|
2.3.1 Korbay% J: m: V; m( M! P4 E' d- e
* y3 @2 E" Q' n$ ~8 z% ]
S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)
w% p) ^$ v+ d( H9 y, |1 a2.3.2 Liszt
" k) q! ^% A4 d* r2 r% D/ z, i. J& M
5 t3 l3 n8 c. C6 ]4 zS.369, Die Lorelei (Heine) (1860)
" B. R7 X9 G/ g5 OS.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)) S5 T* q5 F5 B3 i
S.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)
2 n9 d' u' [7 d/ A. IS.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)
4 C* _7 J; W# H. d% h& W, NS.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)6 _ I$ l R. r1 y* m* j
S.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)' D7 q$ q& w6 r9 L9 n! ~9 ~
2.3.3 Schubert) H. T4 Q6 G; [
; U. ^) f/ f" a* q7 eS.375, 6 Songs (1860)
% q, c; Y3 u. ?9 d) E) FS.376, Die Allmacht (1871)* c! r, S/ l, h( k' l
2.3.4 Zichy
! {# K! c; g1 O* {2 U& m% |) l4 s* l) U; p6 X' d7 Q/ |3 d
S.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)
$ S7 e2 l/ l1 u7 }. t8 S2.4 Chamber Music(室内乐等)
( c' \7 p6 Y, C2.4.1 Liszt
9 o9 r6 I* K* A3 p+ X5 Z
. ~' D# ]1 i' \4 V# b7 B) O: Q+ e) qS.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)
5 z6 x3 ~/ Y! u: Q" }S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
- ^ P0 i3 M7 B3 d. @, Q( RS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)( U0 X# G2 Q0 ~9 A+ k
S.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)9 Q1 K! r; C/ ~/ q1 \* U8 C; H
S.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)
+ n, z' ^9 X% c( E9 r. V* O( SS.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)/ e5 o* M) b3 c1 c4 Q" h' y$ ^
S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)) G6 b% C. _5 C
S.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)
# k7 P6 Z0 O7 WS.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)
) m9 I |- o' ~2 O' v; r: F; n' F! Z2 LS.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)5 |- ^( ?. N% B
2.5 Pianoforte Solo' G: d4 I( j" T A6 G9 Q
6 O! F) E2 @' l8 k: B2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)" q9 _8 |8 Y0 i. \8 Q' c1 V
L4 ^; U" |# p3 ^. n+ G2.5.1.1 ábrányi% D5 F$ ]( [( R
) }, \2 ~+ |1 N! w
S.383a, Elaboration on Virág dal (1881)6 Z) V- U7 r1 i4 {5 I3 [$ w* L( ~3 Q# w
2.5.1.2 Alyabyev
: R0 W# Q/ ?: u2 d) Y% ]1 A' F1 A! J0 V& L3 v' S
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
4 H! B, g4 j3 W0 x, R/ [$ pS.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)
7 f' S+ X: Q/ j! B G" v2.5.1.3 Auber
5 B) c: Z0 N1 V T1 g+ a) x- i/ V+ [# ~% H! }
S.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
* w) ^( A3 z4 d. X( N% u# S' [S.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编0 X. d; y' V# m
S.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编
* C% Y8 c. f* jS.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)2 b6 G4 e3 p" f- N
S.387a, Piece on an unknown theme (1847)4 ^* l. D. J! G1 ^) c
2.5.1.4 Beethoven5 ?: ]$ p3 T# ]$ S4 |
; e2 n s% M9 k7 ^2 sS.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编$ l( z7 h3 A- P8 ?0 H# K! f
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)! P# y9 C% o- c1 M/ j# N. a
S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837), p- a) w2 U) L% T
S.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
) Y( C4 V) D' b5 X2 p' Y1 l% [S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)9 |5 C9 R7 I& G2 _: X
2.5.1.5 Bellini) e& Z+ a6 d( I0 b2 I0 C: ~
9 r6 }6 ~6 @8 r7 S3 z, XS.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)
S9 ^9 x" o Q0 H6 s8 ]6 J; vS.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)
* K0 n5 p0 h$ @S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837) ?! h9 K4 v3 l6 q2 k4 h7 o/ s
S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)
% c9 q, o& A2 NS.394, Réminiscences de Norma (1841-43): I5 Y* } Y5 \6 `; u
2.5.1.6 Berlioz+ g& ^' M7 A3 ?9 L V$ x2 s6 t3 D
% T+ Y* L% F$ p3 F2 U
S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
8 K! C0 ~3 c: z/ |S.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)) A6 o. s9 Y% K8 \ z0 i
2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
5 N; h Z6 z- v% s) c0 y0 d1 i3 }+ h5 [ x. w
S.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)# b1 a: V! h6 {' \4 d9 P
S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)/ c+ e( ]$ @9 J+ v/ z
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839); e' _+ `9 L: z p; |# ]# W
S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)* l) g$ @! O! |
" h; C% b0 [# C李斯特全部作品目录-3
( q& L# P+ R; v) E3 X _: |3 Q& V. W( q
S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
6 f3 c& T1 ^3 u9 _7 s+ i) \& ]" sS.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)% s2 c6 |1 x4 x O' I
S.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
1 `) s. E& X% w! T( P. d! [2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe
* p7 i8 j) A- G2 T
, g, }9 F5 N+ s9 R, B3 w5 QS.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)
0 `- r) q5 _. ]+ P. I2 k9 Y; K& Q2.5.1.9 Duke Ernst
( L! l% a8 g4 `- M/ z7 G6 R- x3 [
S.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)3 q# c' J3 K. D
2.5.1.10 Erkel, Franz
5 K9 ?$ t. W9 }# O3 `# k& I8 |7 E, o4 {
S.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)/ n& P1 I# p) q
2.5.1.11 Festetics
( V; F4 ?+ E, R1 H. R F9 ~
' `$ h( Q, o: R2 LS.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)
& Z j: g _$ v; t) X# y" c% E% e2.5.1.12 Glinka
& b# B0 l* }( c( k% m& V5 ]
2 }& ~- Q$ K; e- C. [( ~% [4 \% I2 bS.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
7 u% r6 \; W: ^2.5.1.13 Gounod! Y! t- n N' u% n( b. Z) k4 a
2 u/ A/ j% i+ O" p
S.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)
( b& T5 W; D/ t$ ~. P, b, `- lS.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)1 i1 N' ? p: z! Q" z8 x- Q
S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)
7 K6 j' j b3 i- z; {2.5.1.14 Halévy
, U( J! T/ o& l" t0 Y( zS.409a, Réminiscences de La Juive (1835)
, Q3 ?, E) w1 `7 ?& T# V* T2.5.1.15 Mendelssohn D6 K! N1 y1 b: `& P; L9 Q/ t
S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)
! l3 R) l# z K# T+ t) y2.5.1.16 Mercadante
( U9 ^( b, U$ G: U' L$ B+ {) kS.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)$ [5 j `' ^" g2 c9 L
2.5.1.17 Meyerbeer1 n; j# _1 E7 @6 u* H# z
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)3 S* V( I; k# ^9 C( }
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)
% I2 n1 w' L' {! b; ]* {; IS.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)
% l% E6 e5 H* L; y) V) S% WS.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-505 K- |) z! A+ b6 y* n. o# {
S.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 18658 d# B/ z/ P" Y" i% E+ r a6 k% o8 P
S.416, Le Moine (1841)
$ ?6 S: b, \1 z3 M! R( Y) ?% J2.5.1.18 Mosonyi, Michael
- r2 i2 I V# c. b d/ I8 A3 ^# u, ~S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编
/ V5 V8 T# R3 x' [/ i8 K2.5.1.19 Mozart
6 E! n) v& R( |. f- v6 @S.418, Réminiscences de Don Juan (1841)7 c6 s$ Y6 ]! h( w" q8 c; E0 Y5 l! t
2.5.1.20 Pacini! z. M! e; U ?! }
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编
( l; J+ Y. l. c4 b) I2.5.1.21 Paganini
# R$ t, A7 G* o* `2 L7 ]S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲
2 Q6 C, E) U& }, G9 R2.5.1.22 Raff
# E3 t1 u4 `- s bS.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)" W% ?5 P) _" c0 P% {
2.5.1.23 Rossini. k0 j W* H8 z! X
S.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)
% y$ T" H% E( BS.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)1 C2 j, g8 B2 C. X# w5 C
S.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)
, A: D, _, n% A* w* i8 gS.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)
3 |' p: e% C9 W2 i rS.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
/ g, p% m1 F0 n1 w q7 { x: @2.5.1.24 Schubert$ W0 o! y" r! H2 B K# }8 t. D
S.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)3 T5 S2 D# E. i" [2 E+ F1 w' o
S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)
/ e& \* M% S3 R/ j: R. F2 IS.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编: f. S% F! Z) h
S.426a, Marche militaire (ca. 1870)3 P: B. C5 z1 {! A
S.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编# V3 G9 W. F1 x1 D4 T- ]
2.5.1.25 Sorriano
; V+ {: O! M M9 W0 wS.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)
$ I% x" h; y2 c4 s1 ] @2.5.1.26 Tchaikovsky$ V% {0 Y: p. R% V! _" \
S.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879): e9 C# y$ O. ?" t# j {5 l
2.5.1.27 Végh, Janos$ k, G! F2 ~: k. u; C0 j
S.430, Valse de concert (1882-83)6 `6 d3 j; G; P& E
2.5.1.28 Verdi
6 i* ~* [ a% g- P US.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)+ I- @- C' {8 K# u2 I- F: C
S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
) t, Y+ J. c+ L* e2 m3 J Z" y3 @S.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)
5 T- k" Y+ s% v, |' ^3 E7 BS.433, Miserere du Trovatore (1860)/ r! h" m2 E c' s9 i; X9 z
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)
G7 Y* `& N' g* M# J' f5 HS.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68) d8 ]% x( e, C" s! Q3 K3 Q' {
S.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
% u' P( ]# G4 T* P xS.437, Agnus Dei (1877)
% t$ l5 W% E+ n1 `3 c) M2 a- sS.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)0 Q; F& F. _* \
2.5.1.29 Wagner4 d. Z% R" h) i' ^
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859); t6 x+ \0 q, Z0 O
S.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)+ s$ _9 A2 S; p, o9 r
S.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)) M) N4 u" Q9 N" |; ~
S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
' l4 p1 C% n& C# G$ q/ gS.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)
7 h! Q' v. E$ A/ qS.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)+ g( v) W0 p7 `7 u/ J0 b
S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)
* q: I9 z- L" o' Y8 w5 b, Y, kS.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)4 D5 S5 J- F- U; F% C+ ]) i
S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)/ D1 ?; O8 E. L: I6 S
S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)
5 n+ t! J* b- g$ y7 O3 O% Y4 qS.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)
3 H5 g7 g9 y% v0 R) G4 mS.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)% L3 Z0 R; q3 }0 I6 @7 N' Z$ N
2.5.1.30 Weber
: I, v* q) Z% h& P5 ]& n$ ~+ E2 o+ _S.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)+ g- M7 Y& q: G# L$ l
S.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)
9 j1 s' M9 v/ T" o+ Z1 R5 ~S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)' R2 L7 C9 Z6 ~* p" ?
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)# U- u$ z; B8 q* B* X7 C
S.455, Polonaise brillante (1851)* [4 u% B. o, o5 f( q5 F7 s
2.5.1.31 Zichy, Count Géza
) P5 \$ R; f: b4 p5 Y' D3 o7 i' JS.456, Valse d'Adele (1877)
% }& z) j7 q, q8 N0 P" R2.5.1.32 Unknown) Q( N+ p( [* S% Y. j
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)4 ]- ` D* ^) \! ?4 y! T" a
S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
3 h# v/ d: c( G8 x2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.
9 Y0 |, L) j- W4 f( j2.5.2.1 Allegri and Mozart
z: u: R5 j3 Y c6 k7 KS.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?) h, V# ?; G3 B) m; r
S.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)
+ T) L9 ?6 \% ]7 I0 C& N2.5.2.2 Bach
; h+ } {' y2 a+ B7 S& gS.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)9 y9 F. m' f* A' R' [
S.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)- L+ \/ V( {/ `5 \
2.5.2.3 Beethoven& ~' Q: C: E2 {2 G) Z1 }( D
S.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837): w" L2 [0 G# Q/ I0 x; A% E
S.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)9 V, v o; J6 e5 B/ v
S.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)5 E" R! n3 I8 o9 f: [
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)
( `9 {/ g9 w" N! w/ H% e' OS.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)6 _/ ~3 k8 u0 K7 B
S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)* Y1 O, r1 @1 J- k- z4 p4 y
S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)
! P$ P4 c d( T+ t. MS.466, Adelaïde [third version] (1847)/ g; G$ g& {0 c
S.466a, Adelaïde [first version] (1839)
* w* R7 h1 T, |; ?S.466b, Adelaïde [second version] (1840)
) H* h& W- O% p& J+ J/ N% }6 {S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)3 x7 d! ~8 h3 l) \; y. U
S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849). Y6 \0 M. J1 @) s% D2 @# ]
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)
" w- W1 U5 H+ ? X2 x4 X5 Q1 q2.5.2.4 Berlioz- I# P7 N. I0 D/ {/ j
S.470, Symphonie Fantastique (1833)# U7 p* c! G/ |# M! v( J
S.471, Overture from Les francs-juges (1833)! p9 o' \( F5 r# W( G
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)" l! D" S4 N" C- t8 `
S.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)
0 v2 ?( J4 Z7 `4 MS.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)2 O, a* F6 Q. z3 h7 K
S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860). c A0 N4 {% Q5 d3 w
2.5.2.5 Bulhakov
: i( P0 d* |% L* t% m$ d8 ES.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)
+ R' v& `3 ~# h0 P% d8 Y- d2.5.2.6 von Bülow
$ }& O+ i: U/ d$ f# y, q9 US.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)
3 W! ~4 x C' j9 G2.5.2.7 Chopin
! k! P8 P! B. o* D2 NS.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|