|
2.3.1 Korbay# x! }, i( F( @
, m# v) u2 ]+ f" V
S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883), T4 z- r( x H8 ~
2.3.2 Liszt
) x n5 d* ^' U; h+ C
8 t2 C3 D5 l2 b8 d7 y0 rS.369, Die Lorelei (Heine) (1860)
$ V" G F; T7 HS.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
. s! U% v f( _% r2 \8 h4 XS.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)9 K! | M- x% ^7 M7 x
S.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855). u* m) b8 ^ k, L; v
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)
9 |( J0 x6 Z: Y- DS.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)* V( h! M1 l$ L
2.3.3 Schubert
* o- |$ x0 |( { c3 a. e4 \7 G3 {; [- J
S.375, 6 Songs (1860)8 Z& |0 P& H; M% L+ z
S.376, Die Allmacht (1871)% T/ j; }: w6 \5 a
2.3.4 Zichy6 K8 Z& x, P$ F8 _
n. u2 Z' G8 u9 r4 [4 p; y2 C
S.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)3 o% L( v1 b% Y7 x* @4 c
2.4 Chamber Music(室内乐等)
$ E2 r; e/ B/ \% T" c2.4.1 Liszt
# m* D: j' O# u; z- X) d: S
$ r) V7 `' j5 X+ Z) j S oS.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)! L& V3 Y# Z$ s$ X! m k" ?3 A
S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
/ b8 Z" c5 |* NS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)
6 e8 |( P. D9 V, B" X: CS.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
8 x* z# n: N6 W% y; m! C& K+ qS.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)
1 s" m( g/ X6 R& L: g# ~/ SS.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)
% E1 Y# b" \7 aS.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)$ A1 t/ H% k" v) ]$ t9 j
S.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)
5 h4 b% f7 ]7 {8 ?S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)
5 _/ S3 @) V' n& o$ I# I. l: [' KS.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)
. F2 u+ R, y) Y+ Z& Y" y* x2.5 Pianoforte Solo
% a. T6 Z# b/ `6 i7 i. F7 \5 W$ M \9 w
2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
\. B/ _, Q! A; v/ Y- o3 `
1 J: a+ q3 F3 }; L# t5 P2.5.1.1 ábrányi
# M, \( K6 h d$ C6 Y5 I
}9 x9 _8 L8 P* Z( h2 }1 ZS.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
9 b' X' w4 |) V* r3 R6 C$ `2.5.1.2 Alyabyev
* P$ k) Y3 A; ]
3 X6 O6 P7 q/ j! e* q* M6 US.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)6 k9 |2 @* q7 V7 h% i
S.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846), Z' r4 `* o7 P* k8 y) E
2.5.1.3 Auber b" a: {. f% I* D
9 M( R4 F; A3 h6 ? ]% r; pS.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
' m) W$ W; ~% B; B- _$ jS.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编
- p* ?6 s5 p' o4 S9 t9 }' OS.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编, S( w; d5 ~4 a# T
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
, Y, q- |0 c% Q: Q! l; aS.387a, Piece on an unknown theme (1847)
+ a k$ |; Q8 M) X- @/ U& O% h* B2.5.1.4 Beethoven: S ]' J, p; S8 L. ?9 @
5 o! U/ n$ I: N2 r4 JS.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编5 P3 ]: I) C+ K( o( N4 }
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)" x: ~2 f) l% x' j! d# Y
S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)
R8 m( ~' W' z% P( a. a# s* A* }! dS.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编+ [. L. y8 _+ v( V& |+ Q9 C3 S" P6 K% U
S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)
) z* M8 A( [+ M, Q) w4 ]( [2.5.1.5 Bellini! M( P) O1 l4 q6 ^
2 \, m2 ^) X7 L$ HS.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)# M( T+ A: D( A8 }. q& d
S.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)2 y, x" D7 A% h$ {4 W2 o
S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)
. w. f% z, Y- e+ Y6 ~S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)6 U: n) H( m5 w, P! D7 @
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)
, @* v; j6 J# c* t* v' |2.5.1.6 Berlioz
! m, p7 u0 H( U& e5 A
8 R" Q% V& n3 U6 Y0 O- aS.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)5 Z. b( y# @/ j, r1 h2 K+ l
S.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852). U! p, E5 [/ s# p* I2 f% P
2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
9 G; y2 o3 C q% ]2 X7 l# I' G A6 o( Z8 O' R' Z; D
S.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)
" ]% _8 x+ e5 [: v. u2 wS.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839), E. A$ r1 B& e4 l' k
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839). c9 Z$ W [+ ]5 @- X/ T* Z/ e# {
S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
2 c' m& \0 ~% \
" L- t: m8 Y3 v' M' I8 B李斯特全部作品目录-3- M- Z% N& M3 E _ G) e" m: `
* S2 s1 E+ L0 E/ [% @( A
S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840& `& G3 p/ u- i; S( B
S.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)
6 P+ t6 y4 b# U8 B9 x0 gS.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
+ _1 \, l$ L+ t5 d. ^1 g# O, C2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe0 j( s+ P1 r- P. U$ u7 I
1 I9 m' b- M! U% s7 e6 r
S.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)
% g2 J& Z: W8 g: C2.5.1.9 Duke Ernst
0 P. I! }$ ?3 z4 _+ b
+ R- d6 h' t. c6 HS.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849) p* `0 G/ D# g* ]/ J
2.5.1.10 Erkel, Franz
: E4 w5 G# C- P& X d/ e$ ~! B7 R4 C9 D; }2 n, ~9 ]7 G0 }. l
S.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)+ e; b# G, \# ?& I; i4 C
2.5.1.11 Festetics, m4 I( M0 U: z- Z) L
% V4 V4 y. f7 c# F( T4 \
S.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)
* P$ E* W' O; |6 ~2 m. u* R; j6 K2.5.1.12 Glinka
. i% d3 ^% k& f6 B' P% x. I, x0 {
- o7 M) A% O5 q2 w0 \+ aS.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)" P6 Y' B8 D: d% |; R0 a2 {% B
2.5.1.13 Gounod
0 ^" |5 G, S& n- c( H) f
! ~: B9 W* g% sS.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)
: X2 O6 L8 q7 K0 jS.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)( Y& T V' } ]6 r9 f
S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)
1 a1 u( v+ w* A2.5.1.14 Halévy
* R) e [2 |5 z" g7 T" YS.409a, Réminiscences de La Juive (1835)
, P0 Q/ n7 ~8 N3 F" U9 h2.5.1.15 Mendelssohn
9 Y. ~! c% h2 \8 H% W# ?S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)0 G) x' G; X0 O
2.5.1.16 Mercadante
- X# y: {4 Q7 [ s ^' f% }7 d7 V0 {S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)9 e/ B2 Y* [) W0 ~# T4 @4 [, a" h+ C" t
2.5.1.17 Meyerbeer
7 U* q R3 q6 S5 x) jS.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842) b' w9 g/ Z% M/ V |5 z5 }6 b: u" W
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?) m* V! M1 O# P
S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)
d2 R- G* Z# L/ t9 n- }" VS.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50
0 h3 }- g9 r& o6 L3 R7 CS.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865
9 H1 N$ ^8 k/ Q1 K: y- g# j7 gS.416, Le Moine (1841)
- C5 }# d' z' B2 U: L [6 h2.5.1.18 Mosonyi, Michael" N! g8 t3 y2 P' d
S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编) k. d6 O. D& P( Z) i
2.5.1.19 Mozart: X3 a/ w2 `6 t3 S/ _' I
S.418, Réminiscences de Don Juan (1841)
1 M% y! B k+ |, K2.5.1.20 Pacini
" |) H v5 G+ u2 p+ n m& p5 VS.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编: X8 Q- {; e! B: D1 O2 m& V
2.5.1.21 Paganini+ j6 y% P3 N1 @) _, `
S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲+ d# [+ f! Q! s0 e/ |% w3 u# H
2.5.1.22 Raff* i# I( O w! j3 g9 R; b
S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)! }9 }9 C3 c8 [0 U( ?1 ?: Q
2.5.1.23 Rossini
7 u! B7 M* V! c' A" `! sS.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)1 @% h, T+ c! v0 ]' \
S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836); }2 H4 y# d: W- l( H- j2 _
S.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)
8 T2 V3 M/ e( }- yS.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)2 F0 v. w9 ]; ]8 U* |& }7 Y
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
" b; F; r# s* N2 y, l3 M2.5.1.24 Schubert
% c! o v" ]+ a' wS.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)4 L+ m4 J$ P9 I
S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)9 @) u$ k% r0 {
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编5 S* Y* F2 n2 C6 T4 S' q
S.426a, Marche militaire (ca. 1870)
0 r' f' t& q) m$ I' o$ SS.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编4 L3 K7 J; l1 N+ j* o
2.5.1.25 Sorriano
9 E/ p) p4 j6 I8 TS.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)
8 O; q& Z, [! @" I( d9 d" Z6 O2.5.1.26 Tchaikovsky
/ O) ~, Y3 T' R, ^S.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)- ]5 C) ?1 z. m9 S1 y3 r7 ^- c
2.5.1.27 Végh, Janos- i1 o7 _9 ?+ K# f+ p! U
S.430, Valse de concert (1882-83)
/ C$ m4 Q9 U/ J+ \: ^5 O% G2.5.1.28 Verdi/ X' _. l" ?2 V% x
S.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)
( L) z7 i1 b2 E9 X5 T1 f9 K% pS.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
5 B5 }0 L, b. u W( x/ a; aS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)
# ]4 l9 a7 F. h, y/ T% ZS.433, Miserere du Trovatore (1860)
) r* X6 x6 ~2 F% Y" ]' ~; Y1 i' US.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)
9 z% @4 h2 e3 E6 u: Y* vS.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)
. x: H2 e" a& r3 w+ ]. `S.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
& L. b/ B! Y4 R4 @7 W6 H$ t q0 ]S.437, Agnus Dei (1877)6 t9 _& h+ B: h8 A# U8 i
S.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)
5 M5 o: d2 r& f- j2.5.1.29 Wagner
: P4 q& S4 g* z- Z, NS.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)
+ A8 b! C% _$ V R. d, w: sS.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)
$ p- s9 u. R' X% [2 C/ KS.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)
* S6 U8 J1 x* g% f$ V* D% _S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848), u$ C$ ~, ?/ g0 q2 ?
S.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)
- i9 Q" V, r: O+ D# VS.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)9 D/ A+ S' E8 p+ U1 i1 K( I
S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852); b! ^) ^( n1 K: `9 D
S.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)- X& Z+ e# k$ i, M
S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)$ w x- N! f; t* \6 P! U& O
S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)
3 n" ]& g/ U, ]# r" E- k/ } X6 V+ vS.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)0 v8 R: G( T/ n J/ L$ e2 _
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
5 X- @" o7 Q+ ?$ _6 B2 a# j) C2.5.1.30 Weber
: r5 h" b' H5 k x m' C$ hS.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)9 J' V) F- ~! V1 ^, W* y
S.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)! ^) k. Q I5 Z- _
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)/ r% W6 S7 y# ^) O1 T' l/ Y- v. j5 E# G5 b
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)
" L6 a' x) ~) D# l( w& \S.455, Polonaise brillante (1851)3 T6 M* a/ O* L) T5 ^* x' s% [
2.5.1.31 Zichy, Count Géza; Z5 U- q. _: i# F- K# `& C/ O
S.456, Valse d'Adele (1877)
7 z" }% {% b! x s2.5.1.32 Unknown
2 @* _- P6 w) Q% eS.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)
% Z3 x2 ?+ l7 A. \7 cS.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
/ r7 i! z" e& S& f! J$ f2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.3 i' H6 W$ G ~4 x
2.5.2.1 Allegri and Mozart
& }+ u+ [. U5 B1 A, QS.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)
% Q9 z i2 o9 s2 dS.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)) Z, e( @2 d7 j7 A8 i- s8 W2 W! l
2.5.2.2 Bach
5 i' }3 F |/ z3 S' H' G/ k$ US.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
6 K0 W7 ~& C, lS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)7 I0 d' \" o& r! }4 V* T! d( g& A! H
2.5.2.3 Beethoven
9 k# T. J% e9 h% o( v GS.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)
H# f0 j4 @6 j9 OS.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)
; [: {2 [( p1 Y2 hS.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)
2 h9 q* @' y8 G9 a! I/ M: J: U: aS.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837); S1 a/ c4 Z1 _, s/ W1 _7 h% |/ K
S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)9 a+ C; ?, ^) N1 Y! ~
S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)
' N1 p: D" x7 a- E/ Q1 n" `S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841), I( {& ]" l4 `$ W, H
S.466, Adelaïde [third version] (1847)
, E; T; G4 v$ k& XS.466a, Adelaïde [first version] (1839)
8 Z$ K. X% O' FS.466b, Adelaïde [second version] (1840)
" P% @3 D w5 v4 gS.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)
N: k& \# y$ kS.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)9 @4 }' n- |! {6 b
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)
7 I2 m/ i I0 k2.5.2.4 Berlioz
8 I5 R" W% N2 C6 J( P0 gS.470, Symphonie Fantastique (1833)
5 N1 Q' T. W4 F2 IS.471, Overture from Les francs-juges (1833)! a0 W7 V8 `4 u8 z0 V7 ?
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
; r* k' N K1 O& H6 ^S.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)
2 h6 ^: Q, k' D) cS.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)
. r6 `* e! k5 w4 M7 J' oS.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)
: L+ m* v. Y% O! D1 a- }& M2.5.2.5 Bulhakov
& o* E! Y/ n1 S- z5 YS.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)
9 X; e L2 j3 n8 o2.5.2.6 von Bülow! Q' T( l6 I. p8 i: ^
S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)
- v+ J/ |! }) S, M D4 h& \/ v7 d2.5.2.7 Chopin @" p+ v* b6 }; n4 C1 d, L- v
S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|