1.32 Unknown- A8 m" o6 u9 C6 f
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)
& k' X, u1 y$ D" D$ ]5 PS.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)" `- j) P3 l% E* N, R
2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.% x0 u+ @6 X- D W) g: H2 X" |
2.5.2.1 Allegri and Mozart
& `4 I2 X; c6 ]$ [S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)
5 ? Z# d' S3 |7 RS.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)
2 _& b2 M5 m0 N- Q% k, r2.5.2.2 Bach
3 r& P( H4 f' s/ K# Y/ N; ]* ?S.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
7 n" O( K# w; MS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)- C2 ^8 d8 n% a% p! m
2.5.2.3 Beethoven
! h# ^2 K) P+ i2 GS.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)
1 {- U$ ]& q2 Y; YS.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)( a# f( d# j! h, E3 X& K S
S.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)% {% v) X# k; U: Q$ T
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)
6 X; O, X; i5 z$ }S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)8 \/ R# q+ h( l4 U; O; }
S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64) Q! J/ M _: u, O9 ^' W, |4 a
S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)5 l5 b5 t; Y H& V6 p( R
S.466, Adelaïde [third version] (1847)% u7 h* S0 \) Z) S/ _
S.466a, Adelaïde [first version] (1839)
. e& y6 D( F* y( HS.466b, Adelaïde [second version] (1840)
5 c9 F M, y" R1 l& q, |S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)
3 P/ `1 f/ J$ b2 {# OS.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)$ J8 Y7 v+ c7 N. O$ S0 N# H
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)9 r+ T! _' `0 r8 M5 E; j
2.5.2.4 Berlioz
3 I) r0 g; D; P& |& L( f/ ES.470, Symphonie Fantastique (1833)
" [( Y3 q6 {% Q( w* ]1 r8 mS.471, Overture from Les francs-juges (1833)
/ y2 b8 C6 A" Q" u: DS.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
" u" k- u7 {7 x- k0 e! [% A# _' ~S.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862) {0 N' t7 a! b2 F& ]9 p( L0 j
S.474, Ouverture Le Roi Lear (1837) D8 s+ Z; X- b0 t
S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)/ E" `( I$ c9 K
2.5.2.5 Bulhakov! Q; k$ R, B& G% f+ O
S.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)9 P9 n. Z' T* F9 ?1 I0 T8 P/ [
2.5.2.6 von Bülow' ` u& T; I7 h- q5 G- {+ O
S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)$ C% v9 Q3 h8 n2 q/ Q8 x, X0 O
2.5.2.7 Chopin! J* t7 I! P7 l
S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|