|
2.3.1 Korbay
6 J+ j" L' o6 Q# ~) w( d2 r# d- c6 i- a7 z. B5 w2 K- S$ ^
S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)
9 t. |* A, V% O7 ^* \2.3.2 Liszt
# O6 C& G7 M5 B+ Q5 B% c/ {1 O' U4 w/ J4 U" B6 I& U9 w
S.369, Die Lorelei (Heine) (1860)
* Z1 P+ J* \: a6 g; {1 ]" ~# lS.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)( t( k: m5 e9 R }9 |0 J( H
S.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)) x" G4 O+ ~- I7 o3 h: f6 z
S.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)/ w) k) h; D& w; d% J9 S
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)$ W- h. H: d5 g
S.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)2 ^6 W! l& U$ g7 ~* U
2.3.3 Schubert0 m8 X% W4 ]5 |( y' O! _* w7 V
8 y- @) [9 T( I7 N# B5 QS.375, 6 Songs (1860)3 v8 z1 `4 G9 A( D# m
S.376, Die Allmacht (1871)
$ d% J5 D. ^) q2.3.4 Zichy, O! N5 u% Q; E# G) A) b( E
" ^: ?" X% M- X, mS.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)
. H1 W/ Y7 Q, `0 _/ l% c2.4 Chamber Music(室内乐等)0 y7 y6 C' @; u
2.4.1 Liszt
& O" n1 m* X' o4 W" J5 o
7 C$ F- H$ B# ~4 xS.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)( `% z! B% b# }. A( d
S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
9 V, H9 L9 [& ~# h% O8 ^/ g* p. DS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)
: O, c# O1 F) W* _3 x7 D! P' v0 R9 JS.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59), g$ C- T( v& o* W
S.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)
9 G1 G! c2 ?$ GS.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)
! }, ]# r/ M* }" tS.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)2 R3 q" w6 y0 C9 l* G. r
S.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)+ H: j& U5 h0 Q1 c8 \. D
S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)
, B9 R( q4 e7 }/ _9 n7 XS.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)" c# K# j$ f" t6 U Z
2.5 Pianoforte Solo' r4 |* Q4 I0 _1 Y( Q- ?" s' |
0 h1 R# _4 }7 q& |/ E9 I% L
2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)2 `/ p. W! U4 n# g
' w0 I( u) }: s' k) o$ w% O
2.5.1.1 ábrányi5 g0 O- J0 Y3 E2 H6 ], T6 ?/ ?
; a7 _8 g& M. G
S.383a, Elaboration on Virág dal (1881), Z5 B' c8 `% l7 M2 v
2.5.1.2 Alyabyev6 @, B9 X8 x9 d! N
: V# H/ p+ b! ?1 \! ` w, {& @* a
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
! B! F4 j/ x! o2 oS.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)2 ?. v, N- b6 _/ y8 [
2.5.1.3 Auber- W& K ~$ C S; C: S* s4 P/ ~7 \
1 ?7 N! X' _* iS.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
5 E4 ^/ D9 M5 ~9 u8 l* G. LS.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编
9 t. |2 G, W3 l' ?& _S.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编
4 ~( y) x+ D) h( N% T8 XS.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
* V6 }8 n. R4 z9 {& oS.387a, Piece on an unknown theme (1847)
: C/ m$ t' b4 E1 O& J9 q' _ i2.5.1.4 Beethoven E+ I+ R& | S3 P" @: C8 ~. T
$ m5 ]& K* T! HS.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编/ Q8 g0 S$ X4 f4 l. [; a) l% A
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)
+ c$ v* o0 m5 E! l0 i3 XS.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)% p/ Y7 t5 r5 ?3 ]- q
S.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
, M! `. u v+ `S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)& l' @/ l, p( }3 C
2.5.1.5 Bellini2 G @% G1 L3 [0 @* E. J; \* w; a
3 N0 r6 ^8 N# c! _: P; R# y
S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)7 N4 ^; Q, v3 v" P ~' i; b
S.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)7 J2 w! x( u+ T% C# `& R; D
S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)) z+ J# E" O3 D; |" C/ x
S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874): }7 t% z* t7 [; S- N! {6 Q- Y9 N! c
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)) ^. h/ V n1 D: I! K
2.5.1.6 Berlioz' i$ _) l1 n- [& w& C
! J5 N& G3 Y+ H; x4 {. gS.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
* e& x$ _! H+ t: l4 o8 GS.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)% l8 F4 G" K2 l$ B5 ^0 `3 Q- u1 v
2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
. s5 |/ I1 o+ P' v- D9 N; E: M
) f/ o, M2 v! \S.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)
0 h5 D. G' F# E" l4 CS.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)
. k# D1 J" R% O8 q7 X; v. qS.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)3 a* B8 [9 M0 D; U5 k
S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
* d" z) p& L8 }8 _5 u3 |& F7 b0 p5 j- J- q- I; l* b2 Y
李斯特全部作品目录-3
* ]& [9 D1 {/ w! R% m# y3 ]" X- R; D
S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840) { U, }$ B6 r1 Z
S.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)/ ~' i' w% u( I0 x. \0 B5 P. g8 F
S.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)7 P) t: h4 q8 s2 M! k }" Z
2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe5 W5 P- u" H9 l" [
) C- G' o# O1 U& `' i7 mS.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)
3 v5 y7 x% b6 j& `3 l; ]' o2.5.1.9 Duke Ernst
1 c* L/ ^- M* ?4 J/ k
# I4 R0 c# Y: \1 j% DS.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)
! x! `1 K' j. x, L; k, H5 o' K2.5.1.10 Erkel, Franz! t! T1 f1 p5 L# Z) S) j$ l
* {/ S% F/ N* B2 N) B
S.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)
' L2 c) E$ o6 j. J7 S2.5.1.11 Festetics# Z9 Y, t7 ?7 n4 K
1 j. [3 v/ P, Z6 N, E$ p# Z# mS.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)
/ [& E& X! K3 Y. ]; }+ f2.5.1.12 Glinka R8 R* Y( L4 N
0 N/ K1 B( B- o5 ?" bS.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)6 |4 V2 l, H/ [- S3 V
2.5.1.13 Gounod
& f5 G2 l! M" x- E, ], g, Q( |! o% S! K& v( S, ~( e
S.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)3 g; |) H9 |5 V8 D, n: E3 F
S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)
1 U3 u0 U- i: T' }S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867) j. ^+ H- H+ y2 e( u$ V1 E* ~
2.5.1.14 Halévy
, e# G8 o7 A- q% w* Z" xS.409a, Réminiscences de La Juive (1835), ?0 a: H7 z k: y
2.5.1.15 Mendelssohn
4 ^- b2 {/ t! i, ~. `: T& B! o- GS.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)% o& O: T, s/ d4 O5 N1 M( X4 |* F
2.5.1.16 Mercadante* y. [6 g4 U* r9 u5 z
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)# C0 a# o- l6 f5 |$ h W: q: ^
2.5.1.17 Meyerbeer; m5 k1 m5 K% r
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)8 B) t& f4 R# a. {' q7 A- I4 E
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)
8 ` A* z! D3 k- P) aS.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)
3 q3 k+ [: b v' j n# Y8 sS.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50
2 Y' x/ o" t* G: xS.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865
' ]. V0 H# j* o( a* n/ vS.416, Le Moine (1841)& Z, y- f- B* D4 \
2.5.1.18 Mosonyi, Michael
7 q8 N0 X, C( {; Z' [8 yS.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编
) Z, k, c" o+ E: U/ T& A6 c2.5.1.19 Mozart. e; U* A: O) Y2 x- K6 T
S.418, Réminiscences de Don Juan (1841), U' {/ @! w' K' {( B0 L
2.5.1.20 Pacini) P5 l0 L. }+ Y/ @2 K7 U
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编
4 j E8 |& D4 a( n5 b2.5.1.21 Paganini
- H0 A0 V1 G2 j4 S* JS.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲( e4 C7 v7 ]. y1 x9 M
2.5.1.22 Raff
5 w- j; x# i US.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853), V" O- r# f3 M, C
2.5.1.23 Rossini
9 P0 V0 F; ^# @3 GS.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)% w, j* v' ?7 G9 O6 ~, z) W/ x
S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)
% b# D4 k4 [9 M$ l2 ZS.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)6 a9 W& H7 Z* m1 B* k
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)2 w* t0 _' ]* e7 z4 Q! L, k# Y3 s
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)! |% t) ^! t8 Q( M
2.5.1.24 Schubert3 X F- O# [( B
S.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)
' r2 m+ Y0 Q- D: P9 fS.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)* D7 g' B& q! O. c! [2 _; J- `
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编. Q; _; S$ `( j5 w; Q
S.426a, Marche militaire (ca. 1870)
" @6 O x& g5 f% ^3 Y, V& X! R# YS.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编# N* W/ D! h0 r3 a% A$ V# b
2.5.1.25 Sorriano( G c, q. t( Y; k
S.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)
2 |$ X( P6 l" W, u4 i9 D# ]+ Z9 M6 |2.5.1.26 Tchaikovsky5 `2 |, D w$ M# h! Z& v8 k- g
S.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)3 p& P- y s4 ^/ |
2.5.1.27 Végh, Janos" ~- O( o$ u; H) L' r. D4 {+ t1 s0 \+ B
S.430, Valse de concert (1882-83)
& S0 Y7 ^4 ?2 N0 y# C6 j2.5.1.28 Verdi
6 S! u: {( V; K5 NS.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)/ d m) d8 D: c. Z9 I& K
S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
8 K- ~9 V/ {9 C d. i# C7 WS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)
8 d( u% ]4 P+ b( [S.433, Miserere du Trovatore (1860)7 S4 s- n% \% ?" b& ]% I& L2 Q
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859); ^4 y2 q( E1 s
S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)
, z$ l6 W7 X$ K" g% yS.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)7 u7 u- |! \7 q4 O4 |
S.437, Agnus Dei (1877)
5 y9 M7 Z% O4 r' q+ VS.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)( i9 \5 e9 e2 s! ~. T1 d
2.5.1.29 Wagner# O# K' h0 b. J' B, c g
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)
Z! s! J5 g2 j2 U1 I( D% m1 S+ ?S.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)
2 F. S+ z3 u2 ZS.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)
2 N4 T! B% V7 ]$ m8 q( A' L RS.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
9 z/ N3 h0 Z7 w8 I6 J; {S.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)
8 O- J* n- _/ C% g5 ^2 gS.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)$ q/ g) Q5 q1 p$ S
S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852): z) W7 a/ V) C0 \
S.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)
6 T% n d+ N$ w+ W& P$ l& }* XS.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)) C5 G7 V0 V; v R: u0 g7 @) {) n9 i
S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)0 \ T7 o# T1 A7 V
S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)1 g! A3 b1 v' Q
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)! Y I. n8 p# r
2.5.1.30 Weber
: `% H; P; L4 | E0 i" WS.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
5 i4 Y' A* D) ~2 ~S.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)
% ?6 X1 }8 C- ~2 m' B3 vS.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)
1 I+ z% h" h5 L0 D% _* O- CS.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)% |# a8 k% t1 R* s
S.455, Polonaise brillante (1851)& J! R' |2 `; c, ~
2.5.1.31 Zichy, Count Géza3 U5 h) B; l" D2 z) b8 f
S.456, Valse d'Adele (1877)
+ n% ^. }3 i7 ]7 v7 i2.5.1.32 Unknown
2 \) _' Y; V$ ]9 M5 A" g) kS.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)" W! s5 i# i8 z) V
S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
# N4 Y0 A6 p7 ]+ `9 j( y: Z2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.' B" q9 l- I3 A6 {6 v# u' r
2.5.2.1 Allegri and Mozart5 c0 S; M& W' b/ T7 l
S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)! u8 g q3 [. [
S.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)
( I3 o3 C5 k- V1 w1 j2.5.2.2 Bach q% ?. D& R% w" r3 \+ i
S.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
9 p) s2 |2 b4 o4 h3 eS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)
3 o6 ]8 r" ?- S- z, W& }2.5.2.3 Beethoven
- {, s8 @! |# p; N: yS.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)
; \7 S4 r4 d& E4 x6 }1 gS.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)6 p( @; c, g6 p0 ^$ k- i
S.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)7 K0 ^8 O; T# Y' B
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)1 y5 k3 @. V9 J o
S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)' p9 [' O g8 x! U" n5 N
S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64): j; u' T7 K9 Z- P
S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)
6 ?: e9 c" @! [* Q/ RS.466, Adelaïde [third version] (1847)) b% ~- f# j' T6 O! j L! n
S.466a, Adelaïde [first version] (1839)( t) X9 u6 `7 z* _6 f
S.466b, Adelaïde [second version] (1840)
2 d$ Y. ]+ p V: HS.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)
4 p# w/ I0 N/ C5 L& t/ hS.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)( T+ d! L& t. h
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)
+ b0 h: T. x6 r' H2 g2.5.2.4 Berlioz
0 p s# \/ Y9 S1 e5 aS.470, Symphonie Fantastique (1833)
9 i8 k1 I! q" {+ x) rS.471, Overture from Les francs-juges (1833)" t; b* U9 L' ~: Y/ G
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)2 ^1 J( h: e/ T
S.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)
& |0 K4 j( c% q% H/ V3 jS.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)
1 @/ M1 s# e$ @; P# e3 O% I6 PS.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)
2 @ [; e" O9 S" M& ^/ \2.5.2.5 Bulhakov
4 b- Q7 ]- A, p) L: P( \* @S.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)
, y7 J; |6 x8 O& H& v2.5.2.6 von Bülow+ q b$ v6 B# {5 n1 Q7 O+ H
S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)
5 z; g- C. B- W0 a1 f4 J& j2.5.2.7 Chopin) k6 I# y- @8 [! D- Y/ I
S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|