|
|
2.3.1 Korbay$ u+ }9 f0 U3 Y1 a9 p$ Q0 [
0 j; ^: \9 ]+ `# Y4 L) D
S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)3 J- A2 A: s, D% w
2.3.2 Liszt
' A1 W# v* u6 U2 k5 q4 L( P( B0 T# j
2 G" ~) e% M1 |; c. {- AS.369, Die Lorelei (Heine) (1860)
5 F. k* [) F( {# US.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)9 J: x1 s) K! c6 Z9 ?6 H( q2 E" t
S.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)- U0 G+ ?7 O) o, I& E6 s8 z
S.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)
8 ?: l% R* d7 cS.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)4 H& P$ n' \% ~% E1 C7 H5 v; M& |- |
S.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)
+ @0 h/ M) Z& p, u2.3.3 Schubert- J4 h; x5 f2 l# L
+ a5 J% D3 ^1 o# X7 f
S.375, 6 Songs (1860)" {" j; C* q& n! S+ V: v) \ a
S.376, Die Allmacht (1871)% g6 q; D) z1 x' i5 R7 \
2.3.4 Zichy8 ]+ j3 L( q! a- t
@+ |& l/ A, ^9 E+ B3 QS.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)
% s! z. m! t! _( Y. r5 ^2.4 Chamber Music(室内乐等)
/ d B& z h5 n7 P& f. j& a2.4.1 Liszt
4 |( I. |- Z& O) o' R& ]
2 L# M0 W. f3 [; jS.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)
* l- e5 M" I, e" j: I; ~# mS.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
. _) _0 x8 {, F; x2 M- hS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)" X6 z0 J2 h/ W* b
S.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)& k8 N0 ` l/ I7 B: `4 C$ }; }
S.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)* w! z0 m% V J- s+ J' O
S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)7 Q, T4 g4 q8 W5 h
S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)
2 B& a$ l A+ G: O2 KS.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)
9 S1 {1 E* \4 k7 ^; bS.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)
* L5 T5 B+ \# s: lS.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)
- M; b$ T' T) ]- X3 ?2.5 Pianoforte Solo
E( T$ d! a. b$ R$ L+ n3 u+ I
' y& W5 B; l$ d2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
7 k" Y/ K) Z/ u3 U% Q* _7 I! c
' D- k' B8 o/ {) }6 K- J0 M2.5.1.1 ábrányi: _/ r$ B9 m9 R: b6 g$ S
/ G1 b. E8 C/ rS.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
4 e% |9 l' K' [8 @ {# t8 K2.5.1.2 Alyabyev$ c- X8 A, z/ v! H
* n, q) B! }! U- HS.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
* [$ v( m$ B F/ S2 ~' T0 A5 o' [S.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)7 U) T: T# o) g) b6 k9 P
2.5.1.3 Auber7 W7 N4 v2 w/ e; o
) d" x$ d/ L( o( g C
S.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842); ]0 U* f( i( y' W7 R5 C( C; w# f, O4 E, J
S.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编, n8 R0 t0 [$ [- R( a
S.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编$ |' [. O3 H$ ]/ [" b
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)) \0 _/ Z2 Z# z/ @" s) f
S.387a, Piece on an unknown theme (1847)' J' f9 {* A% j/ Z. ~
2.5.1.4 Beethoven
! b2 f, t1 r, S2 O# t' {6 T+ Y( @- s3 c4 r# J# h# c' _; M
S.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
/ L$ F# Z. g7 [ w" g/ eS.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)
( |2 I1 V5 A: n" s5 q- KS.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837), w+ a' H. S2 ~
S.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
3 G x7 h. U" OS.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)
9 Q( h: t& i+ M, J2.5.1.5 Bellini
/ B) ?( p3 e1 A4 p5 E4 H% Q5 A) N3 S* }
S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)) m6 X1 u8 M! O& ?
S.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)$ ^7 [( c- H6 t1 N
S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)* }- H5 E) E& e" Z. z
S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)( }& Y O7 x" y1 Z
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)$ J2 H% L, F- |" b) K$ c4 E
2.5.1.6 Berlioz( h; }/ n7 z) C9 \
$ Q* o: T3 u" N( A
S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
4 y/ ]. _7 }4 d* i. s' PS.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)8 A4 B1 i, k9 }
2.5.1.7 Donizetti, Gaetano0 `) \) |- R7 p2 {# U$ ]
7 R( d! s* t- P: k h0 s1 ]
S.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839) a( E o+ m7 N: X7 x; t
S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)) f4 T0 R1 _, i" W9 J2 \! X- ~
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)
5 Z! L' i5 T7 _ \ _- i; K+ [S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
T) T) E& h8 `* E" ]
A( [2 e6 t4 W. J8 M! k李斯特全部作品目录-3
5 V& A# L. i _& t0 ^! S6 I2 s1 J: h6 u8 V! L" l/ Q- ]
S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
) |! H: M( Z3 fS.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)
9 n v9 r0 {# W* vS.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
- V3 w1 z$ A, R3 z. C2 f0 F2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe
6 H3 M5 b4 m% N! N; _4 U, T* l( {5 o3 J+ I6 d
S.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848), `( v H6 M% |! p" w
2.5.1.9 Duke Ernst
% G) w7 T$ V5 E% \4 {! h) ~; i" K9 Q2 f" G0 V+ g8 H7 f; Y
S.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)* V* K4 `. N4 F! t
2.5.1.10 Erkel, Franz( D& N6 D* H0 R
& [ w% D4 d3 B4 c
S.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)5 f" U" P: [0 @$ F7 l; i
2.5.1.11 Festetics
5 m& ` c' a; r& j7 O; b2 F( X/ _: x- v
S.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)5 p1 y; K' @$ r* V0 D0 m A
2.5.1.12 Glinka
5 M/ c( h3 g" S+ F7 j
8 D! Z6 }1 L; F9 |/ M! n5 d8 b# m4 K" vS.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
* [2 n! ~' x' S" L% N% f" n4 p2.5.1.13 Gounod
( C8 R9 O' l% L+ l K! @& T
& \/ s! y& {% p, c* NS.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)1 P) c% G' z: b, v
S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)' F2 {% d4 A& x5 x D. F% w4 R# G
S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)
6 u: w8 B/ ?7 l4 F+ b5 g% D2.5.1.14 Halévy8 P6 M. s1 S+ ^; P3 w5 D% V
S.409a, Réminiscences de La Juive (1835)3 r7 v1 |; m0 t+ }; L& J, L
2.5.1.15 Mendelssohn
3 R8 l5 G7 x7 V0 l5 \( {( DS.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)
V8 d: p9 u, N/ Z' A2.5.1.16 Mercadante3 u, E0 i* r: d
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)
# R- T; \, U* ?5 C8 L4 w2.5.1.17 Meyerbeer
{4 O6 n- p- c! C6 T; OS.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)4 t! y8 w4 g x
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)
4 {' D, \+ C- I# k" WS.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)8 O, R5 v$ r1 e+ c) p( Y: |
S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50
8 v! b$ v2 Q# U! b0 n) m* V6 mS.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865( W: [' G6 c% n. {8 @7 [
S.416, Le Moine (1841), e7 |- z( h# M' o& z1 H) B
2.5.1.18 Mosonyi, Michael
: Q( o) F w/ L ?+ e( z, [/ A YS.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编" H( P3 S8 a1 T v7 R
2.5.1.19 Mozart
" h- d: f3 H, C9 u d1 P( @1 u6 US.418, Réminiscences de Don Juan (1841)3 e# z8 i e# M& x6 w8 u7 g
2.5.1.20 Pacini. x0 x2 Z# }. I8 z$ @
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编
" n: q g: e3 Q0 C2.5.1.21 Paganini
. b J! w+ _5 ^3 QS.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲
$ d. |& C8 R# z; j; y) K5 @8 {2.5.1.22 Raff3 @7 m3 t. M7 }
S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)
; @6 [. P0 j! o; W0 ^2.5.1.23 Rossini
+ X4 N# u6 D! ^2 F% ZS.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?); h: m/ q6 J+ l+ ?- {( c7 z
S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)2 P# \& ?3 g: ]: W+ W8 S& \
S.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)& r3 L, T) G! b
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)7 I7 P0 ?2 Q& h5 e! R4 c U/ r7 H9 g
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
& D$ }" F$ I, p8 f5 e, I5 S) \2 _# z2.5.1.24 Schubert
# x. ^% K4 C# v/ w! Q! jS.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)
9 e) \' `2 p. xS.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)+ w* P, O c1 C5 y
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编
1 z' o6 n5 x4 ]$ J! AS.426a, Marche militaire (ca. 1870)
( P1 R6 q7 A* _ B5 n+ g8 tS.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
9 e$ U, V/ ^6 \) [0 R/ T) ~) O2.5.1.25 Sorriano# L+ m+ Y) x' B' m; E+ m% e% A: U
S.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)3 u( z$ y1 r. S9 H v8 ]
2.5.1.26 Tchaikovsky2 R& G. p1 w$ }' ~
S.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)
1 }6 T) s- h5 e0 }$ v7 P2.5.1.27 Végh, Janos
+ e& ]+ G# o# S, a( BS.430, Valse de concert (1882-83)
+ D4 p. f p1 G2 Y: Y8 U6 w; w/ ?2.5.1.28 Verdi% I" T6 U" R. x8 `, |" g" I- R
S.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)
) d* M. b* f1 L9 e) g( BS.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
- e8 f+ G; t( m0 m- ~S.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)
% T( b" K# }! z& P& FS.433, Miserere du Trovatore (1860)( f) Y7 i1 l3 e$ ?
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)
8 G, Y: ~2 L0 F- ^S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)
D T& `6 N. y+ c4 PS.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)- h1 g8 O$ p) m
S.437, Agnus Dei (1877)
8 F5 @' x# a1 `" n: o( r5 _S.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)' q- U6 ~3 D+ {( l( @) ?) A
2.5.1.29 Wagner9 |1 I; L4 T8 B! N" A6 g
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)
' i/ F n0 D2 N4 A! v+ ^ d" X' T" pS.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)
, K5 g6 v: q4 a8 h" _S.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)& U4 Y+ V5 l# V( x$ j; c
S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)0 ~+ F6 \( s" P; E' `. q7 {
S.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)
( M2 {, z, b# P, r6 `% |: KS.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)
( v; q0 @ y4 C, L% \0 US.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)
# ^5 j% h7 r0 }6 ^' kS.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)
% R0 v1 h& Y c1 \* bS.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)' N3 q6 E" w* W4 c( @
S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)
: k! Y' W# {6 hS.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)( ]2 t) P% i' `2 b1 k0 |& {' Z8 u6 t
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
; @& }4 \' d+ r( f! [1 [7 j! X2.5.1.30 Weber, l `) K7 L8 r2 f2 o8 E
S.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)* q7 u- ~0 g; J; P. j1 B2 {4 o
S.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)
" @; {6 g5 Z- IS.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)7 I$ Z5 S; f6 [3 R
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)! ?- Y* O; c) _2 \5 N) B
S.455, Polonaise brillante (1851)
2 z6 X6 f( Q5 b2.5.1.31 Zichy, Count Géza: ^+ A; D- A: D
S.456, Valse d'Adele (1877)2 B# H7 w. W! B9 M
2.5.1.32 Unknown
7 ]4 }) z5 n+ t2 p& h# RS.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)
/ Y. Q7 I" G: Q: d* A1 }S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)4 [1 b" `" O; k* \* X$ G0 I
2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.+ ~7 x. e V0 y' n( q
2.5.2.1 Allegri and Mozart
) ]% I+ ]4 ]- g* O8 y/ }S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)
4 ]0 ~1 R8 F, }5 TS.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)1 \: X5 j0 V) q5 U3 k
2.5.2.2 Bach1 U- }0 j. S7 q- \" ^' H: J4 W
S.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)7 N- ]$ a6 O/ ?; g, u& b% R# G i- Y
S.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?); l- d. D* ~) [
2.5.2.3 Beethoven0 q' e4 s. A- H3 U
S.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)- R( B a4 y& Q L' R# x- Q
S.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)
8 A: @5 m( d0 j% uS.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)
) B+ M( B" A7 Q) s; I& yS.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837) H6 }: v& A8 V$ N V" A
S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)
/ F6 _6 T& e; OS.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)
; f: B0 S( e6 C% PS.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)
. V; o- ?& K* ?0 M) w) zS.466, Adelaïde [third version] (1847)
2 |1 g$ l; \* d3 JS.466a, Adelaïde [first version] (1839)
|0 P% P" n) b5 g: KS.466b, Adelaïde [second version] (1840)
1 V: t4 T8 {0 l& _( ZS.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)
, R4 d# |0 l% A: CS.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)
* p" I/ d3 o$ ` x; F( DS.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)
9 v- n" a- O) ?3 F8 t2.5.2.4 Berlioz" K( o+ P) t! W. W! _. p$ Y
S.470, Symphonie Fantastique (1833)% S- [4 {3 D$ r
S.471, Overture from Les francs-juges (1833); t! v3 R% _5 ]' o. a
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
3 i9 d, H( T4 J2 u1 c/ AS.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)
0 S$ }% w# f Y: t! iS.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)& d0 L5 a7 @/ p5 V; g* e
S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)
5 W% p, N3 E& Z2.5.2.5 Bulhakov
1 A( {3 q9 g- B1 z, oS.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)
) l& X! t+ h- L' H' f2.5.2.6 von Bülow: R. q G* L2 y6 `- U* {
S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)
% P7 K5 X1 D/ |3 A2.5.2.7 Chopin. s8 \7 C3 U, g) p! K
S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|