|
2.3.1 Korbay
8 S$ n: ~/ d( s) u2 [2 y6 n
: Z( o& a1 O! ~ k9 a% I2 pS.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)2 ]; a$ c! g" H1 \8 j; \
2.3.2 Liszt
" q! c$ U7 T4 c0 F: K. x9 ]# P- R' W) R& P# h
S.369, Die Lorelei (Heine) (1860)
/ S# }$ ]: o0 A& q. WS.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
: g3 `; n$ `; Y# E9 C+ \- r+ ~S.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)5 g- F. I6 x" {! o" T
S.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)
9 X1 [" o& K) m. w7 v+ bS.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)* P9 I. K' X0 n5 k! l% j. D6 Z
S.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)
+ _9 Z+ j X$ e0 H. }2.3.3 Schubert& J5 S9 o* x6 b' a3 S d) J
" f" X1 r* Q2 K( nS.375, 6 Songs (1860)
, O0 k4 \1 r+ U. k# ?! x: yS.376, Die Allmacht (1871)
- K- p. n* w Y3 ~/ [2.3.4 Zichy
. v- y; s( L' Q" R& b% M: p0 h% `" `" L
S.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884) q# e8 }6 G7 [! s
2.4 Chamber Music(室内乐等): |. J! r+ W- d2 v* y
2.4.1 Liszt
8 x6 y9 ]/ S3 s7 R0 t, X* Y. `' D) Z9 |- _* I
S.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)
$ R4 z7 `4 P4 w, MS.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
1 F0 T5 H- A8 z7 H* G! QS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)
7 F, S( D+ A; U& ?2 ~+ PS.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)- L) ?* w: L' K/ q- n
S.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)/ V( {; ?6 v9 C. M% [! h1 V* U9 i
S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)
' c; V0 f3 _7 x7 U+ N- ^+ N( `S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)' [; y3 @5 v0 l9 J+ t) H
S.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)) ~) I0 V/ H* i# l. y% n3 f& d7 ]
S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)# I" {, _: ^- a: A
S.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864). O; S. q% e/ o$ @! E3 k. `" l- d' w
2.5 Pianoforte Solo
. ~& Y2 [. I6 F, Z+ P O+ ?2 j
) x$ c* p% Z f7 j, V1 j2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
9 w# o7 I. E+ _. g( d" q" U# Y8 t
4 G7 n) y; O& s" N& m2.5.1.1 ábrányi& A) t) a* Y. N' u
3 {* _, e J# p! c0 Y
S.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
' x* r+ D% `8 E O' a8 F, _2.5.1.2 Alyabyev
5 D; B2 f- d% M+ `$ f
4 z7 I) F- r! u% kS.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
7 P0 t2 u; X& ^/ ES.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)6 D- O1 S6 G5 i N; n1 z2 _
2.5.1.3 Auber4 ]) k9 I) C! S8 L0 R
5 y3 w0 _. g9 k2 US.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)9 y0 G- @4 E9 h r3 B
S.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编
6 D) k+ M! V$ j PS.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编
- d, e. n. U' H/ E8 d4 Z3 CS.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
0 X, \2 B# K$ W C# |S.387a, Piece on an unknown theme (1847)
# u/ N- i+ S* G- e2 E% i$ w2.5.1.4 Beethoven3 D: V4 L! K d I$ @
* a% |7 s! j$ M+ P* m" d0 ~+ `
S.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
, B$ x* R; ^* [: Z. Y+ ^3 u+ |S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)
- Y( a) c6 W+ ?5 sS.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)3 C) g; t, A" \7 U% d' M
S.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编8 `2 W/ ^5 j- k' x
S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)
- h4 \% k! o: f3 k; W) p2.5.1.5 Bellini& d3 _' x' _, v8 U, I
+ s+ E* L3 R" e* E$ x8 N( c! uS.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)( Z2 |8 S# \# L& D& j6 n
S.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)# y. B2 d5 a; E0 e+ U' A# Y$ Z
S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)5 F6 R! E* h* a0 L/ S- a3 C
S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)( E2 m! l* i7 f* G9 l5 G7 }/ ^! {- k% c
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)
" r9 w/ H# F9 C- _9 O6 k7 u+ m! G! \+ @2.5.1.6 Berlioz
7 i+ N7 Y5 Z3 k# d! Y7 N
' z& E" X' t; ^S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)
! e+ V6 g8 L; P S/ jS.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)
8 s3 _: }: m! {% {5 e# F8 u8 ]2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
3 @9 H! l* v/ a- b: l
' X4 S& O9 s% k% C% oS.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839): c6 f Z l- \9 [) f3 h
S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)4 N* z" E( l/ H! q- I5 ~+ S: R
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839), ^8 j, A1 q4 \7 F! I$ D. C; F3 T
S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)0 [6 ]+ s0 d6 N) b+ O I
4 O; K0 p* {/ x- z, M
李斯特全部作品目录-3
# e" U& S2 w$ I, d n; T p: s% o3 Q1 C U8 f
S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
' `8 o2 o0 a9 }/ C; U8 t0 VS.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)+ J8 p2 S( }( j5 G9 N# Z: v
S.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
: J: D9 C3 \) P8 M( L2 p3 v2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe- ]7 w( Z1 M4 j3 b! h# Q
9 @' l. b* W7 f% E6 W" H
S.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)8 S& g$ ]8 e X/ T+ W) t$ d
2.5.1.9 Duke Ernst
; m5 I/ S# y- u. h6 [
4 b: M; l. O8 g8 E5 _5 I# z: KS.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)
( x) H' D& R2 U) \1 T2 H: s2.5.1.10 Erkel, Franz3 E/ i" u0 M# g4 {1 |3 ]
4 I- y6 o* ^# W
S.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)
! J! H# Q; }) s7 ~4 A2 o2.5.1.11 Festetics
. I, W4 }: ?" _! s0 P ^4 z* H) h8 l
S.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)
7 S( {+ T% V! N- c; P3 V2.5.1.12 Glinka7 t! h d4 I7 ~
' l. i0 H( ^9 L& t5 z" k/ r4 M
S.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
8 E, H& p- m/ t# U2.5.1.13 Gounod' I% G+ L, S# v$ U l6 z D& W6 U
; h# P5 q' D! [- |6 R" QS.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)
% x2 K& A0 q1 O. F" v4 hS.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)) z% @ \; x+ u8 a" E
S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)
; C5 q# ^7 l% [) m2.5.1.14 Halévy6 t' q' h& F! ?3 r* \) _
S.409a, Réminiscences de La Juive (1835)4 a0 u- M0 a9 h! [- v/ _8 D7 P: x
2.5.1.15 Mendelssohn. _$ I9 D0 \+ o$ l1 K
S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)* u. b7 w1 z7 R4 z, {" k
2.5.1.16 Mercadante
2 R3 ]0 \$ h) T% ?# M/ l5 kS.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)
' k: c6 ~' @& K7 d) R3 f! V7 O2.5.1.17 Meyerbeer
[& W8 e% p7 j% @+ {) k$ SS.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)
2 [# A; i1 p; b3 R1 hS.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)- b% n5 m8 k3 q$ A. o+ x$ K5 ~
S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)% e7 E; b+ X3 B& x* ?3 h! H0 K
S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50
9 |6 X. r. g5 n) P$ C2 ^! QS.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865
4 i8 B$ f1 E0 q6 hS.416, Le Moine (1841)
" W4 V9 X1 s4 `' K& u4 Q' i2.5.1.18 Mosonyi, Michael
0 p+ a) e! ^* V% H5 Q0 ?7 {* RS.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编; \- w/ O% q2 F8 V' u% a: C
2.5.1.19 Mozart
2 p0 A4 F6 G T( N5 o" YS.418, Réminiscences de Don Juan (1841)8 m' r u6 [4 t
2.5.1.20 Pacini2 O0 ?0 i& v$ U- b( I S+ W% Q
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编8 e. e+ T5 b6 w1 R( e B# x
2.5.1.21 Paganini7 p7 m% {% P7 q: @' @7 S
S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲1 D6 d# P3 [% a7 e4 K1 Q; y
2.5.1.22 Raff- Z; D. g( n( m8 t3 d
S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)2 j9 R' @' b$ x/ j# `$ o
2.5.1.23 Rossini
- h- |. }: G" E7 X) bS.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)) y/ M, m: ?: k9 g: d
S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)
& O' X3 j. G8 N, \S.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)+ [( O# Y( `, ]$ c7 W- V, U
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)1 K4 e8 x! U' I W% y$ l
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)/ w5 Z6 x; N' a! y
2.5.1.24 Schubert
. Z1 E" P* i: {$ T$ t' y! SS.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)
* y9 g, ~ ]0 h/ h$ KS.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)
4 n2 v7 f; A+ v* s8 T" yS.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编8 j, L3 i8 q O4 ~5 [$ l9 \% d. y
S.426a, Marche militaire (ca. 1870)
( w9 z1 _: b6 X9 E6 yS.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编0 `+ a1 F. a0 \. V
2.5.1.25 Sorriano9 I6 `2 ~! z; f- Z. I6 Q5 I" Y
S.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)
, _: J+ N0 X F1 D( g4 U2.5.1.26 Tchaikovsky
1 r9 H# I1 r1 X/ @! oS.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)
$ ~: B; g3 K( n; A, B4 N# |2.5.1.27 Végh, Janos% b- @* v5 v6 v) K8 j4 d8 L% D: \
S.430, Valse de concert (1882-83)* O% q+ c, c' Q/ Y; k$ b9 G" M& i( ]
2.5.1.28 Verdi
_5 y& o4 I- ?9 K2 v; ^! hS.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882), j. r( ~5 N7 `) h
S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)2 F8 n; L% ~' C# P
S.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)7 B6 A9 o4 A2 R; C8 \
S.433, Miserere du Trovatore (1860)
, A+ Q: N; c! Q4 iS.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)
8 f7 p( H0 d) e4 g% ~S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68) k4 S8 s6 Z9 O n h! w- K
S.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
3 G# M- _3 H% G1 LS.437, Agnus Dei (1877)
9 J( {% E1 C9 |# U: j8 c; U8 `S.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)( @0 H+ a0 u- F0 G+ H
2.5.1.29 Wagner$ ^8 k. z2 i1 r2 @4 ?; E
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)
! S7 h3 B. l7 WS.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860); _/ Y% ^, M$ b5 [ T
S.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)
) Z+ C" |$ x1 v, ^S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)( p- }4 b8 Q8 C4 u9 ^/ ~2 k
S.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)/ [9 W5 \3 R! B9 r
S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)
- c5 j% \9 n2 z% M- v* L/ rS.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)+ Y( A7 K5 ?1 n
S.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)
, }$ k; K+ j0 u2 [: [S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)
8 w% \8 V- C5 m9 {S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)% X) x- e/ ^/ p7 K- J/ c" F
S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)* T2 C w, i5 G2 s% {
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
7 w$ n2 t5 I ]4 g" ]& ^+ U2.5.1.30 Weber
9 m( P3 ], L S9 e5 a* @S.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
3 X: E: b3 N" v, x4 W1 l. L2 y+ tS.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)
7 v6 i B1 F; {S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)
8 H# k1 |+ }- R4 G; q9 A1 j* cS.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)8 `6 q+ ]% @; X- e) |- k) P
S.455, Polonaise brillante (1851)9 k8 J% H# V; ]& X
2.5.1.31 Zichy, Count Géza7 ^' c+ L! G. p# ^# [5 ^7 Z
S.456, Valse d'Adele (1877)" N8 W' a4 U" w# o* \
2.5.1.32 Unknown
3 N$ d b+ C$ Z0 D/ a# ]S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)6 y" x3 T3 N9 x; z- c9 m
S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
/ c w) P$ K& M8 u* ]! \8 l& J2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.- N6 [; Y1 D# q9 B- P
2.5.2.1 Allegri and Mozart
8 z. }( ^; T7 V1 W2 V/ ]' ZS.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)/ K$ N+ Z3 V" n( |
S.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)
6 x+ X/ j* u/ M7 U! G1 z2.5.2.2 Bach
: Z, G5 g9 i! _& d tS.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)# J1 |( _$ t& Y( b/ W% V
S.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)
! r5 `0 ^, A3 d$ N4 O! |2.5.2.3 Beethoven
9 z m& c& k& L$ L2 E7 zS.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)4 X1 ~* o, R: M# f3 ]
S.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)
, b$ c8 O4 Z2 h2 M/ IS.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)
! J5 K3 c# u& Z% pS.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)3 d! J5 r8 @2 t9 |6 V
S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)
m% _4 T8 E) [) s/ AS.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64): j- H; d; j+ R, V- o, k$ `3 ]
S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)6 O6 e& M1 M+ k' `0 l2 |
S.466, Adelaïde [third version] (1847)
" \ y& Q" } @6 J0 [8 LS.466a, Adelaïde [first version] (1839)
8 F( L+ b% S9 p4 oS.466b, Adelaïde [second version] (1840)
0 T6 x' ^ B8 |) qS.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)" M- p: x: L0 b5 |3 k
S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)
, m, n, I8 ~: G8 w3 |. `S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849), k1 M1 w! E0 ]$ E9 c
2.5.2.4 Berlioz
, J1 A1 v, w4 P6 f- yS.470, Symphonie Fantastique (1833)
8 H9 d: Y. Y( V7 \5 ]S.471, Overture from Les francs-juges (1833)0 e0 T8 N* N; Y) `+ N5 p
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
; R6 t7 w: R+ C% W" y0 }0 sS.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862), @1 ?; ? D2 N! Z; U. a; b( \
S.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)$ \# b% L x0 S$ U* [1 y
S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)
K- ~) c: a9 @4 ^/ w. A2.5.2.5 Bulhakov
2 m/ [* V4 [+ x5 y; }$ H; U! Q A/ ~2 S2 uS.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)
- U" L( G# ~( h- o$ V2.5.2.6 von Bülow
* P) s$ B6 @' w( I& ^S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)# B s- a5 k' R1 v$ r7 g
2.5.2.7 Chopin
% `; C9 \# T8 j/ s! q! lS.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|