|
2.3.1 Korbay4 a8 t5 y) P) K) [9 C o
$ a, E5 e" z3 A% MS.368, 2 Songs (Le Matin by Bizet and Gebet by Geibel) (1883)
1 b" N! P! u. P; v2.3.2 Liszt
- H+ T' R5 A5 o1 ^8 a& O
# i" h! P9 u) _% n$ R& nS.369, Die Lorelei (Heine) (1860)
" F$ f% G+ N4 W2 P- iS.370, Mignons Lied (Kennst du dass Land) (Goethe) (1860)8 X1 A& p3 o6 t9 S# `
S.371, Die Vätergruft (Uhland) (1886)6 z) A% Z/ h4 {7 M
S.372, Songs from Schillers Wilhelm Tell (ca. 1855)
1 m4 ^& ~. Z4 ]* n/ |$ lS.373, Jeanne d'Arc au bûcher (Dumas) [first/second version] (1858, 1874)
- i; U8 M- m! N! J' m( x- o# q6 DS.374, Die drei Zigeuner (Lenau) (1860)0 w" T# c9 ~! {; b" g: |
2.3.3 Schubert0 F9 ]9 U0 D ~
, _; s6 L8 b% B: b8 M* `- g
S.375, 6 Songs (1860)
9 X$ Y4 V; [1 P- p6 xS.376, Die Allmacht (1871)1 m; K. E# {# T
2.3.4 Zichy) s$ W3 A+ p4 T }0 F. t- F3 Q( `
5 d+ r* {) w+ Q# I0 ^" E
S.377, Der Zaubersee. Ballad (Zichy) (1884)& D6 k7 r9 E( C
2.4 Chamber Music(室内乐等)0 ^0 L' |3 x) R" i
2.4.1 Liszt
" o! K: d! L( ?2 U! R' A* k% t+ Y. I! k- p) Q8 f9 N/ i9 g
S.377a, La notte (Odes funèbre No. 2) (1864-66)2 t" l/ H& q1 m! i! H6 o% }* s: k, q
S.378, Angelus! - Priere aux anges gardiens [first/second version] (1877, 1880)3 v. P- [" L9 v5 I8 I) z" g' b4 L# n
S.379, Rapsodie hongroise No. 9 (Pester Karneval) (?)* @! H! M8 m3 f7 b! B! f0 f
S.379a, Rapsodie hongroise No. 12 (1850-59)
3 h) P2 J5 R$ H( l, vS.379b, Puszta-Wehmut (A Puszta Keserve) (ca. 1871)
@ d4 q' d) N2 {S.380, O du mein holder Abendstern from Tannhäuser (Wagner) (1852) p! m5 I# C% J1 j3 ^1 P
S.381, Benedictus and Offertorium from the Hungarian Coronation Mass [from S11] (1862)9 T+ p j+ q8 I! h
S.381a, Ungarns Gott. A magyarok Istene (Petófi) (1882)
) A: W, |: C3 e) q+ w( p9 mS.382, Die Zelle im Nonnenwerth (ca. 1880-86)/ k: J! k, K: E' i, ~
S.383, Die drei Zigeuner (Lenau) (1864)
* ^ P P0 r2 ?7 o, q2.5 Pianoforte Solo
; a- D+ J! w# [. R& N
) Q' w5 X' O, c) K' U% R2.5.1 Paraphrases, Operatic Transcriptions, etc.(歌剧改编独奏)8 G' e6 K; k3 o8 Q7 D" q
0 P! G. _1 z- d2 E4 A9 S* r7 O
2.5.1.1 ábrányi
5 a/ v5 q4 F: {2 _
# S) k- e0 _) I) kS.383a, Elaboration on Virág dal (1881)
! ^9 D! C* U" S" i2.5.1.2 Alyabyev" p% F+ [: l6 i" Y9 t8 r8 | v
4 q5 g" H3 |% @! b. |9 k
S.384, Mazurka pour piano composée par un amateur de St. Petersbourg (1863)
$ e. ?' Z8 a/ ~" g7 ^# ?- d2 CS.384a, Variations on Tiszántúli szép leány [anonymous, not by Liszt?] (1846)9 b F' X& C8 v7 E' S3 A
2.5.1.3 Auber
( e# N/ o8 u0 ]9 r& p- t% u8 e: |' r& s$ {: a2 u% b) Y
S.385, Grande Fantaisie sur la Tyrolienne de l'opera La Fiancée [first/second/third version] (1829, 1835, 1842)3 O9 \5 q! R2 `* L# A j d
S.385a, Tyrolean Melody (b. 1856) 提洛尔旋律 S.385a 根据奥伯歌剧《未婚妻》主题改编1 }% U( M) ^1 f
S.386, Tarantelle di bravura dàprès la Tarantelle de La Muette de Portici [original/Sophie Menter version] (1846, 1869) 塔兰泰拉舞曲 S.386 据奥伯歌剧《波尔蒂契的哑女》主题改编. a8 k, c @0 a6 z7 Z3 ]' p( r% s
S.387, Three Pieces on themes by Auber [with intro piece] (a. 1846)
, ?. M7 g" j5 j9 O) zS.387a, Piece on an unknown theme (1847) s. Y2 r4 ?. D! L3 B; }# u7 Z
2.5.1.4 Beethoven
2 D3 U* \ e7 D* D7 Y
1 r" o% D6 [( |. |* c+ `3 P* J1 pS.388, Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven (Ruines d'Athènes) (1846) 土耳其随想曲 S.388 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编7 W1 K C2 g5 `7 J& d# m7 Z
S.388a, Marche turque des Ruines d'Athenes (1846)
) m, }* b: l- _- E: J9 b& |S.388b, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [first version] (1837)
7 G" ~2 m$ O( KS.389, Fantasie über Beethoven's Ruinen von Athen [second version] (1852) 幻想曲 S.389 - 根据贝多芬《雅典的废墟》配乐素材改编) a4 }6 `3 |6 C' Q2 p0 H+ j
S.389a, Cadenza to the first movement of Beethoven's Piano Concerto No. 3 (1879). z$ t( I+ W& ?) y& t
2.5.1.5 Bellini
6 n" }( F: Y4 W/ i6 Y. H" e4 l4 M7 |0 O2 o/ {
S.390, Reminiscences des Puritains [first/second version] (1836, 1837)
( R% u" H0 H: v E: L) `2 T% jS.391, I Puritani. Introduction and Polonaise (1840)2 Z" s" T# O4 P! V& a& S# ^- C
S.392, Hexaméron, Morceau de Concert (1837)
~6 `9 M6 g3 M5 A0 |5 _5 Y4 u5 z9 K, c' |S.393, Fantaisie sur des motifs favoris de l'opéra La Sonnambula [first/second/third version] (1839, 1840-41, 1874)2 z* e( x4 s9 H! q) i1 ?- Q
S.394, Réminiscences de Norma (1841-43)% ^0 D$ B& {% j4 d2 y/ S$ Q2 s3 z
2.5.1.6 Berlioz
) n! J, |& H; ~
2 I& U, G$ G( D1 US.395, L'Idée fixe: Andate amoroso [first/second version] (1833 or 1846?, 1865); Q& j+ S/ u2 u% F' U- G+ K
S.396, Benediction et Serment from Benvenuto Cellini (1852)
* L9 B$ J' r: u+ E2.5.1.7 Donizetti, Gaetano
. `7 A$ G# f1 T. Y6 }
9 S+ ~ Z/ @6 G$ r* L% d9 \S.397, Réminiscences de Lucia di Lammermoor (1839)
: f+ D8 ~$ g5 nS.398, Marche Funebre et Cavatine de Lucie de Lammermoor (1839)
3 _. |% O5 B: Z1 I; h6 R) uS.399, Nuit d'été à Pausilippe [3 pieces] (1839)
, Q! _- ~7 J. N# f/ }5 n) bS.399a, Lucrezia Borgia - Grande fantaisie [first version of S400ii] (1840)9 X* }1 y9 f. X8 @; y' s, h
% }! V. x6 K9 C G+ u# k李斯特全部作品目录-3
: W3 c" N& a7 S8 Z/ E- t* J( {# u4 U& N; G- W% D
S.400, Réminiscences de Lucrezia Borgia [first/second version] 1840
: ]8 {5 k# z) X9 L* cS.401, Valse a capriccio sur deux motifs de Lucrezia et Parisina [first version of S214/3] (1841)
v1 [! v( T6 M# O8 Z) uS.402, Marche funèbre de Dom Sébastien (1844)
6 E$ ^- ~7 V& a% Z2.5.1.8 Donizetti, Giuseppe5 U5 Z3 D6 j r
' Y: r! M4 f" c! C9 y) E
S.403, Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan [first/simplified version] (1847, 1848)
J* X# V) Q7 `$ l9 Q3 g2.5.1.9 Duke Ernst; [ a N- K, h( x& Z' d8 x U
& `4 C$ H+ C$ u% D1 _S.404, Halloh! Jagdchor und Steyrer from the opera Tony (1849)& y0 q" G+ c- H# i
2.5.1.10 Erkel, Franz9 K! y# i# X8 b. \, Y& K
# ~0 H7 ^' k6 U; w1 u* QS.405, Schwanengesang and March from Hunyadi Laszlo (1847)
, S9 Z6 k I& Z; H9 @4 }1 \2.5.1.11 Festetics" f( c) C! g p2 J
( C' o0 Y$ k; M9 h, u& cS.405a, Pásztor Lakodalmus Variations - Mélodies hongroises [elaboration by Liszt] (1858)
. B8 J! c6 \3 |; c2.5.1.12 Glinka- h! l" G/ s' r
( G* k' h) \* i$ NS.406, Tscherkessenmarsch from Ruslan i Lyudmila [first/second version] (1843, 1875)
# G8 W9 y. X9 z( B2.5.1.13 Gounod
' [, T' o+ l, d; P
! @- T1 q F oS.407, Valse de l'opéra Faust (b. 1861)3 P( P# F4 `4 r2 w& u
S.408, Les Sabéennes. Berceuse de l'opéra La Reine de Saba (1861)$ |( B% i, _' z; q
S.409, Les Adieux. Rêverie sur un motif de l'opéra Romeo et Juliette (1867)
3 l) N5 @& P: t) I- ?2 V3 y2.5.1.14 Halévy' E2 |3 Y% a0 |1 R0 r* l) m6 U$ K
S.409a, Réminiscences de La Juive (1835)3 e# i( L8 l& \: s
2.5.1.15 Mendelssohn
( a* n! Z9 m" O( oS.410, Hochzeitsmarsch und Elfenreigen aus dem Sommernachtstraum (1847-50)
( L$ r! P, V. o/ p2.5.1.16 Mercadante. Y. R9 I3 g9 _# N& o( |% D
S.411, Soirée italienne. Six amusements (1838)
, ?: E6 ^: @# h% t2.5.1.17 Meyerbeer% v3 L4 @1 ~$ u' N3 j3 V; E( m3 S
S.412, Réminiscences des Huguenots - Grande fantaisie dramatique [first/second version] (1836, 1842) D# L) W8 p% Y9 P5 m" v6 x% ?' D" g6 ]
S.412a, Réminiscences de Robert le Diable - Cavatine (1846?)
% f7 J7 W6 L- m& M! P5 {S.413, Réminiscences de Robert le Diable - Valse infernale (1840)
5 [4 I6 G' n: V, AS.414, Illustrations du Prophète [4 pieces, 4th=S624] 1849-50# o# G6 G' x1 M3 D4 T
S.415, Illustrations de l'Africaine [2 pieces] 18650 w2 x- B# V6 U7 c
S.416, Le Moine (1841)
0 g' Z8 V% c {7 E2.5.1.18 Mosonyi, Michael
) h. O" C8 N/ B* h; h+ OS.417, Fantaisie sur l'opéra hongrois Szép Ilonka (1865) 幻想曲 S.417 - 根据莫佐尼歌剧《美丽的海伦》主题改编
9 v; t# v/ r- `2.5.1.19 Mozart
7 ~! `5 n% z+ i5 _8 oS.418, Réminiscences de Don Juan (1841)
0 c4 o; \' q4 L) g8 G( }; Y5 W) a2.5.1.20 Pacini
/ T( j& \4 h3 n1 k9 @) H1 N6 kS.419, Divertissement sur la cavatine "I tuoi frequenti palpiti" (1835) 嬉游曲 S.419 - 根据帕奇尼歌剧《奈奥比》主题改编# [. M0 T2 E' ^( D0 d/ u
2.5.1.21 Paganini3 A, |. V: R# c* a; B! V$ }
S.420, Grande Fantaisie de bravoure sur La Clochette (1832-34) 华丽的钟声幻想曲
: I8 q& e9 G2 h& Z2 f2.5.1.22 Raff
4 y) `' Q! `7 K1 W. L- {S.421, Andante Finale and March from the opera König Alfred [2 pieces] (1853)
' s$ h( k- \& u1 s2.5.1.23 Rossini# E6 J$ c9 Y& Y( D$ U0 C
S.421a, Introduction et Variations from "Siege of Corinth" [introduction only] (1839?)
! q9 _4 A. C0 [S.422, Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first/second version] (1836)
) ]0 r+ r6 Q/ eS.422i, La serenate e l'orgia - Première grande fantaisie (Soirées musicales) [first version] (1836); _4 U7 A8 r) f& F
S.423, Deuxième grande fantaisie (Soirées musicales) (1836)+ Y0 O; p) x* s: q1 T
S.424, Soirées musicales [12 pieces] (1837)
" v! l* Q+ w- `( n* U2.5.1.24 Schubert* L/ G, D" k# |) w b) G" S
S.425, Mélodies hongroises [3 pieces] (1839–40)) c' Q8 c% C7 |* L$ s' u+ Q' {4 Z
S.425a, Mélodies hongroises [revised versions] (1846)
# a1 P4 M/ g. b: W7 S. o1 d3 j& nS.426, Schubert's Marches [3 pieces] (1846) 3首进行曲 S.426 - 根据舒伯特《进行曲》D.819 和D.968b 改编
[7 z" L+ Y/ E- s a0 @3 R5 xS.426a, Marche militaire (ca. 1870)
. h o! M# x2 [- Y8 S2 bS.427, Soirées de Vienne [9 pieces] (1852) 维也纳之夜 S.427 根据舒伯特《随想圆舞曲》改编6 h" b+ T5 G, J" x7 }
2.5.1.25 Sorriano
) v/ q: b# y6 p# }1 WS.428, Feuille morte. Elégie d'après Sorriano (1844-45)' {! |5 [; J) C$ X7 P& b1 ]3 h
2.5.1.26 Tchaikovsky& t) D# {7 o& o, j
S.429, Polonaise from Eugene Onegin (1879)" F' E" {$ V% n0 y' T/ F2 A
2.5.1.27 Végh, Janos
" R: \2 Z, l: SS.430, Valse de concert (1882-83)
4 t z. e- q; U, u* N+ i, K( z2.5.1.28 Verdi
* g7 V( L3 Q3 `7 aS.431, Salve Maria de Jerusalem from I Lombardi [first/second version] (1848, 1882)& H! @4 _* G) }# Q2 o% K' [1 [
S.431a, Ernani - Première paraphrase de concert (1847)
: F3 o1 f ?: B( n2 H5 V* BS.432, Ernani - Paraphrase de concert (No. 2) [first/second version] (b. 1849, 1860)
/ o4 f$ j4 H; \/ \& C, }% N0 TS.433, Miserere du Trovatore (1860)+ ?( f; _" l3 k+ W, o
S.434, Rigoletto Paraphrase de Concert (1859)- \5 u2 I( n8 l% e
S.435, Don Carlos Coro e Marcia funebre (1867-68)% m' M0 d; r. r, g7 x* p
S.436, Aida Danza sacra e duetto finale (1877)
' t4 O- e& {! c+ Q2 WS.437, Agnus Dei (1877)
! o& j% D. ?9 AS.438, Réminiscences de Boccanegra (1882), D/ R4 Y1 U) t5 R) c
2.5.1.29 Wagner: Y) c5 J& R7 V# G6 `7 A2 U( _% e4 F
S.439, Phantasiestück über Motive aus Rienzi (1859)
9 b, b6 d+ E) LS.440, Spinnerlied aus Der fliegende Holländer (1860)
8 p1 u( p: a; t* w2 _, c( G+ D1 e' ?0 d4 [S.441, Ballade aus Der fliegende Holländer (1872)2 l) P2 Y, I! ^
S.442, Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (1848)
2 o6 s1 f9 W) `0 R& US.443, Pilgerchor aus Tannhäuser [first/second version] (1861, 1885)7 M: A9 w9 E9 u- \1 V( Z. r* j
S.444, O du mein holder Abendstern aus Tannhäuser (1848)& R! F; f$ l3 Z% @ P p3 V
S.445, Zwei stücke aus Tannhäuser und Lohengrin (1852)
! d' {+ @' N# H/ x5 k% A$ U7 ^S.446, Aus Lohengrin [3 pieces] (1854) `0 p* I" n) h, i# n+ C* x
S.447, Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde [first/revised version] (1867, 1875)# I( N9 x4 r4 j: z [ \
S.448, Am stillen Herd aus Die Meistersinger (1871); |' }6 ^) D0 u T" X% g
S.449, Walhall aus Der Ring des Nibelungen (1875)( M: I8 S& r6 Q6 C( g7 U- n
S.450, Feierlicher Marsch zum heiligen Graal aus Parsifal (1882)
7 |: Z4 n k5 Y+ r; p. C1 ^2.5.1.30 Weber
4 {1 z, x' ^! AS.451, Freischütz-Fantasie (1840-41)
/ I& E+ G( O6 aS.452, Leyer und Schwert [4 pieces] (1848)$ s; x' L' c8 N2 y+ V
S.453, Einsam bin ich, nicht alleine, from Preciosa (1848)' X0 a4 d# c8 k. v* g5 L
S.454, Schlummerlied mit Arabesken (1848)! R$ D! F( x! c3 u9 _. }
S.455, Polonaise brillante (1851)/ d8 m! c1 z& g9 J5 e
2.5.1.31 Zichy, Count Géza
* J, y* E9 X. ]( G7 lS.456, Valse d'Adele (1877)0 n b {8 y* `/ M! j& q8 S& `% a) c: @
2.5.1.32 Unknown: l/ g! Z' A' C, Q5 b0 m) q
S.458, Fantasy on Il Giuramento (Mercadante) (1838?)% X4 |) J% [# l' g; N4 F% P- \
S.460, Kavallerie-Geschwindmarsch [anonymous] (?)
6 s* y, i, m* v3 ]% f( p( T, f2.5.2 Partitions de Piano, Transcriptions, etc.3 h2 L) U0 `8 a0 t
2.5.2.1 Allegri and Mozart
0 }1 F! a/ z) l; B0 K: p$ ~S.461, A la chapelle Sixtine [first/second version] (1862, ?)
5 q2 K4 f6 d, c9 h, b( ?. dS.461a, Ave verum corpus, Kv618 (1862)
' z2 j' F+ E( G& Q5 S+ L$ ~3 v2.5.2.2 Bach
- D9 ~0 V& p7 O( VS.462, Sechs Praeludien und Fugen für Orgel [6 pieces] (1850)
5 N* v2 {6 `6 F0 s4 CS.463, Organ Fantasy and Fugue in G minor [first/second version] (1860, ?)4 M( J/ o3 F3 G
2.5.2.3 Beethoven, r2 I% i4 b/ N! n' C
S.463a, Symphonie No.5 [first version] (1837)
: d. F$ W! @" c( PS.463b, Symphonie No.6 [first version] (1837)8 ~. ^6 C+ R- f! T& p
S.463c, Symphonie No.6 [second version. Alternative 5th movement] (1863-64)$ D1 Q K& y0 Z5 N# L1 Y( r9 C
S.463d, Symphonie No.7 [first version] (1837)
; S& }2 ?, |# n1 P) ~S.463e, Marche funèbre [Beethoven's Eroica Symphony, first version] (1843), J* D: @ i' G8 n3 }, Y( L
S.464, 贝多芬交响曲 Symphonies de Beethoven [9 pieces] (1863-64)6 x0 f' [; a% V6 J6 Y; {* i
S.465, Grand Septuor, Op. 20 (1841)5 L+ t0 f. Z7 Y& `: H# q, \, O
S.466, Adelaïde [third version] (1847)
1 _1 u8 |; C: X; A: l: \2 OS.466a, Adelaïde [first version] (1839)
2 W* ?. ^0 q- [S.466b, Adelaïde [second version] (1840)) ~5 a3 ^4 Q3 Q* m
S.467, Sechs Geistlicher Lieder (Gellert) [6 pieces] (1840)9 a' |3 X6 _/ x a `" U) p! r
S.468, Sechs Lieder von Goethe [6 pieces] (b. 1849)
f4 v) O2 N0 T& W. u/ YS.469, An die ferne Geliebte - Liederkreis [6 pieces] (1849)" o& m+ g9 g Q7 q) A
2.5.2.4 Berlioz
/ T3 [9 K1 W8 q) n; e: v& b& US.470, Symphonie Fantastique (1833)
( l, l, g, E3 a% C+ [, nS.471, Overture from Les francs-juges (1833), E% R% l; t8 V5 t1 N, g4 ~
S.472, Harold en Italie (with viola) (1837)) H1 f# K6 n# `. G- l& Q$ H
S.473, Marche des pèlerins from Harold en Italie [first/second version] (1837?, 1862)
4 L8 y" _( u7 \$ o; x' aS.474, Ouverture Le Roi Lear (1837)
: G3 n5 D' x' |) U, Q% OS.475, Valse des Sylphes de la Damnation de Faust (1860)0 V p. [4 k$ I/ O
2.5.2.5 Bulhakov
0 h( n, }, y. }( n! g4 j2 JS.478, Russischer Galopp [first/second version] (1843, 1843)" l K7 |; @7 d3 T& v
2.5.2.6 von Bülow
8 R. O0 I) l# fS.479, Dante's Sonnett - Tanto gentile e tanto onesta (1874)
, Z% J* i' C/ p& a( x& K$ u2 I2.5.2.7 Chopin3 O& u6 C9 e1 R! @5 y
S.480, Six Chants polonais, Op. 74 [6 pieces] (1847-60) 6首波兰歌曲 S.480 - 根据肖邦《17首波兰歌曲》Op.74 改编 |
|