|
2.3.1 Korbay
+ [/ V4 H1 \1 [- v2 n; J
0 [5 L; K0 m6 F8 D' J! q( }: ]" hS.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)
% M! O& x. [" [/ {7 M0 {3 P0 T2.3.2 Liszt
% }* ~/ E3 s0 _# m# C9 w P5 A5 a) g
' o) Q6 T- U5 V, V3 r9 NS.369, Die Lorelei (Heine) (1860)* U, f+ u; M; P, ^5 X5 [% s0 ~
S.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)3 q' s l8 K7 @, ^! E) x
S.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)
' {' W) [% f1 f: F7 sS.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)9 \7 U. m9 `# T2 V* o( ?
S.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)' B/ \' ~) C, s( j# y
S.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)' @5 c. o$ @( e5 [; i
2.3.3 Schubert# @' l$ L: i) G
6 y, i( J* H( ] B+ B; q3 }. n
S.375, 6 Songs (1860)
1 [( t: k+ p5 Q+ \8 q3 u: GS.376, Die Allmacht (1871)
! j( i/ ~4 R! ]+ l. d8 b) p3 v2.3.4 Zichy( U( i4 B; X5 V# `1 z( T
; R9 v$ n7 y! V# e/ ]4 kS.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884) [* S% J. D4 b# y1 Z3 ?* M
2.4 Chamber Music(室内乐等)# V. i/ ~- F j" w" P6 ^3 w
2.4.1 Liszt3 b; ^9 ?( _- q, W
# s6 j- M1 Z- h4 Q6 S' X9 e- YS.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)2 x! j! _: Z: C f; \2 G
S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)$ [8 F% H7 E+ l& C8 o/ A
S.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)
& o0 e. d# P+ `6 T, y, n+ N+ `S.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
' ]# [' G' P2 p! \7 Z7 u9 l9 {S.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)
( \8 I, u: f' M, G* }; P% } S1 uS.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852)
' E/ d) m0 [" G4 A% ]. s# QS.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)+ r" M; d! d3 s% N: v
S.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)
! w5 N+ y! l8 ?$ @S.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)& K4 b' c- l+ [0 o0 y$ Q
S.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)
, G0 Q+ f) e* O7 X; y9 P9 K2.5 Pianoforte Solo9 U3 ^9 U9 e" \" ? m \! W2 ^
* L ~1 O; p6 | V* _6 a
2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)3 F, l y8 V) B* v- \' I) _8 X
/ l( | @2 w6 ]7 q; B2.5.1.1 ábrányi! D8 }; b, H- K1 _0 }
( Z Y* ]1 v" V2 ~S.383a, Elaboration on Virág dal (1881)+ n8 y5 W, L1 ?( z
2.5.1.2 Alyabyev
7 w% T( k6 v; t$ E3 t$ I. @" a( D' M1 N8 e
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
' U: Q* L! p' Z; B% b# r" [S.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)
7 t- t: f' x$ r# {4 q4 E2.5.1.3 Auber
" }9 p p3 }! G9 _% P
r1 K3 I- X, C+ S/ @3 t9 Y) @S.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)+ u7 }5 x0 ]( e0 I3 H
S.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编
, B0 y, X2 }. q" y+ wS.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编
0 a: Y: g+ x% k8 l: u4 a0 AS.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)- h4 S. X/ Z- x8 z2 N
S.387a, Piece on an unknown theme (1847), \9 S! a5 j6 b, j! ~. {
2.5.1.4 Beethoven
0 i( o& D% n7 _0 I+ \
! s/ T( T1 Y6 H( G+ V. l0 I* ZS.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编7 \9 `2 c; c) J, X
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)
. [6 V. I* j7 P* i. j& o1 JS.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)
7 x+ t7 Y2 R) P6 d, RS.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编% m* Q$ h2 u# S% X' S$ w3 I; q
S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879)
. n n5 J6 Z I- L0 c2.5.1.5 Bellini, L. K0 N2 D" O! i8 L
7 {1 \9 x9 J- Y: ]$ j. sS.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)
2 |8 }) ~1 d% rS.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)
& D# V2 C# F. v8 bS.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)7 a0 w5 T/ v! l% E) t' |
S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)$ S5 h* V* C( x! H
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)" N2 a& h$ g: c. ]7 z( Y
2.5.1.6 Berlioz4 X" k* Z3 a- t' t8 A, M
& x, s; m$ B% S! K8 v/ w
S.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865)3 x7 k, j. z+ o
S.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)
, k& E8 u: Y! F; D8 P! P) E, b2.5.1.7 Donizetti, Gaetano6 a8 Z9 l" J; ^- Y+ l
# Z v( v+ j0 Y8 L. T/ g" aS.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)
4 q: j- G @: K* iS.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)+ ?! {0 l$ K: v; d
S.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)
# p" l* W6 i# Z$ M8 v8 v/ @& FS.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)
+ S) o6 R% {2 v# H7 R
% O. w0 }. ~0 s. r7 V. S: z李斯特全部作品目录-3 ~0 ^ X# D1 W) `- G" p* o x
" d9 T) D0 I' x, A$ d) h7 @, N) @S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
0 F4 q) u" V) ]9 NS.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841), U' _+ X5 w$ j' _- v* S6 J1 K9 n
S.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
: E: z' z$ c& H2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe6 j1 g5 S5 ]& G7 ~# c6 w4 x
& v* X& e! M; I& _* h* w6 x2 S8 CS.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)9 g+ W0 J6 _; ?/ q* e. `6 {6 d1 p# H
2.5.1.9 Duke Ernst
7 k2 r$ _6 y% f9 i8 l2 s! d
6 K- f' z0 G- q/ o9 s7 U3 ^! YS.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)
, c1 k9 q/ F" D- Z6 n2.5.1.10 Erkel, Franz
' L j* v' Q/ P$ @* f
% P- i* W$ l" X: i. f" O5 lS.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)
& H! g3 f2 v1 B' ~2 v2.5.1.11 Festetics
$ B9 i& b( N8 r4 b+ ~$ f* S
$ N. F7 a Z. q2 q HS.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)' X4 F0 l& M1 n |+ p
2.5.1.12 Glinka8 [$ _3 \3 F' A* n; K4 @5 T
3 s9 }- A3 D; n! |* B" E; ZS.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
, X$ P# g2 t b1 x$ \% {6 y2.5.1.13 Gounod
; T" O6 @. j2 e5 d
A/ t2 t+ _) K2 V: RS.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)* E6 H5 Z5 M* t) K
S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)
: i) U' K4 B8 R' ^S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)
7 s. y; j$ W7 {/ K) `2.5.1.14 Halévy
0 F; A8 H8 e' ~$ FS.409a, Réminiscences de La Juive (1835)
: b R, D9 A7 ~2 W6 s# [" e2.5.1.15 Mendelssohn
) T8 I3 ]: |7 f2 DS.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)! c* I: I h2 V H. D
2.5.1.16 Mercadante) Y5 N/ t1 M0 ?& J* I+ B1 g
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)
! m U: n) ?. {' c. i0 U1 e2.5.1.17 Meyerbeer! M: S) f/ ?' G2 g2 q
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842) r- ?* P9 c% `0 i) @% G M
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)
6 ~7 g$ O9 [' D6 RS.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)
& R4 J D8 K* |$ s3 ZS.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50. {6 ~$ u+ Q& }7 R* ^5 s& V$ s
S.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 1865
3 Y# m' u* ~! ^# ]4 p/ fS.416, Le Moine (1841)
5 U1 F% {, ?0 F) f5 e, a! h2.5.1.18 Mosonyi, Michael
& V0 _- ^/ G. o' X+ b/ Q6 m/ A1 KS.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编
7 `6 v" q5 h: r g, K3 N* a" n8 f2.5.1.19 Mozart( H. V2 \8 L5 m5 B1 r* N. l) }4 V
S.418, Réminiscences de Don Juan (1841)
, K1 ]- n5 P ?8 B7 P$ r F3 _2.5.1.20 Pacini/ K2 i8 L3 g" v6 x' V7 R
S.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编5 @3 U+ z8 [/ ^9 @. |
2.5.1.21 Paganini H7 `1 Y8 _6 p# ?, a! z o
S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲
: j2 L* V& M1 R, p5 _! U) J$ e2.5.1.22 Raff
5 [ `7 |. L: Q$ h/ ^S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)) ~; B5 x9 \2 X6 _& U) h1 F
2.5.1.23 Rossini
3 } D! O N: x+ F, `- h7 BS.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)( ~' f3 E5 k1 [5 b8 u
S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)/ {- f+ v8 C5 G/ u/ |, d$ O y
S.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836)8 ?" W9 f! Z# ]" T. W E6 O
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)
. r. t& i0 h! m3 n; a/ B9 x2 \S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
. I$ U0 F" x) X1 M9 S' ^2.5.1.24 Schubert
& U# C/ c2 c) b( e8 O7 R" fS.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)
6 E, A" k, { F. {) sS.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)
. L8 {% a+ {6 S. yS.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编
) n) H9 k. l3 b ?7 O6 p$ \/ h( gS.426a, Marche militaire (ca. 1870)+ {7 a) r5 b4 n4 ?% X$ ~ D+ w2 s) A
S.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编
5 a; S# O8 }6 v7 q2.5.1.25 Sorriano( ]# P- }# \6 y7 H+ {
S.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)0 q9 N: \" R/ ]/ }
2.5.1.26 Tchaikovsky
1 L9 c9 U( L( s' d n) yS.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)
+ L& p, c' d2 W& O/ u* t; s# S0 F2.5.1.27 Végh, Janos
( v- {9 u3 \8 J# h, ?7 eS.430, Valse de concert (1882-83)# F/ v8 j; g; u4 v b3 d/ l6 n
2.5.1.28 Verdi
! K. ^0 r1 h1 n+ U. P" K6 JS.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)
- u. d" R" J& ]8 ]7 p2 u1 A. X/ pS.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
! Q. U! V: v$ t. X* yS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)
; W7 f8 c( p! d; AS.433, Miserere du Trovatore (1860)
& p7 b5 Z* {6 pS.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)# q1 x i( ?9 V. u. C; E- b( m& e
S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)
7 z) o; m% g; A7 ]1 u3 z4 mS.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
5 Y* Z% V* O$ r( Q: | gS.437, Agnus Dei (1877)" `! K9 u3 R; `8 @& L; N
S.438, Réminiscences de Boccanegra (1882); m% v6 H# x$ H, m& O' E
2.5.1.29 Wagner
7 T' V, C) g0 \" F nS.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)6 e9 U% K0 w3 A1 a& L8 w) C
S.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)
: y; Q9 }6 n9 k0 O) ~9 ^) uS.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)1 ]2 O3 k, z9 Y' ^
S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
6 V+ W" v/ J2 m, e% C; u) q2 C ^S.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885); B# g- x* d5 ~6 |0 w
S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)5 G" l( X" H' M8 o# L% J
S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)+ U2 f0 l4 G, @6 Z+ P
S.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854)! [! M- {' o* F7 k# z9 r' m4 Q. K0 w
S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)
6 {5 J1 x9 g" i( v6 [" [S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871)
# `6 ]" c- Q- W; D, `6 KS.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)
! t% l. l7 B. H! c% B- j iS.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)( V, j, ~; `; V! T% s
2.5.1.30 Weber, C2 K; ^0 f% j
S.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
0 R, o+ o' P, }S.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)8 b$ p+ A) T* B5 w& p
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)
! m# e! Z3 g; W" K* x' Z! n3 k" dS.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)
+ f x' u1 y, d' YS.455, Polonaise brillante (1851)
! ~7 k# W! Z& \9 }' E7 |% ~1 L; [9 O3 J2.5.1.31 Zichy, Count Géza, P+ H( f; C, V1 B
S.456, Valse d'Adele (1877)
: r! Q3 x! q, l2.5.1.32 Unknown. d1 G" E+ i+ w/ g0 @: a
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)6 v9 p0 c# F8 c
S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
G0 J0 H6 X' k2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.3 t r& O* ]3 q# v
2.5.2.1 Allegri and Mozart/ e& P8 I* o) d
S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)2 s( ^, t+ i/ @
S.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862); n' _3 O# z: @' X( v
2.5.2.2 Bach5 K! h2 e7 ~% e, E, M! K/ x
S.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
8 s$ |4 b# {. P( LS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?): }- k8 H3 |! g* K
2.5.2.3 Beethoven
& r" B$ \# t4 q6 t' ?S.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)
1 R M( ]+ T4 c7 N. ~/ h2 c) \' AS.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)
" ]+ q6 {3 R( N! RS.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)! B# G! ?. A) i+ _* a
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837); y3 c9 Q) C! h+ o1 ~
S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843)
# ?7 ?2 e* l; Y; f' `% X& o: {S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)! l% Q6 r+ [7 }, u
S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)
: `4 x4 S) Z9 a5 H- q lS.466, Adelaïde [third version] (1847)
! u8 K# H$ q: g! HS.466a, Adelaïde [first version] (1839)' d3 d# T$ ]' } n6 t
S.466b, Adelaïde [second version] (1840)
' }& ] d4 A# @! V+ ~$ r" HS.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)- W( ^6 ^9 j. s8 A
S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)7 S2 y3 G; N1 |2 c2 {; O
S.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)
; @1 S( E" J9 N4 k+ d2.5.2.4 Berlioz
8 a: V, c+ Y" CS.470, Symphonie Fantastique (1833)0 h* D, q4 r# E0 O
S.471, Overture from Les francs-juges (1833)9 X$ p9 R8 U6 T. z$ F
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)3 q* d7 ?* }3 m9 n7 M, \
S.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)
9 J9 z6 f1 c' ?7 A- `S.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)
# ~. F$ W. x0 Y2 H* oS.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)7 f: _% q" [! G
2.5.2.5 Bulhakov! H3 L9 \% B/ H W6 h. `
S.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)
8 I8 z4 T- l0 s# G' u2.5.2.6 von Bülow; \7 N3 v2 n* l, \$ {9 g+ ?! Q
S.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)3 Y* @ E/ R7 j% F i, x4 x
2.5.2.7 Chopin6 l& y1 ^7 Y/ ~6 {( d" ?# b
S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|