|
2.3.1 Korbay
5 {' }8 P& t3 d7 w7 ^0 `* r' Y/ ^7 Z. p! I
S.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)4 L% r. _# k8 [9 k v
2.3.2 Liszt
( Y! t' P! i0 B/ W+ v( e, h% ~9 L
; H' L2 w _9 BS.369, Die Lorelei (Heine) (1860)6 i w, R' i0 E6 |& J
S.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)6 B- Z3 e: M3 B8 ?% f k
S.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)
% U4 o- p* E- V( |# ]S.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855), D8 d& L; _8 l$ L) K' i
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)
: c" e$ T& U& U' e, J# }, K% nS.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)
0 N& r% ^" P: h2 N+ o1 {2.3.3 Schubert
8 t f7 a6 T* a4 {; z+ q
. z, w% I" u) Z! u- c' @) SS.375, 6 Songs (1860)
" T5 s% h2 i6 G9 {5 g; ], T5 QS.376, Die Allmacht (1871)
' w p) c6 ^, p9 d" W9 u7 Z2.3.4 Zichy: z N$ S* O0 p" q" m7 r
0 W' z3 S \' b* _# [1 Z( H8 d
S.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)
: j! J) _1 @$ I4 `2.4 Chamber Music(室内乐等)
* v3 [% Q' b! d+ _8 s1 @ p2.4.1 Liszt
1 M) V$ o: V( }
) C2 D' P/ K6 i) \0 KS.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66), a+ a& {( j5 {& a* Q# C
S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)/ [* d. \& w( o& _; y% k
S.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)6 p# O* ]' v" T% D& ~8 V: j8 [
S.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
( x! j" j' l1 H. Y' A6 WS.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)
- r/ k! b4 [: a3 wS.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)9 [7 ?! m# B( J, d
S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)
5 d. W* q+ e. [S.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)- q- ^! X5 P, G) k! j9 J6 h
S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86); s$ ^ B N! K2 s
S.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)
6 j* T' I+ S5 a" I. |& Y; F2.5 Pianoforte Solo8 s' }6 \ J9 L0 M; O
8 q W$ C, R& m" Q0 t4 x
2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)
|+ O9 i% J' E/ j Y O- F% f! l, x8 ?2 Y X/ B$ I+ I
2.5.1.1 ábrányi
/ U4 T1 Z2 p8 o# G1 F' D
. c8 p4 f+ V/ p% F$ J. T1 A! k/ iS.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
5 H( S# i. T* V/ L) ~2.5.1.2 Alyabyev
8 Q0 @- V) z/ Z$ Z+ s# X A2 q3 J; {# ~" Y5 j6 W+ w. h# U0 C
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
/ j. c& a( P8 G& v3 v) KS.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846) S2 W- {) X% N0 T" M
2.5.1.3 Auber
[ i6 m1 V H' n! H
7 M# w) l& d* P) R5 B! uS.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)
! w0 g4 [! S& O/ t4 Z; s7 @S.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编' X& {. X4 }% x% j6 z. q
S.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编
s, R! [" O0 x3 G& SS.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846): v4 H% t( ?- u* k0 ^# V
S.387a, Piece on an unknown theme (1847)
% J2 l* ~. N2 _; M& G2 Y8 M' i7 y2.5.1.4 Beethoven5 @$ a, W/ N0 v/ s' y
+ _2 i2 Q" K, s1 r# W
S.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编3 ?( b4 M* [. Q8 |1 x& A
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)) V6 n; `. r' J4 n& Z
S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)
8 O4 L2 c& R! d# L' |S.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编
( f) [2 F6 I% b+ LS.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)2 O5 U$ e' X! T9 m4 b, O
2.5.1.5 Bellini
/ N7 u# _9 x) J: g& v. r) f4 p* k6 e9 p9 } v) l$ L
S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)
# T7 s1 Q$ N( z. M0 {: w% }& Y$ sS.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)- I4 X9 X- S& k! k% F
S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)2 v. ~0 V( o; D9 v0 \( k
S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)" x& ]5 [" u; Z6 Q4 I
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)! D6 a) `6 Q! U/ ]
2.5.1.6 Berlioz
. f8 i2 t$ A2 i( |% Y* M
8 q w# K, v, v& `% k7 A: DS.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)+ h5 ?2 E: B: l* w
S.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)
' e+ Y# Q; E# p2.5.1.7 Donizetti, Gaetano) S( \, j, I, N( N
6 R# Q9 I( q1 F; h7 R3 RS.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)
; i; _5 w9 Z2 d7 ?7 \S.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839); ^, R2 { \1 A8 R, A9 U9 f- P
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)( v3 h* I! \+ `, N* L
S.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
# Y- s; M) B* p$ _: Z
. L6 T9 m( O2 n+ Z) t0 ^李斯特全部作品目录-3
; v% z* U. G! D" e2 ]! t9 b9 n% w/ }- E. s
S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
0 J( J% W3 W: b2 US.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)' J% Z& X+ @9 }) q
S.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)/ T$ B7 F/ H3 p# `( K
2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe
2 C+ f0 G$ u2 R+ i. u7 L1 U- @4 h4 B
S.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)& N5 z. s1 r, }% N7 C- K
2.5.1.9 Duke Ernst' T# @( v5 V% Q1 f6 a7 ^$ w: v) Q
" s1 b2 v i, M! T6 b/ aS.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)/ n" S& D9 ?' t* o
2.5.1.10 Erkel, Franz
1 V/ k+ R: `9 r1 M0 F: |( j) L* z) v7 x! z# Y3 Z
S.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)/ S, [" @$ w6 [1 t
2.5.1.11 Festetics
' }# K' l; M+ `: u* ^ n2 i" y# j! I! x! d$ ]' k
S.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)
; J% ]) B; ^# q! U. h2.5.1.12 Glinka
" Q" `: I2 K' v0 l9 M c4 }- _* H! x$ {" M: J
S.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)7 N4 {) j' o! {, {; G
2.5.1.13 Gounod `$ A, v; l- h& h. f! J, D
% k9 u( ]) a+ G; z1 xS.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)4 o! T$ P7 f7 X1 p! S' g: D
S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)
* m! {! _0 d) D9 q( c8 US.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)
% G/ `! u8 u. R) c( d. Z2.5.1.14 Halévy3 O& r' q( o D6 B. R& c
S.409a, Réminiscences de La Juive (1835)5 Z4 w" C: \! r5 ^4 \( ]" }
2.5.1.15 Mendelssohn
( s/ g3 ?2 q0 E2 L% M* KS.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50): L, l' V3 w0 u5 z6 z5 `( O
2.5.1.16 Mercadante& B! g$ l' y3 _ J! E; o, c8 g
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)
% d8 U# k2 y) {- k2.5.1.17 Meyerbeer( i: g5 g Y1 z2 @4 C4 N5 ^; }# I( J
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842)( l' S' O. s2 o
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)( ?8 v! e4 m" i- ^' a' G- [
S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)2 {2 k) {/ \" t5 A& ?* C
S.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-501 D8 r! ?* N4 ?8 U/ K8 W
S.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865
+ I, Y0 P: D+ c1 [: ~2 E3 bS.416, Le Moine (1841)( e- B0 Y) ^ s, N; W
2.5.1.18 Mosonyi, Michael8 p/ [: n1 i1 P; [! M1 f2 k
S.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编/ e x- U1 G% f& ?1 v5 |
2.5.1.19 Mozart
9 x6 n& g+ f. i3 J- r: I- k9 IS.418, Réminiscences de Don Juan (1841)
' K) Q* P V8 E) ^ N/ v( n2.5.1.20 Pacini
8 x# A- A! F" U/ F" @4 [# fS.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编8 D; `* u+ h* Q& }5 }
2.5.1.21 Paganini, Y$ ^+ X' z# S. [( T& E* W
S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲
: u- {) }3 j; z4 [4 d/ }. J1 ~2.5.1.22 Raff
{! i6 x, W" P; tS.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)% r0 Q( q/ R; _7 f3 B0 D
2.5.1.23 Rossini
, O' ^5 Z0 p9 E; K8 }/ kS.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?). Y j# Z( g6 O
S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)5 n3 k' u& M/ c0 B, b
S.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)% ^; {" I1 f2 Z
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)
- c" }$ c# t2 ?0 s, YS.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
$ G4 E# L: Z/ H5 a1 Y1 [2.5.1.24 Schubert" y8 Q7 D" M' I) t$ l8 Q- }0 A
S.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)& T* Q/ l+ t1 W' h* N6 \
S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)- H3 F, ~( L) Q( z+ f
S.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编; R* Z. k; r0 ]/ X9 P' C5 p
S.426a, Marche militaire (ca. 1870)" t/ J5 _5 u3 N- F
S.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
, D, y4 }' P! c% S* o% v) t: Q, i" v2.5.1.25 Sorriano1 ?- ~" p# I8 u! J% W
S.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)
# P9 z( ]( M d# ?" `5 |2.5.1.26 Tchaikovsky; J( h/ L" x7 x% V9 g, }# r
S.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)
2 q6 V# Y% N. r& m, B2.5.1.27 Végh, Janos$ p7 Z" ?5 Q8 e: {
S.430, Valse de concert (1882-83)
9 M. ^3 f6 C: W* y0 g2.5.1.28 Verdi
$ |: w# O6 }+ k5 y) e7 h5 x. @' C" k" ZS.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)) i! V: C- p: O, i& [; E' W
S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
0 Y( d" i, j% {* \1 [2 O2 HS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)6 Z" r3 l7 M6 @* w! k& g* f+ C/ V
S.433, Miserere du Trovatore (1860)& R, W, f* E) S, J
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859) U3 P! u/ d. \
S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)
8 b' d2 d( T# {S.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)- Z& h# P: H b0 r- C' k
S.437, Agnus Dei (1877)
4 i+ Z2 D9 Q1 y6 PS.438, Réminiscences de Boccanegra (1882)
' F. W0 Y; E$ F6 |% o2.5.1.29 Wagner4 r. m: }+ s, h
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)
+ a( D8 s3 P* p7 X4 h$ OS.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)
7 q4 [: _& y! n* Y, P! S! ES.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)
/ I+ N; D z* p" \S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
j% D. B% k, D0 Z( s# f% d, U" CS.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)
4 y# I [0 W* |6 m! Q* f- qS.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)
6 K2 C0 N7 E+ r( dS.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)
/ t3 L) e0 J5 u0 BS.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)/ L% P" ~8 A' N
S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)
1 _# q* S$ ~- ^/ GS.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)3 e% `6 G& j: y9 O# \
S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)4 q0 `% \! J2 K6 n# n
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882), j4 L! o8 |1 s4 z1 I- @6 B$ w2 q
2.5.1.30 Weber+ {* F! R+ H" f3 ^/ r% R
S.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)9 b2 D, y$ ?. d' ?0 E
S.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)
+ Z2 R7 U) G8 VS.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)
7 A" o, p, X5 e& y3 o* L! kS.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848); V$ {- {* _- y2 F6 m
S.455, Polonaise brillante (1851)
$ u) G$ q; _, S: W) J2.5.1.31 Zichy, Count Géza* k8 M& \. m* u1 H
S.456, Valse d'Adele (1877)
, z! ^) Y7 P8 K8 U, O1 {. q2.5.1.32 Unknown2 a3 H$ |* N3 l7 c* Z% e
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)% c5 J- z3 ~% }9 t( j
S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
8 I B4 W! r8 L3 w# b2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.: C. c7 P3 j1 B: s& E
2.5.2.1 Allegri and Mozart% G7 l1 a; F2 G5 v# L; U' d& ?
S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)" e) ]6 J0 ^# K2 T: m/ U5 X
S.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862), o) n* \1 X3 A
2.5.2.2 Bach
- x; S$ I" N! ^S.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)$ z9 A9 n/ [0 ]$ D; H
S.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)0 ?' R4 Y- R+ _ w) b
2.5.2.3 Beethoven
9 k3 _& G; X. c' z6 [S.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)+ R8 @" Y: L: O7 U
S.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)
. L7 |! P% O0 [2 q' E- u) YS.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)6 }5 J# I) X0 _2 Q
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)/ d# @6 x/ Z# ]0 F) F7 J' D
S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)
' u, x( p, a/ j, f0 D+ j2 Q+ xS.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)' b$ F0 H! \ C* B( k
S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)4 K( J2 i5 x% d3 P) M2 E
S.466, Adelaïde [third version] (1847)
3 O( m y' d* x. M, fS.466a, Adelaïde [first version] (1839)
- c1 I0 \; d, e9 o! T0 ZS.466b, Adelaïde [second version] (1840)
7 `0 |4 P5 z. b7 a0 r& bS.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)6 y, [& }( ^& ]+ O; ^
S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)9 k% B1 |/ _; x' G9 T0 _
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)
: q5 N4 V: ?! P' o* I8 v) Z% I2.5.2.4 Berlioz
8 B# Y0 p8 ?0 m$ tS.470, Symphonie Fantastique (1833)
4 N4 K$ s; l& `0 e5 ^4 J: F! sS.471, Overture from Les francs-juges (1833)
5 S9 f# r$ r; e. ^/ U3 _S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)! Y/ a/ V5 L. I. B2 ?3 h; i
S.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)
/ W! h! A* Y! D$ { l% bS.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)" {4 R. P( d4 P, N' Q$ P; o
S.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)7 _+ M( _/ j- @% @" M9 F8 b3 d
2.5.2.5 Bulhakov; C# A6 q* f* i- e6 D
S.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)2 q; M/ r. d2 s% m& |
2.5.2.6 von Bülow
" j; U% Y8 T5 H/ vS.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)$ f" w; ^4 k; o! m8 i! r
2.5.2.7 Chopin( _- {0 N, N$ L2 D
S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|