|
2.3.1 Korbay$ n0 W* K. b; ^8 @. k. R$ g; V6 ^
$ |! ?' ? x' lS.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)
4 Z! M3 U7 V/ a* {2 ]2.3.2 Liszt4 n, H7 B3 _* u% n2 R
, B% m& A- q# O2 X
S.369, Die Lorelei (Heine) (1860)7 G* X3 r3 D7 c* y/ h
S.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
3 D+ h" f) ` KS.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)
+ ?% y" G- g+ s7 p: g$ LS.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855): O. ?3 }6 |/ w* W$ U/ J9 z8 o) l
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)
( \) L% _: }* s( I) K DS.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860), g, w! m, G) }9 {& Q; [9 x
2.3.3 Schubert5 W! h$ N4 r4 R3 ?8 x3 L
( P+ x, C9 J/ @8 w2 x: WS.375, 6 Songs (1860)
0 Q- i/ Y2 ~3 j( t2 ~8 AS.376, Die Allmacht (1871)# k, d" z+ r# h1 C( y4 B- S
2.3.4 Zichy; n$ H' N8 Z9 z. s
. c3 l1 N/ L/ E! A9 R8 L1 @2 JS.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)
' s/ ^8 U" h% @2.4 Chamber Music(室内乐等)
S5 R. V6 j" @3 X _4 I2.4.1 Liszt
' o/ {& H% d) ? j# g7 g4 u7 h4 g ^" V$ m4 q
S.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)
& G- d- G+ n8 |+ mS.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
% Z6 `5 K; s! k) h' z9 t; ]! cS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?); }1 d- a' t. f' S) g; q( T" e6 Z
S.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
8 h. Q6 E1 r9 B* \S.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)6 [) b' i& J, n# t) H
S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)% k3 Z" ?0 s- {- o3 E4 D) ~& U; z ?
S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)8 h8 t* c) }7 T; L" B
S.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882): S7 _3 X* P& u7 J$ s
S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)
9 Q+ D5 L7 V7 w: \3 hS.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)' _- T$ g8 x. T5 }9 a2 p, \6 b0 d
2.5 Pianoforte Solo9 R+ M) F0 U' n) M/ T
9 m8 B v- H4 i- \
2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
5 _3 b. k; I; y/ u+ w4 I4 N& Q: t, e+ B H$ z- P
2.5.1.1 ábrányi
' Q; g" q3 t3 {: [% V6 H: r- }! o ]% p2 z& o7 d" A% W
S.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
$ O! a3 O% f( d' K- H2.5.1.2 Alyabyev
" U3 R0 o: x% C: M$ ` {2 G, B) ~ _9 ~9 t. J- C) i0 _
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)) Q/ L9 i* F4 Y N
S.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)
/ q5 i- r7 k/ z' B4 L2.5.1.3 Auber
; j7 h1 z' D8 `# P7 z% A; ]3 Q* [( G: t, H5 D7 A' m- W
S.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842), C `4 s0 W5 q) q% @4 D( R; U0 A
S.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编
5 [( z) _, D! RS.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编" r- }) v+ F, ]' x( d0 K
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
% I1 i5 j6 n& p) n" B2 NS.387a, Piece on an unknown theme (1847)1 ?) P: \. Z/ @5 e- V
2.5.1.4 Beethoven
: A; b2 D0 a2 v+ |8 h" G
6 f `; A8 j( ~4 T4 c3 q: ?: mS.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编: j( N9 G. ]. D5 J$ C& a4 R8 |
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)
) i" A* o4 f( c, z/ c3 YS.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)3 v! ?' ]: V. J5 W0 i' D# h/ C
S.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
* l$ a) D3 o% V( gS.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)
; A3 c, o! d F; M) V# a2.5.1.5 Bellini
1 V0 q1 t7 Q6 W
, |0 H. y" s! P' a; @S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)
, l2 u& a! a( i( X7 C' Q4 J& OS.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)5 Y# ]( W' P ~2 P& A
S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)
/ _2 S' y9 e b g1 aS.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)
0 X7 Q0 y0 ?; T, A: q1 B) Z+ ]S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)& a; Z7 h5 K' P8 j; \. q
2.5.1.6 Berlioz d# k. r! x$ R$ {6 v
& ~7 X& N1 X1 `9 q6 C
S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865) |# M* e7 X$ L8 Z! U4 j6 q
S.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)
l9 L s7 Y T# E% \2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
( t L3 L/ K9 I% k! Y% d9 y2 r( B/ A2 X6 ^% z+ _( p ?
S.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)0 {) H5 [% I: p0 a m
S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)/ W3 f5 o/ P$ _2 L
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)
4 l' ?$ s' x* zS.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
]: Y+ Z, E. H- j5 B
1 ^$ l# L6 o- V! G1 M李斯特全部作品目录-3
- i6 R7 F; C- `2 Q4 t7 [
) y* o# w. V$ b; G" |! S* m( E* M5 p9 |S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
' R0 ^; ?8 D) OS.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)
& g" w8 `/ z4 f2 iS.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
* F+ Z% k" I/ c3 F$ p2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe
# b6 M* Z+ f5 Y" L. _# @! E
4 }& o, Q- o2 B$ u1 J6 l& e) sS.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)
# U7 O: x* \8 V7 }) r2.5.1.9 Duke Ernst
5 o! i8 D2 H" v
& a; m9 W4 l) v9 O) _8 hS.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)7 m0 O6 g7 `$ ~: Y% P! I% E
2.5.1.10 Erkel, Franz( G! T1 M9 T+ l1 O
2 c# u# \. ]' V _& ^! w7 }
S.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)6 m0 m# ~6 Z, ]$ n; @' M
2.5.1.11 Festetics
; E4 T/ i7 M7 c8 t& J% m
3 t, c" J. X& m" G, aS.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)3 N0 d4 h: ^& N- t( L/ i
2.5.1.12 Glinka
$ `4 r7 Z! R- \ ?, t! G& ^, d+ O5 w s/ I2 d' _
S.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
" Z/ f/ X( g5 M8 k2.5.1.13 Gounod
5 N' Y8 w$ t. M& m; I0 Z
% F } G# w6 E) a3 Z; _; t) IS.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)
9 q& F8 r0 h1 kS.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)
2 W1 y8 [ U$ U' v" ^, F, FS.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)
9 W! s( o0 T [/ U2.5.1.14 Halévy
! a* }5 {- J+ y$ n2 ?9 d& d; ES.409a, Réminiscences de La Juive (1835)
' H5 y2 o8 G7 i8 _# G0 {! G2.5.1.15 Mendelssohn) ^" T: Y" C) t3 s P/ L' A
S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)
, w' i7 S$ S7 X2.5.1.16 Mercadante
) B2 `0 ]9 ~1 @. n. l% IS.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)) m5 j0 ]1 T& n3 y* |! Y
2.5.1.17 Meyerbeer) j5 G- o' j! U) u$ y2 E% A
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)
4 x) K0 O+ s; x& m/ IS.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)9 G4 j0 g3 m% d; f9 n2 p
S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)) B0 `% B* U5 @. x
S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50
+ n& r* {9 o: o: nS.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865
' g7 p! u% @, s* E+ g$ vS.416, Le Moine (1841)! d9 ?* i4 T- ~( O6 ?
2.5.1.18 Mosonyi, Michael
' y. I% r# i, U7 W- f% ]S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编
' ~" g& ]/ q# `& s8 i$ ?/ b# n2.5.1.19 Mozart
4 _9 M$ Q$ c1 Z- N N3 uS.418, Réminiscences de Don Juan (1841); i" \/ y, z* m6 ~5 k; k' t4 Q
2.5.1.20 Pacini
6 }3 W4 d1 S) IS.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编
2 S0 f1 U. I, o% V8 Z5 L. u2.5.1.21 Paganini7 N- L' W- s1 X! h' H
S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲
9 l9 M2 j" c/ o1 B. h9 Q2.5.1.22 Raff% R3 P2 T9 P; H9 l
S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)6 _' { K9 h! K+ o! W
2.5.1.23 Rossini
1 V3 T. Z" b) PS.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)& J" h6 W0 c4 p) @0 o7 c4 `" H
S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)
- ~; l/ \; D. }: sS.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)0 E: h& P' A& p5 s, L
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)" p& _7 R' d" q: f3 A* Q
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
& \0 Q' v3 V# T: ~$ M1 ?2.5.1.24 Schubert
" f g( ~' o: u8 \: C8 O9 s" _S.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)
* G, w% @2 I5 e8 B" ?S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)2 P7 p9 a0 F$ R
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编* J; [" `- q% v' W& q
S.426a, Marche militaire (ca. 1870)6 U2 Z/ U. L; M9 |
S.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编* {$ Z/ ^0 D! p/ ~& r
2.5.1.25 Sorriano' P1 q# ~, T: `* V; a/ z
S.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)$ e, X4 I, K3 f' r- v$ z
2.5.1.26 Tchaikovsky) `- f3 w6 E8 d' p3 R
S.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)
+ q ^& H3 i$ m( J, O2.5.1.27 Végh, Janos
' Y: d' e' D3 t7 q" t, I5 zS.430, Valse de concert (1882-83)) F( x5 p- N0 K% m
2.5.1.28 Verdi' N1 F2 k" T* a) }9 X' U
S.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)2 J6 } ?1 c. A4 n
S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
( M, e q @7 wS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)
8 }) b# `5 L6 _) D, T. qS.433, Miserere du Trovatore (1860)
9 e* p3 a+ \0 q5 \8 m& [S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)
" \1 Q4 ^5 D1 cS.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)
/ l0 _: p4 N6 ]' M$ F: z: E- \- kS.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
) r5 }9 \1 w# u z6 wS.437, Agnus Dei (1877)
& v: r, l1 C% L" IS.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)
8 p$ r% u Q- c" r7 {) t8 p2.5.1.29 Wagner+ t% C. e, S4 J/ [+ N$ `
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)
7 n) |: O" Q( PS.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)
( ~0 P- _4 R- h; a$ t- qS.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)( B" m C$ W1 j
S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)+ y9 ^+ u6 b; [1 M% ^9 f# t8 g- Q
S.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)! a. Y( P( s" ]1 b( V; c0 F
S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)
* ]9 g/ a, J6 z+ QS.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)
; `1 J) z( ^& r% B- v ~+ HS.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)
6 i& o3 d4 p9 n4 n' T" E) y5 u% u2 QS.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)
8 T1 F0 W7 Z+ F+ L8 J1 ?S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)
5 Y4 i; ?. m# w! f$ A, iS.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)/ M, c# Q4 H0 T$ o& ?6 Q
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)0 P6 ? k: v5 i+ v9 W! \4 W7 @
2.5.1.30 Weber# [) _! U0 _5 D: j* d
S.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)% Q7 d/ u6 \/ Y5 b
S.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)' P/ w' b! _" ?3 Q/ E7 ~
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)3 x. ?" d+ n" P8 K% `
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)
1 P6 L2 w6 f0 x7 j n7 ^S.455, Polonaise brillante (1851)
4 N! }. ^: B* l$ J0 f2.5.1.31 Zichy, Count Géza1 A9 g+ f1 l2 d- O
S.456, Valse d'Adele (1877)
X1 _6 w1 u8 X' c6 q: T7 D/ X2 S2.5.1.32 Unknown
4 i9 X2 ]% B7 N$ F2 q; r' J5 A3 IS.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)( A4 o! N4 E o
S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)& j- G9 R/ z P& B" K# Y9 V
2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.
' `5 w8 v7 ?6 c2.5.2.1 Allegri and Mozart
7 m3 y: f+ G5 US.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?), _" ?, {( _. c& x, W: R" s
S.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862), G' |" Q& u ?& |
2.5.2.2 Bach
$ y3 R. G; _! Q2 f) jS.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850), R3 {9 B& ~% U/ T) N, z4 G
S.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)% `3 A; n! p; V5 K7 E. ]
2.5.2.3 Beethoven
( W, r$ I$ s& @3 C5 X- r& bS.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)
! @; S( T' B0 f1 ]3 WS.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837); _* c6 X3 c2 A4 ?* w9 h
S.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)+ w; s- _$ N: \6 a- w3 Z8 l* [; k f
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)
! \. U7 C, y7 w; s2 R8 pS.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)
/ ~& h, b; `3 R9 d* _S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)
0 c& F- G# L" I! r1 M3 aS.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)
; |5 B. s) w& `: BS.466, Adelaïde [third version] (1847)
; ]) Y2 Q! J" o, }9 {1 GS.466a, Adelaïde [first version] (1839)
4 Y0 f# e2 x; }4 bS.466b, Adelaïde [second version] (1840) L" F* u |' d1 \: @0 w
S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840) y i9 q0 N! r& V- M$ G: A
S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)+ Y$ D( M1 X( _' [) w
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)
1 E: ~. c5 d9 H/ L2.5.2.4 Berlioz8 W7 |4 ]7 I% K3 q" z2 U- y
S.470, Symphonie Fantastique (1833)0 y* N. U3 M& k" j$ D
S.471, Overture from Les francs-juges (1833)
: n, h6 `/ R1 xS.472, Harold en Italie (with viola) (1837)" F, G6 w" a4 d
S.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)$ Z" c" b, j5 U& v( G$ O% Z s
S.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)' Z, S: R- C: a% W( O) ^
S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)" l3 l1 u% K8 i( [
2.5.2.5 Bulhakov- h; l% m9 O7 g( W5 Z9 K
S.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)- F7 s2 q2 X: g; N. m
2.5.2.6 von Bülow
! k% r6 Q% S; F2 t& X; nS.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)6 E+ N" d, O1 ^6 X* c
2.5.2.7 Chopin8 T. l% M, D, @5 a
S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|