|
2.3.1 Korbay. @5 U2 Q8 ?' Y; b) }
5 F- ?4 D) J+ [, f4 i! x% C
S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)6 @* g8 X' u! h0 P9 `
2.3.2 Liszt4 R$ ^& X" ~, z
9 H# g U2 |) ^
S.369, Die Lorelei (Heine) (1860)% l) w8 R3 H4 R( y2 @$ \
S.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)
0 p3 s! j; s$ X3 S5 m$ wS.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)3 I" M5 z7 u; R$ n" S
S.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)! _& z2 y5 w/ r6 d( l
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)
4 L- l7 G. j% Z9 L# \* h, z( e" JS.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)
: t, P- m' |- A$ e4 l Q0 h2.3.3 Schubert
' v% E$ s8 I F
7 \7 U$ d2 b" X6 s, E$ Y' P. U YS.375, 6 Songs (1860)
$ c3 E4 m' D, K0 H0 s# YS.376, Die Allmacht (1871)
0 Y) Y: E6 |1 W6 ~: {; Y4 |# i2.3.4 Zichy
4 F3 H1 Q5 T( y# k3 ?5 g% D8 l, y I# P% G) F
S.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)% g% I4 b" ? ^3 m2 Q1 g! ~1 f
2.4 Chamber Music(室内乐等)0 z9 v3 x1 V+ E& `8 f; l
2.4.1 Liszt
$ u4 I2 B( Y2 S$ A0 \- q( N! t" K+ d. l! g. I/ {
S.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66): M: o6 Q) f* J; s
S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)
( g4 s1 v% ^( B4 G% _, x* wS.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)/ E C7 N1 E# p: ?
S.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
+ T$ X R3 j3 n6 E' GS.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)4 B) u+ `6 h7 O2 @
S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852): P- z+ a) u6 o( D; Q/ ^
S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)
. V6 M- q5 T7 ] {5 e y+ p% ZS.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)6 P: d' M& a8 d
S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)
% I/ R: k U% b0 K: T9 _S.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)
- Z7 Y" H. o' P; I; E( t- [ b2.5 Pianoforte Solo
, n$ b' V) T( o9 O4 G6 _
O. l$ s& C% M. b, W3 }2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
- G- N; m% l: X& u/ q. m) P6 U/ {0 w, n! P8 {* G' t% x6 U
2.5.1.1 ábrányi
0 D& [' B: V$ `/ ^2 h( n# m/ l
5 j6 n. f5 ` `. B$ P6 R. B) J% gS.383a, Elaboration on Virág dal (1881)" a$ b, v9 w p) \
2.5.1.2 Alyabyev! H3 J! j- Y, A
( e4 ?) P9 F$ U3 g0 p
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
0 w9 {: y& T& n( B% B9 r: yS.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)6 W( D7 L" ~) a d7 l2 v2 ^
2.5.1.3 Auber
) j/ U/ R8 e* ]5 }
3 g4 c+ _; N* y! fS.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
+ N/ O- _( A" q; Q1 C% H& yS.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编
# Y! A( f, u, e# ?) AS.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编$ t: c3 m- I+ ]) m! o2 V
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
/ m% b5 k/ ^0 A4 r" r0 @S.387a, Piece on an unknown theme (1847)
% b0 L# Y9 M( n5 |% B: F! A2.5.1.4 Beethoven6 l! j% t. U7 H/ [1 j- Z4 v
2 N b0 V; w7 Q/ @2 k4 N& t
S.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编. k' C z0 G1 I3 x# Y
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)
( s. T* A; ^& c2 O- qS.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)
3 K- g( k) S7 N6 V& kS.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
* z- i" R: Y+ o' J$ sS.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879) P4 O: G# I6 ^$ Y
2.5.1.5 Bellini
0 L/ v7 t# M; ?8 {1 P9 P1 c
& [0 S3 z2 {' i" M3 V6 P/ pS.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)7 g6 W# }: V5 y2 U6 b
S.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)
4 [/ q4 N: y5 U9 o" HS.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)
% \! O7 o8 [& s" i2 dS.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)1 _2 J" B+ s8 \$ T& d( \/ a2 O
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)5 `" f- v* Z: O( g; b: `
2.5.1.6 Berlioz
+ v% @1 u- h/ I3 i, a3 F& r4 k: W( U0 w+ ?- X! M& r' N2 H
S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)+ e8 {; Q, o( C% f+ K& q
S.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)% L9 U! ~; E6 S
2.5.1.7 Donizetti, Gaetano" m9 o) C1 w/ n& K, A
5 t% B7 U9 Q. S. k; g
S.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)0 B- U1 G% H) A0 _. H1 O
S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)
9 p' s7 G: \* t+ e7 s" `S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)
) Q$ a2 p3 p C: E' E" x2 [ oS.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)2 T2 [& x; k# c% l9 M
, x/ v0 N& A, {9 [/ z T
李斯特全部作品目录-3
l1 E6 W2 C5 _! v& ^( I
9 g& i) T8 t. q0 s" e6 q$ iS.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840* D/ P" l/ {% D+ N
S.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)! \! j8 }1 H) N4 P5 X* P) o8 j
S.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
. t4 `, m/ |6 A2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe
0 ^0 p7 C( c1 |- p$ p+ s" ]8 u
! t# \3 Y% d: ]) ]S.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)4 f9 h4 `3 l% z: E% i! [
2.5.1.9 Duke Ernst% D( {% ~ P+ P( G) [) M
2 {0 P+ c* H+ kS.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)
Q) C2 z" m- r m) J2.5.1.10 Erkel, Franz
4 ]0 i$ o$ {/ Y _7 ?9 w7 R+ n2 J, I& m( Y. n4 ~' a) R. r
S.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)
+ x7 L9 `- Y2 D" ^2 Y: {8 G2.5.1.11 Festetics+ B( ^% D/ o/ r7 K* S
/ |( v; Z, h8 i! C \* S! ^( LS.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)" U0 `) ^3 |# c1 U }8 R2 f. \
2.5.1.12 Glinka
/ |2 M4 b' D, p9 `- C; E( h: w& J* q5 p3 B! |2 Y( V
S.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
0 |+ L7 }* F. b- {2.5.1.13 Gounod9 L2 d3 r; A0 G- D
7 Z0 Q9 m6 Q, W" q; fS.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861): T7 b/ K5 d( x% {3 G1 i
S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)
/ s1 w: }. f% e, y. H bS.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)# U' q! @* ~# p9 m4 g( Q; A {
2.5.1.14 Halévy
0 [9 F& m8 j! ^) g& Z7 ~S.409a, Réminiscences de La Juive (1835)( z! [* b6 H1 ~, P7 d" k2 c2 ^
2.5.1.15 Mendelssohn
/ Z3 J) t8 D& ^4 {S.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)$ c; ?. L6 B0 i% y* h( M5 \
2.5.1.16 Mercadante$ H" e" I/ D3 Z# H- w2 \% d
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)# L( d' W. Y. [! ^7 Q9 O0 H& [
2.5.1.17 Meyerbeer, ~( y/ X; k/ G$ z2 f/ e7 c& g
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)( R6 R4 q6 {; a+ l/ g7 J
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)- R. H5 p0 C" Q0 b' o1 f
S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)
+ C* n- h" a& y9 YS.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50
5 E" ?# c; e/ \9 a* z% gS.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865
" y; f0 a( X5 v: ]S.416, Le Moine (1841)
4 o' ]! V: y7 X2.5.1.18 Mosonyi, Michael5 ?; h- l4 ^: q Q- [( w, Q6 m
S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编
! E$ p* H( A* ^7 j/ w t" x2.5.1.19 Mozart
# Y6 x% S& c/ i5 S9 L& ^S.418, Réminiscences de Don Juan (1841) k$ E& E" R. A" u9 X' ?* z* V& w
2.5.1.20 Pacini0 k. D$ b( F; j7 E6 _' U
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编
% \: ]8 Y; Y4 x; T2.5.1.21 Paganini
- j( i2 Q: H4 V. t4 `! g; q, g9 S. oS.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲8 e' @ |: u/ d! G& }8 F& w
2.5.1.22 Raff
( E! v5 V$ s1 U2 `0 w+ j4 rS.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)
, Q0 y5 v3 g& T+ \/ H2.5.1.23 Rossini
( ]" r8 f& a# ], N9 }, ]S.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)
9 L/ T1 Y8 |! BS.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836). N% v$ S. P/ \1 O; u* K
S.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)4 F; P- R$ h4 Y$ ~- E8 t, b" B1 N
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)7 ~2 c/ N- |& ~3 H0 O, I
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)3 c6 Q. r/ K5 `; q
2.5.1.24 Schubert
1 q+ g- k4 w: dS.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40), M; g1 Z# a2 [+ h& [
S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846) l( \- A/ E8 r1 W
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编
7 b9 |. Z: W# w9 p5 e6 ?+ FS.426a, Marche militaire (ca. 1870)4 u( p2 _$ b. R; [3 m; x; i# x& X0 H; Q
S.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
( f: C2 A8 V* V3 g$ g2.5.1.25 Sorriano
9 C& T8 |. m" VS.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)
( n3 j7 H' w; J5 [1 G* J8 p' [2.5.1.26 Tchaikovsky
- F" L( ?. r. uS.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)/ ]' d( g3 l( @% Z
2.5.1.27 Végh, Janos
/ I- k& [. q# u$ _% @ h! w* sS.430, Valse de concert (1882-83)
4 f8 W9 R# i4 @1 G) K2.5.1.28 Verdi& P6 V# q. O {3 f
S.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)
( g3 C b. j+ l7 L- ]4 HS.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)& o* _1 s4 S" B6 Y7 Y7 l
S.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)
! e( d1 r3 l8 K7 ~: aS.433, Miserere du Trovatore (1860)
$ K/ L! D: P d tS.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)2 ^& g" j6 [3 D# v. [
S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)% D( O# S L1 A5 M' F5 b
S.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
2 _' k w. C$ D; S1 I8 t: N1 qS.437, Agnus Dei (1877)
4 k, u8 _% X1 Y- @8 X& S- |* jS.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)
; D6 w$ q1 i" N5 P* o+ u2.5.1.29 Wagner% I4 b8 @* D* z z
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)
# n9 Z) y* z% hS.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)# q' K* s1 P3 [, I* U
S.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)
3 j& X' C9 H K( G; n+ @5 hS.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
5 |6 Z& ]( X% E! sS.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)
7 `2 E! \2 _+ v0 i1 bS.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)
+ \9 T! I8 \* t$ gS.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)
5 Y" S5 S1 T0 ?" F, uS.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)
) }9 M$ ]1 U! b l T: u" qS.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)7 ~5 v1 l* P/ {, w- n
S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)$ A( H+ m# C2 b* |3 f% M
S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875); T) b V2 V, o. V
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)2 z1 J2 U1 N/ Z t. H* s7 j
2.5.1.30 Weber
M* _/ ]4 ^ D9 Z5 x' XS.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
" `, N) ^0 o5 R9 T3 a' }S.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)/ d. h8 S6 A, ?. \
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848) P" o6 t- \; y0 U, d( G( l
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)3 Z7 W' m6 f& y
S.455, Polonaise brillante (1851)
2 ^& `) v+ C" `7 r! E) N+ c. u! h2.5.1.31 Zichy, Count Géza7 m- u/ U3 ^6 \) O- r% E: W
S.456, Valse d'Adele (1877)
. S& C0 H, f4 q* Z( O2.5.1.32 Unknown$ s: E6 O5 U! ?
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)% I3 K7 g0 O' T& k9 z' t ~( V$ E* c
S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
6 _# r- u$ F' ?# Y, o+ k9 |2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.
5 y, }; ]% |8 b8 J j# Q5 D2.5.2.1 Allegri and Mozart" }9 z, _" W4 T9 M
S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)
: F9 o" c! z* o( R# FS.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)/ W4 H. S5 p* w* q. M/ I1 z
2.5.2.2 Bach
* l3 L# @( ?" P3 v& W" VS.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)7 y4 @% m6 `4 Z; O1 x
S.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)
- D% O* w* z( a2 K8 L# j+ n2.5.2.3 Beethoven* [. c/ F# g' B# _3 \
S.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)
; [$ z$ R$ k' u# K0 W' sS.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837). n u; v4 _2 B! B8 K4 p
S.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)
$ b+ _4 ]0 l% |, FS.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)
, E8 ?% x! t$ E% `S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)
\( G3 j5 K0 m% M2 L0 vS.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64) y: ^9 F' _2 d5 n
S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)4 I3 ]) V' `4 m
S.466, Adelaïde [third version] (1847)
; e; P! X* w' ]( p! u9 lS.466a, Adelaïde [first version] (1839)
3 W6 B8 I5 ?3 j% RS.466b, Adelaïde [second version] (1840)
3 J A* _8 U- H+ G- D& Q; `S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)& V2 U. v8 f. @ ]; v3 o3 h- J2 n
S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)4 L3 M# L; n, l1 C$ {) Q2 Z5 g; f J
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)0 V- w% J9 F3 m: p0 R
2.5.2.4 Berlioz
" `1 s( i3 t* [2 Q; X0 v* c, \S.470, Symphonie Fantastique (1833)- q9 [* G7 ]1 ]) i6 q
S.471, Overture from Les francs-juges (1833)
, D. Y: F; ]6 w* uS.472, Harold en Italie (with viola) (1837)
0 F' b1 @; w" w5 C$ AS.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)
( r- y$ f) j+ C( h* e i. ES.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)/ w( f& [, {6 J8 m2 _4 h! [* g7 X
S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)
6 W+ ] J3 b$ M! Q v2.5.2.5 Bulhakov
7 k+ h% y( f0 [. n- n. RS.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843), O/ \' r. h; K T" e
2.5.2.6 von Bülow
- N0 Y9 G" \1 z% ~' q f0 v: ]S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874); a9 N" X+ A. H. Q0 F
2.5.2.7 Chopin1 w3 b0 v; T% M, Q6 n1 Q! [, @
S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|